
Όταν τα ναύλα των τακτικών γραμμών «βυθίστηκαν» τον Ιούλιο του 2020, με περίπου ένα στα δέκα containerships να μένουν εκτός αγοράς, ελάχιστοι θα μπορούσαν να προβλέψουν τη ραγδαία άνοδο στα ναύλα τους, μόλις ένα χρόνο μετά.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της S&P Platts, στις 2 Αυγούστου 2021, μόλις το 2,5% του στόλου βρέθηκε εκτός αγοράς, ενώ τα συμβόλαια χρονοναύλωσης 6-12 μηνών, για ένα πλοίο χωρητικότητας 8.500 TEUs, εκτοξεύτηκαν στα $105.000 την ημέρα. Το ποσό αυτό σηματοδοτεί αύξηση άνω του 425%, καθώς στις 2 Αυγούστου του 2020, αντίστοιχα συμβόλαια κοστολογούνταν στα $20.000 την ημέρα.
Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, η αύξηση στους ναύλους δεν ήταν ίδια για όλα τα μεγέθη containerships. Ειδικότερα, τη μικρότερη αύξηση -ίση με 311%- κατέγραψαν τα feeders, χωρητικότητας 700 TEU. Ενώ τη μεγαλύτερη αύξηση, κατέγραψαν τα Panamax containerships. Στην κατηγορία αυτή σημειώθηκε εντυπωσιακή αύξηση ύψους 688% σε σχέση με την περσινή χρονιά, φθάνοντας τα $67.000 την ημέρα. Κατά μέσο όρο, η αύξηση των ναύλων στον κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν ίση με 545%.
Πάντως, η αύξηση που παρατηρήθηκε δεν αφορά μονάχα το κόστος της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σημειώνεται, πως μόλις το 5% των δρομολογίων που πραγματοποιούνται στις τακτικές γραμμές «κλείνονται» μέσω της spot αγοράς, με τη συντριπτική πλειοψηφία των containerships να χρονοναυλώνονται. Η διάρκεια των συμβολαίων αυτών κατέγραψε σημαντικές αυξήσεις σε σχέση με τα επίπεδα ένα χρόνο πριν. Ειδικότερα, στα τέλη του δεύτερου τριμήνου του 2021, συμβόλαια διάρκειας 36-60 μηνών άρχισαν να «κλείνονται» ανά τακτά χρονικά διαστήματα, στην προσπάθεια των ναυλωτών να προστατευτούν από περαιτέρω αύξηση της ζήτησης, η οποία όχι μόνο θα αυξήσει τα ναύλα ακόμα περισσότερο, αλλά δύναται να αφήσει και εκτός αγοράς ναυλωτές, σημειώνει η S&P Platts.
Άλλωστε, η αύξηση του στόλου που θα λάβει χώρα τα έτη 2021 και 2022, δεν είναι αρκετή για να συμβαδίσει με την εκτιμώμενη αύξηση της ζήτησης για containerships. Αναλυτές εκτιμούν πως θα χρειαστεί να περιμένουμε έως το 2023, όταν ο στόλος containerships αναμένεται να αυξηθεί κατά 8,5%, για να παρατηρηθεί σταθεροποίηση της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ