
O Απρίλιος αποτελούσε παραδοσιακά τον μήνα κατά τον οποίο οι τρεις συμμαχίες στην αγορά τακτικών γραμμών αναπροσάρμοζαν τα δρομολόγιά τους στον εμπορικό δρόμο Ανατολής-Δύσης. Ωστόσο, λόγω της συμφόρησης που παρατηρείται σε πολλούς λιμένες αλλά και των σημαντικών καθυστερήσεων που αυτή έχει προκαλέσει στην εκτέλεση των δρομολογίων τους, η κατάσταση φέτος φαίνεται πως είναι πολύ διαφορετική.
Η συμμαχία THE Alliance ανακοίνωσε και επισήμως ότι μέρος της αναδιοργάνωσης των δρομολογίων μεταξύ Βόρειας Ευρώπης και Ηνωμένων Πολιτειών στον εμπορικό δρόμο του Ατλαντικού έπρεπε να αναβληθεί, λόγω των επιχειρησιακών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η βιομηχανία. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την Alphaliner, η αναθεώρηση του δικτύου των εταιρειών τακτικών γραμμών και σε άλλους εμπορικούς δρόμους αναμένεται να καθυστερήσει μέχρι τον Μάιο.
Ήδη πριν από το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ από το «Ever Given» για σχεδόν μία εβδομάδα, οι καθυστερήσεις στην εκτέλεση των δρομολογίων για τις εταιρείες τακτικών γραμμών ήταν αναπόφευκτες. Πλέον, μετά και την επαναλειτουργία της διώρυγας, η κατάσταση είναι σαφώς πιο επιβαρυμένη, γεγονός που δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο για τις εταιρείες την αναδιοργάνωση των δρομολογίων τους.
Μάλιστα, ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στην εν λόγω αγορά είναι ότι η Μaersk, η οποία αναμένει ότι το ατύχημα στο Σουέζ θα έχει επίδραση σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, οδηγώντας σε σημαντική μείωση της χωρητικότητας και σε ελλείψεις εξοπλισμού (εμπορευματοκιβώτια) για πολλές εβδομάδες ενδεχομένως, αποφάσισε να διακόψει προσωρινά και για το άμεσο μέλλον τόσο τις κρατήσεις μέσω της ηλεκτρονικής της πλατφόρμας όσο και τα βραχυπρόθεσμα συμβόλαιά της, επηρεάζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τις εξαγωγές σε πολλές αγορές ανά τον κόσμο.
Φωτό: SUEZ CANAL AUTHORITY/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ