
Η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών δημοσιοποίησε την Έκθεση Βιωσιμότητας για το 2020, στην οποία καταγράφεται η σημαντική πρόοδος που συντελέστηκε για μία ακόμα χρονιά σε περιβαλλοντικό, κοινωνικό, ποσοτικό και οικονομικό επίπεδο.
Από τις αρχές της περασμένης χρονιάς, ο στόλος της Hapag-Lloyd κάνει χρήση πετρελαίου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, που είναι συμβατό με τον κανονισμό ΙΜΟ 2020, γεγονός που επέτρεψε στην εταιρεία να μειώσει τις εκπομπές θειούχου οξειδίου κατά περίπου 70% σε σχέση με το 2019. Επιπροσθέτως, επιτεύχθηκε εξοικονόμηση καυσίμου περίπου 15% σε 39 πλοία, μετά την αφαίρεση της ρύπανσης από τα εξωτερικά τους κύτη.
Την ίδια στιγμή, η Hapag-Lloyd είναι η πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία παγκοσμίως η οποία έχει μετασκευάσει ένα μεγάλο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων εξοπλίζοντάς το με πρόωση διπλού καυσίμου, ώστε να λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Επιπλέον, η εταιρεία έκανε δοκιμαστική χρήση βιοκαυσίμου που βασίζεται σε χρησιμοποιημένο λάδι μαγειρικής.
Παράλληλα, η Hapag-Lloyd έχει προβεί στην παραγγελία έξι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τελευταίας τεχνολογίας, η χωρητικότητα των οποίων ξεπερνά τα 23.500 TEUs και τα οποία φέρουν μηχανές διπλού καυσίμου ικανές να λειτουργούν με LNG, γεγονός που, κατά τις εκτιμήσεις της εταιρείας, θα οδηγήσει σε μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 15-25%. Μάλιστα, τα εν λόγω νεότευκτα πλοία έχουν χρηματοδοτηθεί από δύο πράσινες χρηματοδοτικές συναλλαγές, οι οποίες ολοκληρώθηκαν σύμφωνα και τις Πράσινες Αρχές Δανεισμού του Loan Market Association (LMA).
Λόγω της πανδημίας Covid-19, η ασφάλεια και η ευημερία του προσωπικού της εταιρείας υπήρξε ύψιστη προτεραιότητα τη χρονιά που πέρασε. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έκθεσης, πάνω από το 90% του διοικητικού προσωπικού της εταιρείας εργαζόταν εκ περιτροπής από το σπίτι του. Ωστόσο, οι ναυτικοί στα πλοία της εταιρείας βρέθηκαν αντιμέτωποι με σημαντικές προκλήσεις, καθώς οι αλλαγές πληρωμάτων έγιναν πιο δύσκολες, λόγω και των πολλαπλών περιορισμών, γεγονός που ανάγκασε πολλούς από αυτούς να παραμείνουν εν πλω πολύ περισσότερο απ’ ό,τι είχε αρχικά σχεδιαστεί. Για τον λόγο αυτόν η εταιρεία κατέβαλε σημαντικές προσπάθειες προκειμένου να επιστρέψουν στις οικογένειές τους το συντομότερο δυνατό.
Ωστόσο, σύμφωνα με την Έκθεση, ακριβώς επειδή η μεγαλύτερη πρόκληση για τα επόμενα χρόνια θα συνεχίσει να είναι η κλιματική αλλαγή, επισημαίνεται ότι περισσότεροι πόροι πρέπει να επενδυθούν στην έρευνα και στην ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της κλιματικής ουδετερότητας στον κλάδο της ναυτιλίας. Για τον λόγο αυτόν η Hapag-Lloyd δεσμεύεται ότι θα συνεχίσει να εργάζεται για τον εκσυγχρονισμό του στόλου της και για τη σημαντική μείωση του ανθρακικού της αποτυπώματος μέσα από συγκεκριμένους στόχους, οι οποίοι θα περιγράφονται στη νέα στρατηγική βιωσιμότητας που θα δημοσιεύσει εντός του έτους η εταιρεία και θα έχει ορίζοντα την προσεχή δεκαετία.
Φωτό: Philippe Oursel/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ