
Η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών δημοσιοποίησε την Έκθεση Βιωσιμότητας για το 2020, στην οποία καταγράφεται η σημαντική πρόοδος που συντελέστηκε για μία ακόμα χρονιά σε περιβαλλοντικό, κοινωνικό, ποσοτικό και οικονομικό επίπεδο.
Από τις αρχές της περασμένης χρονιάς, ο στόλος της Hapag-Lloyd κάνει χρήση πετρελαίου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, που είναι συμβατό με τον κανονισμό ΙΜΟ 2020, γεγονός που επέτρεψε στην εταιρεία να μειώσει τις εκπομπές θειούχου οξειδίου κατά περίπου 70% σε σχέση με το 2019. Επιπροσθέτως, επιτεύχθηκε εξοικονόμηση καυσίμου περίπου 15% σε 39 πλοία, μετά την αφαίρεση της ρύπανσης από τα εξωτερικά τους κύτη.
Την ίδια στιγμή, η Hapag-Lloyd είναι η πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία παγκοσμίως η οποία έχει μετασκευάσει ένα μεγάλο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων εξοπλίζοντάς το με πρόωση διπλού καυσίμου, ώστε να λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Επιπλέον, η εταιρεία έκανε δοκιμαστική χρήση βιοκαυσίμου που βασίζεται σε χρησιμοποιημένο λάδι μαγειρικής.
Παράλληλα, η Hapag-Lloyd έχει προβεί στην παραγγελία έξι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τελευταίας τεχνολογίας, η χωρητικότητα των οποίων ξεπερνά τα 23.500 TEUs και τα οποία φέρουν μηχανές διπλού καυσίμου ικανές να λειτουργούν με LNG, γεγονός που, κατά τις εκτιμήσεις της εταιρείας, θα οδηγήσει σε μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 15-25%. Μάλιστα, τα εν λόγω νεότευκτα πλοία έχουν χρηματοδοτηθεί από δύο πράσινες χρηματοδοτικές συναλλαγές, οι οποίες ολοκληρώθηκαν σύμφωνα και τις Πράσινες Αρχές Δανεισμού του Loan Market Association (LMA).
Λόγω της πανδημίας Covid-19, η ασφάλεια και η ευημερία του προσωπικού της εταιρείας υπήρξε ύψιστη προτεραιότητα τη χρονιά που πέρασε. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έκθεσης, πάνω από το 90% του διοικητικού προσωπικού της εταιρείας εργαζόταν εκ περιτροπής από το σπίτι του. Ωστόσο, οι ναυτικοί στα πλοία της εταιρείας βρέθηκαν αντιμέτωποι με σημαντικές προκλήσεις, καθώς οι αλλαγές πληρωμάτων έγιναν πιο δύσκολες, λόγω και των πολλαπλών περιορισμών, γεγονός που ανάγκασε πολλούς από αυτούς να παραμείνουν εν πλω πολύ περισσότερο απ’ ό,τι είχε αρχικά σχεδιαστεί. Για τον λόγο αυτόν η εταιρεία κατέβαλε σημαντικές προσπάθειες προκειμένου να επιστρέψουν στις οικογένειές τους το συντομότερο δυνατό.
Ωστόσο, σύμφωνα με την Έκθεση, ακριβώς επειδή η μεγαλύτερη πρόκληση για τα επόμενα χρόνια θα συνεχίσει να είναι η κλιματική αλλαγή, επισημαίνεται ότι περισσότεροι πόροι πρέπει να επενδυθούν στην έρευνα και στην ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της κλιματικής ουδετερότητας στον κλάδο της ναυτιλίας. Για τον λόγο αυτόν η Hapag-Lloyd δεσμεύεται ότι θα συνεχίσει να εργάζεται για τον εκσυγχρονισμό του στόλου της και για τη σημαντική μείωση του ανθρακικού της αποτυπώματος μέσα από συγκεκριμένους στόχους, οι οποίοι θα περιγράφονται στη νέα στρατηγική βιωσιμότητας που θα δημοσιεύσει εντός του έτους η εταιρεία και θα έχει ορίζοντα την προσεχή δεκαετία.
Φωτό: Philippe Oursel/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ