
Η τιμή του θερμικού άνθρακα έχει αυξηθεί σημαντικά από τις αρχές του έτους. Η τιμή του υψηλά ενεργειακού αυστραλιανού άνθρακα εκτοξεύτηκε κατά 80%, φτάνοντας σχεδόν τα $146 ανά τόνο, τιμή η οποία έχει να καταγραφεί περισσότερο από μία δεκαετία. Παρόμοια η κατάσταση και στη Νότια Αφρική, με την αύξηση στην τιμή του άνθρακα το 2021 να αγγίζει το 44%.
Υπενθυμίζεται πως ο θερμικός άνθρακας είναι ορυκτό καύσιμο που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρισμού. Παρά τη ραγδαία αύξηση, τα τελευταία έτη, των εγκαταστάσεων που χρησιμοποιούν ηλιακή και αιολική ενέργεια για την παραγωγή ηλεκτρισμού, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αδυνατούν να καλύψουν τη ζήτηση.
Πάντως, βάσει αναλυτών, τον σημαντικότερο ρόλο στην αύξηση των τιμών έπαιξε η αυξημένη ζήτηση της Κίνας. Η ανάγκη της χώρας για άνθρακα ενισχύθηκε όταν νωρίτερα φέτος μια ξηρασία έθεσε εκτός λειτουργίας υδροηλεκτρικά φράγματα. Ταυτόχρονα, η τοπική παραγωγή βρίσκεται σε μειωμένα επίπεδα λόγω των αυστηρών κανονισμών ασφαλείας που έχουν τεθεί.
Ένας ακόμη λόγος που συντέλεσε στην αύξηση της τιμής άνθρακα είναι η αδυναμία της Κίνας να προμηθευτεί το εμπόρευμα με ευκολία. Η δυσκολία αυτή έχει προκύψει από μια πληθώρα διαφορετικών αιτιών, όπως οι ισχυρές βροχοπτώσεις που έχουν πλήξει την Ινδονησία (μειώνοντας σημαντικά την παραγωγή της) αλλά φυσικά και η απαγόρευση που έθεσε η Κίνα στις εισαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία.
Το πόσο θα διαρκέσει η «χρυσή» εποχή του θερμικού άνθρακα είναι δύσκολο να προβλεφθεί. Άλλωστε, οι απόψεις διίστανται, καθώς υπάρχουν αναλυτές που υποστηρίζουν πως η Κίνα θα τροφοδοτήσει την τοπική αγορά μέσω των αποθεμάτων της και παράλληλα θα δώσει εντολή στους τοπικούς παραγωγούς να αυξήσουν την παραγωγή τους.
Φωτό: Tom Fisk/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ