
Η Royal Dutch Shell ανακοίνωσε την τελική επενδυτική απόφαση (FID) για ένα υπεράκτιο πετρελαϊκό πεδίο βαθέων υδάτων στον Κόλπο του Μεξικού. Το πεδίο αυτό θα φέρει την ονομασία «Whale», θα ανήκει κατά 60% στη Shell και κατά 40% στη Chevron και η παραγωγή του αναμένεται να κορυφωθεί στα 100.000 βαρέλια ισοδύναμου πετρελαίου (boe: barrels of oil equivalent) την ημέρα.
Το «Whale», το οποίο ανακαλύφθηκε το 2017, υπολογίζεται πως διαθέτει 490 εκατ. ανακτήσιμα βαρέλια ισοδύναμου πετρελαίου και η παραγωγή του αναμένεται να ξεκινήσει το 2024.
Η Shell ανακοίνωσε πως σκοπεύει να αυξήσει τις επενδύσεις της σε ενεργειακές λύσεις περιορισμένων εκπομπών άνθρακα. Όμως, παράλληλα, δεν θα εγκαταλείψει τις περισσότερο ενεργειακά αποδοτικές και κερδοφόρες upstream δραστηριότητες, εξ ου και η τελική επενδυτική απόφαση για το πεδίο «Whale» στον Κόλπο του Μεξικού.
Υπενθυμίζεται πως, νωρίτερα μέσα στο έτος, δικαστήριο στη Χάγη απεφάνθη πως η Shell οφείλει να επιταχύνει την ενεργειακή της μετάβαση, έτσι ώστε να επιτύχει μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου κατά 45% (σε σχέση με τα επίπεδα του 2019) έως το 2030. Ως αποτέλεσμα, η Shell θα αναγκαστεί να συρρικνώσει τις επενδύσεις της σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο στην Ολλανδία.
Η απόφαση αυτή αποτελεί ορόσημο, καθώς είναι η πρώτη φορά που δικαστήριο αναγκάζει ιδιωτική εταιρεία να ευθυγραμμίσει τις δραστηριότητές της με τη Συμφωνία του Παρισιού. Ασαφές παραμένει κατά πόσο η απόφαση του ολλανδικού δικαστηρίου δύναται να επηρεάσει επενδυτικές αποφάσεις του πετρελαϊκού κολοσσού σε άλλες χώρες, μετά το πράσινο φως που δόθηκε στο project «Whale». Πάντως, η Shell σκοπεύει να ασκήσει έφεση, προκειμένου η απόφαση να ανατραπεί.
Φωτό: Grant Durr/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Σε συμφωνία για τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών σε Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα κατέληξαν ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας και ο επικεφαλής του…
Οι κλιμακούμενες εντάσεις μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν έχουν προκαλέσει εμπορικούς τριγμούς, με τις δύο χώρες μάλιστα να έχουν προβεί και σε εφαρμογή λιμενικών περιορισμών,…
Η στενή συνεργασία Ρωσίας και Κίνας στο εμπόριο συνεχίζει να ενισχύεται, καθώς οι δύο χώρες βρίσκονται στο στάδιο των συνομιλιών αναφορικά με την κατασκευή…
Η ηλεκτρική πρόωση από συστοιχίες μπαταριών λαμβάνει κύρια θέση στη ναυτιλία, με πρόσφατο παράδειγμα το Hull 096 της Incat, το μεγαλύτερο φέριμποτ παγκοσμίως που…
Το 2025 έχει, επί του παρόντος, αποτελέσει έτος χαμηλής δραστηριότητας στις παραγγελίες εμπορικών πλοίων. Από την αρχή του έτους έως και τα τέλη Απριλίου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ