
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MV X-Press Pearl που έχει υποστεί ζημιές από πυρκαγιά που ξέσπασε όταν βρισκόταν στα ανοικτά του Κολόμπο κινδυνεύει να βυθιστεί, έπειτα από προσπάθεια που έγινε να ρυμουλκηθεί σε πιο βαθιά νερά, ανακοίνωσε σήμερα το Πολεμικό Ναυτικό της Σρι Λάνκα.
“Το πλοίο κινδυνεύει άμεσα να βυθιστεί”, δήλωσε ο εκπρόσωπος Ιντίκα ντε Σίλβα, λίγες ώρες μετά την έναρξη της ρυμούλκησης του MV X-Press Pearl από την ολλανδική εταιρεία Smit, προκειμένου να απομακρυνθεί από τις ακτές του Κολόμπο.
Το πλοίο είχε αποπλεύσει από το Γκουτζαράτ της Ινδίας και η πυρκαγιά ξέσπασε στις 20 Μαΐου όταν το MV X-Press Pearl εισερχόταν στο λιμάνι του Κολόμπο. Η φωτιά κατασβέσηκε 13 ημέρες αργότερα με τη βοήθεια του ινδικού λιμενικού και της εταιρείας Smit.
Την προηγούμενη εβδομάδα οι αρχές της Σρι Λάνκα ανακοίνωσαν ότι εκτιμούν πως η πυρκαγιά στο φορτηγό πλοίο προκλήθηκε από τη διαρροή νιτρικού οξέος και το πλήρωμα την είχε αντιληφθεί ήδη από τις 11 Μαΐου.
Το μεγαλύτερο μέρος του φορτίου του πλοίου, το οποίο μετέφερε μεταξύ άλλων 25 τόνους νιτρικού οξέος, λιπαντικά, καυστική σόδα και άλλα χημικά προϊόντα καταστράφηκε από την πυρκαγιά, σύμφωνα με τις αρχές.
Τα εμπορευματοκιβώτια έπεσαν στη θάλασσα και τα εκατομμύρια κομματάκια πολυαιθυλένης τα οποία χρησιμοποιούνται για τη συσκευασία προϊόντων έχουν καλύψει 80 χιλιόμετρα στις δυτικές ακτές της Σρι Λάνκα. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή στην ιστορία της χώρας.
Ο πρόεδρος της χώρας Γκοταμπάγια Ρατζαπάκσα ζήτησε τη ρυμούλκηση του πλοίου στα βαθιά προκειμένου να περιοριστούν οι ζημιές στις ακτές της Σρι Λάνκα.
“Η εταιρεία διάσωσης Smit που συμμετέχει στην επιχείρηση του #XPressPearl επεσήμανε ότι το πλοίο βυθίζεται στο σημείο στο οποίο βρίσκεται τώρα”, έγραψε στο Twitter ο υπουργός Αλιείας Καντσάνα Ουιζεσεκέρα.
Έκτακτα μέτρα ελήφθησαν για να προστατευθεί η λιμνοθάλασσα Νεγκόμπο, τουριστικός προορισμός της Σρι Λάνκα, και οι γύρω περιοχές προκειμένου να περιοριστούν τυχόν επιπτώσεις από διαρροή πετρελαίου ή από αντικείμενα που ενδέχεται να προέλθουν από το πλοίο, πρόσθεσε.
Μια πετρελαιοκηλίδα απλώς θα επιδεινώσει την κατάσταση, καθώς το πλοίο μεταφέρει 278 τόνους καυσίμων πλοίου και 50 τόνους βενζίνης.
Η Σρι Λάνκα ξεκίνησε έρευνα για την πυρκαγιά και τη μόλυνση που έχει προκληθεί. Οι τρεις αξιωματικοί του πλοίου θα πρέπει να μείνουν στο νησί μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ / SRI LANKAN AIR FORCE MEDIA HANDOUT HANDOUT HANDOUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ