
Οι αντασφαλιστικοί οργανισμοί πιθανότατα θα επωμιστούν το μεγαλύτερο μέρος της ζημίας που προκλήθηκε από το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ εξαιτίας της προσάραξης του «Ever Given», ενώ οι αποζημιώσεις αναμένεται να κοστίσουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια.
Ο Alan Mackinnon, επικεφαλής απαιτήσεων για το UK Club, όπου ήταν ασφαλισμένο το «Ever Given», δήλωσε στο Reuters ότι αναμένονται αιτήσεις αποζημιώσεων εναντίον τις πλοιοκτήτριας εταιρείας από τις Αρχές του καναλιού για πιθανή φθορά στην πλωτή οδό και διαφυγόντων κερδών, ενώ αναμένει επίσης ξεχωριστές αξιώσεις αποζημίωσης από τους ιδιοκτήτες ορισμένων από τα πλοία τα οποία βρέθηκαν παγιδευμένα.
«Περιμένω ότι θα λάβουμε μια αξίωση από τις αιγυπτιακές αρχές πολύ σύντομα, ενώ και οι απαιτήσεις από τους άλλους πλοιοκτήτες θα μας ταλαιπωρήσουν τους επόμενους μήνες», δήλωσε ο Mackinnon.
Ο Osama Rabie, πρόεδρος της Αρχής του καναλιού του Σουέζ, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι οι απώλειες και οι ζημιές από το μπλοκάρισμα θα μπορούσαν να φτάσουν περίπου το $1 δισ., αν και το πραγματικό ποσό θα υπολογιστεί μετά την ολοκλήρωση των ερευνών.
Το UK Club θα καλύψει τα πρώτα $10 εκατ. σε απώλειες, ανέφερε το Reuters. Μετά από αυτό, ένα pool P&I Clubs θα καλύψουν έως και $100 εκατ., ενώ από εκείνο το σημείο και έπειτα οι αντασφαλιστές θα παρέμβουν για να καλύψουν έως και $2,1 δισ. σε απαιτήσεις και οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί θα συνεισφέρουν κατά επιπλέον $1 δισ., σύμφωνα με το Reuters.
Οι αναλυτές της DBRS Morningstar ανέφεραν ότι οι συνολικές αποζημιώσεις «θα παραμείνουν διαχειρίσιμες, δεδομένου του σχετικά μικρού χρονικού διαστήματος που το κανάλι παρέμεινε κλειστό».
Η Yumi Shinohara, αναπληρώτρια διευθύντρια του τμήματος διαχείρισης στόλου της Shoei Kisen, της ιαπωνικής πλοιοκτήτριας εταιρείας του «Ever Given», δήλωσε στο Reuters ότι η εταιρεία δεν είχε λάβει ακόμη καμία όχληση (δικαστική ή εξωδικαστική) από ενάγοντα προς αποζημίωση.
Φωτό: Khaled Elfiqi/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ