
Η πανδημία δημιούργησε μια σειρά προβλημάτων, στα οποία, κατά την Alcott Global, συγκαταλέγεται και η ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης αγαθών, καθώς οι χώρες εφάρμοσαν περιοριστικά μέτρα σε διαφορετικές χρονικές στιγμές. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε σημαντική πρόκληση για τη διαχείριση της πλεονάζουσας χωρητικότητας αλλά και του κόστους, από την πλευρά των εταιρειών τακτικών γραμμών.
Με την παγκόσμια οικονομία να ανακάμπτει από την πανδημία, οι έμποροι ξαναγεμίζουν τις αποθήκες τους, ενώ και η ζήτηση για θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές συνεχώς αυξάνεται, καθώς οι οικονομίες ανά τον κόσμο ανοίγουν ξανά. Ωστόσο, αυτή η απότομη αύξηση της ζήτησης έχει δημιουργήσει στις ναυτιλιακές εταιρείες μια πρόσθετη πρόκληση, που είναι η διαχείριση της μειούμενης αυτή τη φορά χωρητικότητας στα πλοία τους. Μάλιστα, κατά τις εκτιμήσεις του παγκόσμιου διαχειριστή τερματικών DP World, ένα ποσοστό της ζήτησης, που μπορεί να φτάνει έως και το 12% και αντιστοιχεί σε 5 εκατ. TEUs, δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί.
Ενόσω τα προβλήματα διαχείρισης της χωρητικότητας συνεχίζονται, η Alphaliner δημοσιοποίησε την επικαιροποιημένη κατάταξη των δέκα μεγαλύτερων εταιρειών στην αγορά των τακτικών γραμμών, η οποία παρουσιάζει και τις παραγγελίες νεότευκτων που αναμένουν οι εν λόγω εταιρείες. Να σημειωθεί ότι όλες οι εταιρείες της κατάταξης έχουν προβεί σε παραγγελίες νέων πλοίων (άλλες περισσότερων και άλλες λιγότερων), προκειμένου να αυξήσουν τη διαθέσιμη χωρητικότητά τους και να ανταποκριθούν στις μελλοντικές ανάγκες της ζήτησης.
Σύμφωνα λοιπόν με την κατάταξη της Alphaliner, η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου από τις 7 Απριλίου έως και τις 21 Ιουνίου του 2021 έχει σημειώσει αύξηση. Ειδικότερα, μέσα σε αυτούς τους δυόμισι μήνες, η συνολική χωρητικότητα στους τρεις κυριότερους εμπορικούς δρόμους (Ατλαντικού, Ειρηνικού και Άπω Ανατολής-Ευρώπης) έχει αυξηθεί κατά 47.000 TEUs.
Μεταξύ των εταιρειών της κατάταξης, η ιταλο-ελβετική Μediterranean Shipping Company (MSC) είναι αυτή που θα ενισχύσει περισσότερο από όλους τη διαθέσιμη χωρητικότητά της, αναμένοντας 43 νεότευκτα πλοία συνολικής χωρητικότητας 796.644 TEUs. Ακολουθεί η Evergreen Line, η οποία, αν και αναμένει την παράδοση 71 πλοίων, η συνολική χωρητικότητα αυτών ανέρχεται στα 678.301 TEUs. Σημαντική ενίσχυση στη χωρητικότητα του στόλου τους αναμένουν επίσης η CMA CGM (42 πλοία χωρητικότητας 531.000 TEUs), η COSCO (12 πλοία χωρητικότητας 276.000 TEUs), η ONE (15 πλοία χωρητικότητας 266.000 TEUs) και η WAN HAI (43 πλοία χωρητικότητας 224.000 TEUs). Αντίθετα, η πρώτη της κατάταξης Maersk είναι η μόνη που τη δεδομένη στιγμή δεν προβαίνει σε εκτεταμένες επενδύσεις σε νέα χωρητικότητα (10 πλοία χωρητικότητας μόλις 28.000 TEUs), κρατώντας στάση αναμονής.
Συνολικά, πάντως, η αυξημένη ζήτηση σε συνδυασμό με τις ελλείψεις χωρητικότητας οδήγησαν στην εκτόξευση των ναύλων και σε σημαντική αύξηση της κερδοφορίας των εταιρειών τακτικών γραμμών τόσο κατά τη διάρκεια της πανδημίας όσο και κατά τους πέντε πρώτους μήνες του 2021. Τα αυξημένα κέρδη, με τη σειρά τους, οδήγησαν τις εταιρείες στην κατάθεση νέων παραγγελιών, τα επίπεδα των οποίων, μετά από πολλά χρόνια, έχουν φτάσει σε ιστορικά υψηλά. Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι, όταν τα εν λόγω πλοία εισέλθουν στην αγορά κατά τα επόμενα δύο και πλέον χρόνια, θα αυξήσουν την παγκόσμια χωρητικότητα κατά 6%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ