
Ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä και ο νηογνώμονας RINA παρουσίασαν πρόσφατα μια νέα διάταξη συστήματος πρόωσης πλοίων, η οποία προσφέρει εξοικονόμηση καυσίμου και συμμόρφωση με τους κανονισμούς περί εκπομπών, απαιτεί λιγότερα μηχανήματα και κεφαλαιουχικές δαπάνες και χαρακτηρίζεται από μειωμένη λειτουργική πολυπλοκότητα.
Η νέα διάταξη διαφέρει από τον παραδοσιακό τρόπο σχεδιασμού των πλοίων και αποτελεί μια βιώσιμη εναλλακτική επιλογή με υψηλή ενεργειακή αποδοτικότητα. Μέχρι σήμερα, ο συμβατικός σχεδιασμός των πλοίων περιλάμβανε τη χρήση δίχρονων κινητήρων για την πρόωση του πλοίου και τετράχρονων κινητήρων για την παραγωγή ηλεκτρικής ισχύος. Η καινοτόμος διάταξη των Wärtsilä / RINA, ωστόσο, απαιτεί μόλις δύο τετράχρονους κινητήρες διπλού καυσίμου (DF), με την επιλογή χρήσης μπαταριών ή μιας μικρής ηλεκτρογεννήτριας διπλού καυσίμου για την παροχή ηλεκτρικής ισχύος όταν το πλοίο είναι σταματημένο.
Ο εν λόγω σχεδιασμός μπορεί να πετύχει μείωση έως και κατά 50% σε σχέση με την τιμή αναφοράς του Energy Efficiency Design Index (EEDI), ενώ εξασφαλίζει και άμεση συμμόρφωση με τους στόχους του ΙΜΟ για το 2030. Η διάταξη περιλαμβάνει κινητήρες 31DF, οι οποίοι χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG και αποτελούν μια εξαιρετικά αξιόπιστη και αποδοτική λύση, που συνεισφέρει σημαντικά στις προσπάθειες απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου.
Φωτό: Wartsila
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ