
Οι αντασφαλιστικοί οργανισμοί πιθανότατα θα επωμιστούν το μεγαλύτερο μέρος της ζημίας που προκλήθηκε από το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ εξαιτίας της προσάραξης του «Ever Given», ενώ οι αποζημιώσεις αναμένεται να κοστίσουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια.
Ο Alan Mackinnon, επικεφαλής απαιτήσεων για το UK Club, όπου ήταν ασφαλισμένο το «Ever Given», δήλωσε στο Reuters ότι αναμένονται αιτήσεις αποζημιώσεων εναντίον τις πλοιοκτήτριας εταιρείας από τις Αρχές του καναλιού για πιθανή φθορά στην πλωτή οδό και διαφυγόντων κερδών, ενώ αναμένει επίσης ξεχωριστές αξιώσεις αποζημίωσης από τους ιδιοκτήτες ορισμένων από τα πλοία τα οποία βρέθηκαν παγιδευμένα.
«Περιμένω ότι θα λάβουμε μια αξίωση από τις αιγυπτιακές αρχές πολύ σύντομα, ενώ και οι απαιτήσεις από τους άλλους πλοιοκτήτες θα μας ταλαιπωρήσουν τους επόμενους μήνες», δήλωσε ο Mackinnon.
Ο Osama Rabie, πρόεδρος της Αρχής του καναλιού του Σουέζ, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι οι απώλειες και οι ζημιές από το μπλοκάρισμα θα μπορούσαν να φτάσουν περίπου το $1 δισ., αν και το πραγματικό ποσό θα υπολογιστεί μετά την ολοκλήρωση των ερευνών.
Το UK Club θα καλύψει τα πρώτα $10 εκατ. σε απώλειες, ανέφερε το Reuters. Μετά από αυτό, ένα pool P&I Clubs θα καλύψουν έως και $100 εκατ., ενώ από εκείνο το σημείο και έπειτα οι αντασφαλιστές θα παρέμβουν για να καλύψουν έως και $2,1 δισ. σε απαιτήσεις και οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί θα συνεισφέρουν κατά επιπλέον $1 δισ., σύμφωνα με το Reuters.
Οι αναλυτές της DBRS Morningstar ανέφεραν ότι οι συνολικές αποζημιώσεις «θα παραμείνουν διαχειρίσιμες, δεδομένου του σχετικά μικρού χρονικού διαστήματος που το κανάλι παρέμεινε κλειστό».
Η Yumi Shinohara, αναπληρώτρια διευθύντρια του τμήματος διαχείρισης στόλου της Shoei Kisen, της ιαπωνικής πλοιοκτήτριας εταιρείας του «Ever Given», δήλωσε στο Reuters ότι η εταιρεία δεν είχε λάβει ακόμη καμία όχληση (δικαστική ή εξωδικαστική) από ενάγοντα προς αποζημίωση.
Φωτό: Khaled Elfiqi/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ