
Οι αντασφαλιστικοί οργανισμοί πιθανότατα θα επωμιστούν το μεγαλύτερο μέρος της ζημίας που προκλήθηκε από το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ εξαιτίας της προσάραξης του «Ever Given», ενώ οι αποζημιώσεις αναμένεται να κοστίσουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια.
Ο Alan Mackinnon, επικεφαλής απαιτήσεων για το UK Club, όπου ήταν ασφαλισμένο το «Ever Given», δήλωσε στο Reuters ότι αναμένονται αιτήσεις αποζημιώσεων εναντίον τις πλοιοκτήτριας εταιρείας από τις Αρχές του καναλιού για πιθανή φθορά στην πλωτή οδό και διαφυγόντων κερδών, ενώ αναμένει επίσης ξεχωριστές αξιώσεις αποζημίωσης από τους ιδιοκτήτες ορισμένων από τα πλοία τα οποία βρέθηκαν παγιδευμένα.
«Περιμένω ότι θα λάβουμε μια αξίωση από τις αιγυπτιακές αρχές πολύ σύντομα, ενώ και οι απαιτήσεις από τους άλλους πλοιοκτήτες θα μας ταλαιπωρήσουν τους επόμενους μήνες», δήλωσε ο Mackinnon.
Ο Osama Rabie, πρόεδρος της Αρχής του καναλιού του Σουέζ, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι οι απώλειες και οι ζημιές από το μπλοκάρισμα θα μπορούσαν να φτάσουν περίπου το $1 δισ., αν και το πραγματικό ποσό θα υπολογιστεί μετά την ολοκλήρωση των ερευνών.
Το UK Club θα καλύψει τα πρώτα $10 εκατ. σε απώλειες, ανέφερε το Reuters. Μετά από αυτό, ένα pool P&I Clubs θα καλύψουν έως και $100 εκατ., ενώ από εκείνο το σημείο και έπειτα οι αντασφαλιστές θα παρέμβουν για να καλύψουν έως και $2,1 δισ. σε απαιτήσεις και οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί θα συνεισφέρουν κατά επιπλέον $1 δισ., σύμφωνα με το Reuters.
Οι αναλυτές της DBRS Morningstar ανέφεραν ότι οι συνολικές αποζημιώσεις «θα παραμείνουν διαχειρίσιμες, δεδομένου του σχετικά μικρού χρονικού διαστήματος που το κανάλι παρέμεινε κλειστό».
Η Yumi Shinohara, αναπληρώτρια διευθύντρια του τμήματος διαχείρισης στόλου της Shoei Kisen, της ιαπωνικής πλοιοκτήτριας εταιρείας του «Ever Given», δήλωσε στο Reuters ότι η εταιρεία δεν είχε λάβει ακόμη καμία όχληση (δικαστική ή εξωδικαστική) από ενάγοντα προς αποζημίωση.
Φωτό: Khaled Elfiqi/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ