
Η τιμή του θερμικού άνθρακα έχει αυξηθεί σημαντικά από τις αρχές του έτους. Η τιμή του υψηλά ενεργειακού αυστραλιανού άνθρακα εκτοξεύτηκε κατά 80%, φτάνοντας σχεδόν τα $146 ανά τόνο, τιμή η οποία έχει να καταγραφεί περισσότερο από μία δεκαετία. Παρόμοια η κατάσταση και στη Νότια Αφρική, με την αύξηση στην τιμή του άνθρακα το 2021 να αγγίζει το 44%.
Υπενθυμίζεται πως ο θερμικός άνθρακας είναι ορυκτό καύσιμο που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρισμού. Παρά τη ραγδαία αύξηση, τα τελευταία έτη, των εγκαταστάσεων που χρησιμοποιούν ηλιακή και αιολική ενέργεια για την παραγωγή ηλεκτρισμού, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αδυνατούν να καλύψουν τη ζήτηση.
Πάντως, βάσει αναλυτών, τον σημαντικότερο ρόλο στην αύξηση των τιμών έπαιξε η αυξημένη ζήτηση της Κίνας. Η ανάγκη της χώρας για άνθρακα ενισχύθηκε όταν νωρίτερα φέτος μια ξηρασία έθεσε εκτός λειτουργίας υδροηλεκτρικά φράγματα. Ταυτόχρονα, η τοπική παραγωγή βρίσκεται σε μειωμένα επίπεδα λόγω των αυστηρών κανονισμών ασφαλείας που έχουν τεθεί.
Ένας ακόμη λόγος που συντέλεσε στην αύξηση της τιμής άνθρακα είναι η αδυναμία της Κίνας να προμηθευτεί το εμπόρευμα με ευκολία. Η δυσκολία αυτή έχει προκύψει από μια πληθώρα διαφορετικών αιτιών, όπως οι ισχυρές βροχοπτώσεις που έχουν πλήξει την Ινδονησία (μειώνοντας σημαντικά την παραγωγή της) αλλά φυσικά και η απαγόρευση που έθεσε η Κίνα στις εισαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία.
Το πόσο θα διαρκέσει η «χρυσή» εποχή του θερμικού άνθρακα είναι δύσκολο να προβλεφθεί. Άλλωστε, οι απόψεις διίστανται, καθώς υπάρχουν αναλυτές που υποστηρίζουν πως η Κίνα θα τροφοδοτήσει την τοπική αγορά μέσω των αποθεμάτων της και παράλληλα θα δώσει εντολή στους τοπικούς παραγωγούς να αυξήσουν την παραγωγή τους.
Φωτό: Tom Fisk/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τη συμμαχία Maritime Association for Clean Seas (MACS), η οποία θα εστιάσει στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων σε όλη την αξιακή αλυσίδα της ναυτιλίας,…

Οι τεχνολογικοί γίγαντες Nvidia και Microsoft ανακοίνωσαν ότι θα επενδύσουν 10 δισεκατομμύρια δολάρια και 5 δισεκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα στη νεοσύστατη εταιρεία που εξειδικεύεται στην…

Ένα από τα σημαντικότερα έργα αναβάθμισης του Λιμένα Θεσσαλονίκης εισέρχεται πλέον στη φάση υλοποίησης, καθώς η ΟΛΘ Α.Ε. και η «ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ – ΤΕΚΑΛ…

«Τρέχει» το ναυπηγικό πρόγραμμα Genesis Project της Neptune Lines, με δύο σημαντικά ορόσημα να λαμβάνουν πρόσφατα χώρα. Συγκεκριμένα, στα ναυπηγεία της Fujian Mawei Shipbuilding…

Η Αίγυπτος υπέγραψε εντολή αγοράς πυρηνικού καυσίμου και ολοκληρωμένης συνεργασίας με την κρατική εταιρεία πυρηνικής ενέργειας της Ρωσίας Rosatom, για τον πυρηνικό σταθμό Ελ-Ντάμπαα,…

Αμετάκλητη διαφαίνεται η ζήτηση για πετρέλαιο σε βάθος 25 ετών, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, δίχως ο ρυθμός αύξησης των εκπομπών CO₂ να…

Την επανέναρξη της ακτοπλοϊκής γραμμής Πειραιά-Κύθνου, μετά τη διακοπή της το 2024, ανακοίνωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας. Όπως ανέφερε σε…

Το 2025, η TotalEnergies γιορτάζει 50 χρόνια παρουσίας στη Βραζιλία, μια χώρα-κλειδί για την ανάπτυξη της στρατηγικής της εταιρείας στον ενεργειακό κλάδο, όπως αποτυπώνεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ