
Οι εταιρείες Alfa Laval και Wallenius πρόκειται να ιδρύσουν την κοινοπραξία AlfaWall Oceanbird, η οποία θα παρέχει καινοτόμες λύσεις πρόωσης, που θα αξιοποιούν την αιολική ενέργεια και θα προορίζονται τόσο για εμπορικά πλοία όσο και για άλλους τύπους πλοίων. Η σχετική συμφωνία υπεγράφη στις 28 Ιουνίου και στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση του πρώτου συστήματος της Oceanbird σε πλοίο μέσα στα επόμενα πέντε έτη.
Η AlfaWall Oceanbird θα αναπτύξει τεχνολογίες πρόωσης που θα τροφοδοτούνται από την αιολική ενέργεια και θα μπορούν να εγκατασταθούν σε κάθε τύπο πλοίου. Η πρώτη εγκατάσταση πρόκειται να πραγματοποιηθεί σε ένα διατλαντικό πλοίο μεταφοράς οχημάτων χωρητικότητας 7.000 αυτοκινήτων και με μια μέση ταχύτητα 10 κόμβων αναμένεται να επιφέρει λιγότερες εκπομπές έως και κατά 90% σε σχέση με τα περισσότερα ενεργειακά αποδοτικά πλοία τού σήμερα, υποστηρίζοντας έτσι την ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου. Αν και η εν λόγω τεχνολογία αναπτύχθηκε αρχικά για εμπορικά πλοία, επιδιώκεται η επέκτασή της σε κρουαζιερόπλοια αλλά και σε άλλους τύπους πλοίων, ανάλογα με τη ζήτηση.
Ο Tom Erixon, πρόεδρος και CEO της Alfa Laval, ανέφερε σχετικά: «Η εκπλήρωση της φιλοδοξίας για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού τομέα απαιτεί αρκετές νέες λύσεις. Μέσω της νέας κοινοπραξίας, θα συνδυάσουμε την τεχνογνωσία των Alfa Laval και Wallenius, προκειμένου να αναπτύξουμε έναν εντελώς νέο και καινοτόμο τύπο πλοίου, που θα συνεισφέρει στην επίτευξη των στόχων απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου».
Φωτό: www.alfalaval.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ανεξάρτητα από τις αναταράξεις και τους τριγμούς σε γεωπολιτικό επίπεδο, καθώς και όλες τις συναφείς κυρώσεις που βαραίνουν το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου, οι πλοιοκτήτες…

Σε φάση «δομικής αποσύνδεσης» προσφοράς και ζήτησης εισέρχεται η γαλλική αγορά ενέργειας, σύμφωνα με την Kpler, καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη υποδεικνύουν πλέον καθεστώς διαρθρωτικής…

Σε καθεστώς παρατεταμένης στασιμότητας παραμένει η αγορά ανακύκλωσης πλοίων, με την περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας, τροφοδοτούμενη κυρίως από τον τομέα των bulkers, να μην επαρκεί…

Τα στοιχεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το εννεάμηνο του 2025 σκιαγραφούν μια σαφή μετατόπιση της δυναμικής στους 15 κορυφαίους λιμένες της ΕΕ, σύμφωνα με το…

Σε αναθεώρηση-έκπληξη των εκτιμήσεων παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος για το 2026 προχώρησε η Vale, ορίζοντας το νέο εύρος στους 335-345 εκατ. τόνους, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ