
Οι καθυστερήσεις στις τακτικές γραμμές μειώνουν τη χωρητικότητα και τα αποθέματα, περιπλέκοντας τις προσπάθειες οικονομικής ανάκαμψης. Φέτος, τα φορτηγά πλοία παρέδωσαν το φορτίο τους αργότερα από ποτέ, προσθέτοντας επιπλέον προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και υπονομεύοντας τις λιανικές πωλήσεις και τις προσπάθειες των κατασκευαστών να εκμεταλλευτούν την οικονομική ζήτηση.
Σύμφωνα με ανάλυση της Sea-Intelligence ApS, που δημοσιεύει το mundomaritimo.com, μόνο το 40% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο έφτασαν στα λιμάνια εγκαίρως τον Μάρτιο, με μέσες καθυστερήσεις άνω των έξι ημερών. Οι καθυστερήσεις βελτιώθηκαν από τον Φεβρουάριο, αλλά απέχουν ακόμη από τα επίπεδα αξιοπιστίας των δύο προηγούμενων ετών, όταν πάνω από το 70% των πλοίων έφταναν εγκαίρως.
Οι καθυστερήσεις σε όλο τον κόσμο έρχονται ως αποτέλεσμα μιας αλυσίδας καταστάσεων, που ξεκινούν από τη μεγάλης κλίμακας ανανέωση των αποθεμάτων από τις εμπορικές εταιρείες, την αύξηση της ζήτησης των καταναλωτών, την έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων που απαιτούνται για τη μεταφορά εμπορευμάτων και την άνοδο του κόστους μεταφοράς, ενόσω οι τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξάνονται σε υψηλό όλων των εποχών.
Οι καθυστερήσεις αποτελούν μέρος μιας σειράς προβλημάτων που διαταράσσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού, καθώς οι οικονομίες των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ευρώπης και της Ασίας ανακάμπτουν από την απότομη πτώση του περασμένου έτους, που προκλήθηκε από την πανδημία του Covid-19.
Οι καθυστερήσεις στη ναυτιλία άρχισαν να συσσωρεύονται στα τέλη του 2020. Σε ορισμένες περιπτώσεις, εμπορεύματα είναι ακινητοποιημένα για εβδομάδες, καθώς τα πλοία παραμένουν αγκυροβολημένα και τα φορτωμένα εμπορευματοκιβώτια μένουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα στους τερματικούς σταθμούς.
Στελέχη της ναυτιλίας αναφέρουν ότι οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις σημειώθηκαν στα λιμάνια της Νότιας Καλιφόρνιας, στο Λος Άντζελες και στο Λονγκ Μπιτς. Η ισχυρή ζήτηση από τους εισαγωγείς των ΗΠΑ προκειμένου να αναπληρώσουν τα εξαντλημένα αποθέματα κατά τη διάρκεια των περιορισμών Covid-19 του περασμένου έτους οδήγησε σε «ασφυξία» τη μεγαλύτερη πύλη για το εμπόριο των ΗΠΑ και σε πολύ μεγάλη καθυστέρηση πλοίων στα ανοικτά. «Η πλεύση από τη Σαγκάη στο Λος Άντζελες χρειάζεται συνήθως 14 ημέρες. Σήμερα διαρκεί έως και 33 ημέρες» δήλωσε ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Oceans and Logistics. «Ο χρόνος πλοήγησης είναι ο ίδιος, αλλά δύο φορές ο χρόνος ξοδεύεται περιμένοντας την εκφόρτωση στον κόλπο του San Pedro», εξήγησε. «Έχουμε επενδύσει εκατομμύρια δολάρια σε επιπλέον χωρητικότητα, αλλά μεγάλο μέρος αυτής της ικανότητας είναι ακινητοποιημένο λόγω της συμφόρησης στη Δυτική Ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών», κατέληξε.
Φωτό: Mariah Dalusong/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ