
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MV X-Press Pearl που έχει υποστεί ζημιές από πυρκαγιά που ξέσπασε όταν βρισκόταν στα ανοικτά του Κολόμπο κινδυνεύει να βυθιστεί, έπειτα από προσπάθεια που έγινε να ρυμουλκηθεί σε πιο βαθιά νερά, ανακοίνωσε σήμερα το Πολεμικό Ναυτικό της Σρι Λάνκα.
“Το πλοίο κινδυνεύει άμεσα να βυθιστεί”, δήλωσε ο εκπρόσωπος Ιντίκα ντε Σίλβα, λίγες ώρες μετά την έναρξη της ρυμούλκησης του MV X-Press Pearl από την ολλανδική εταιρεία Smit, προκειμένου να απομακρυνθεί από τις ακτές του Κολόμπο.
Το πλοίο είχε αποπλεύσει από το Γκουτζαράτ της Ινδίας και η πυρκαγιά ξέσπασε στις 20 Μαΐου όταν το MV X-Press Pearl εισερχόταν στο λιμάνι του Κολόμπο. Η φωτιά κατασβέσηκε 13 ημέρες αργότερα με τη βοήθεια του ινδικού λιμενικού και της εταιρείας Smit.
Την προηγούμενη εβδομάδα οι αρχές της Σρι Λάνκα ανακοίνωσαν ότι εκτιμούν πως η πυρκαγιά στο φορτηγό πλοίο προκλήθηκε από τη διαρροή νιτρικού οξέος και το πλήρωμα την είχε αντιληφθεί ήδη από τις 11 Μαΐου.
Το μεγαλύτερο μέρος του φορτίου του πλοίου, το οποίο μετέφερε μεταξύ άλλων 25 τόνους νιτρικού οξέος, λιπαντικά, καυστική σόδα και άλλα χημικά προϊόντα καταστράφηκε από την πυρκαγιά, σύμφωνα με τις αρχές.
Τα εμπορευματοκιβώτια έπεσαν στη θάλασσα και τα εκατομμύρια κομματάκια πολυαιθυλένης τα οποία χρησιμοποιούνται για τη συσκευασία προϊόντων έχουν καλύψει 80 χιλιόμετρα στις δυτικές ακτές της Σρι Λάνκα. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή στην ιστορία της χώρας.
Ο πρόεδρος της χώρας Γκοταμπάγια Ρατζαπάκσα ζήτησε τη ρυμούλκηση του πλοίου στα βαθιά προκειμένου να περιοριστούν οι ζημιές στις ακτές της Σρι Λάνκα.
“Η εταιρεία διάσωσης Smit που συμμετέχει στην επιχείρηση του #XPressPearl επεσήμανε ότι το πλοίο βυθίζεται στο σημείο στο οποίο βρίσκεται τώρα”, έγραψε στο Twitter ο υπουργός Αλιείας Καντσάνα Ουιζεσεκέρα.
Έκτακτα μέτρα ελήφθησαν για να προστατευθεί η λιμνοθάλασσα Νεγκόμπο, τουριστικός προορισμός της Σρι Λάνκα, και οι γύρω περιοχές προκειμένου να περιοριστούν τυχόν επιπτώσεις από διαρροή πετρελαίου ή από αντικείμενα που ενδέχεται να προέλθουν από το πλοίο, πρόσθεσε.
Μια πετρελαιοκηλίδα απλώς θα επιδεινώσει την κατάσταση, καθώς το πλοίο μεταφέρει 278 τόνους καυσίμων πλοίου και 50 τόνους βενζίνης.
Η Σρι Λάνκα ξεκίνησε έρευνα για την πυρκαγιά και τη μόλυνση που έχει προκληθεί. Οι τρεις αξιωματικοί του πλοίου θα πρέπει να μείνουν στο νησί μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ / SRI LANKAN AIR FORCE MEDIA HANDOUT HANDOUT HANDOUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ