
O Απρίλιος αποτελούσε παραδοσιακά τον μήνα κατά τον οποίο οι τρεις συμμαχίες στην αγορά τακτικών γραμμών αναπροσάρμοζαν τα δρομολόγιά τους στον εμπορικό δρόμο Ανατολής-Δύσης. Ωστόσο, λόγω της συμφόρησης που παρατηρείται σε πολλούς λιμένες αλλά και των σημαντικών καθυστερήσεων που αυτή έχει προκαλέσει στην εκτέλεση των δρομολογίων τους, η κατάσταση φέτος φαίνεται πως είναι πολύ διαφορετική.
Η συμμαχία THE Alliance ανακοίνωσε και επισήμως ότι μέρος της αναδιοργάνωσης των δρομολογίων μεταξύ Βόρειας Ευρώπης και Ηνωμένων Πολιτειών στον εμπορικό δρόμο του Ατλαντικού έπρεπε να αναβληθεί, λόγω των επιχειρησιακών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η βιομηχανία. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την Alphaliner, η αναθεώρηση του δικτύου των εταιρειών τακτικών γραμμών και σε άλλους εμπορικούς δρόμους αναμένεται να καθυστερήσει μέχρι τον Μάιο.
Ήδη πριν από το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ από το «Ever Given» για σχεδόν μία εβδομάδα, οι καθυστερήσεις στην εκτέλεση των δρομολογίων για τις εταιρείες τακτικών γραμμών ήταν αναπόφευκτες. Πλέον, μετά και την επαναλειτουργία της διώρυγας, η κατάσταση είναι σαφώς πιο επιβαρυμένη, γεγονός που δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο για τις εταιρείες την αναδιοργάνωση των δρομολογίων τους.
Μάλιστα, ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στην εν λόγω αγορά είναι ότι η Μaersk, η οποία αναμένει ότι το ατύχημα στο Σουέζ θα έχει επίδραση σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, οδηγώντας σε σημαντική μείωση της χωρητικότητας και σε ελλείψεις εξοπλισμού (εμπορευματοκιβώτια) για πολλές εβδομάδες ενδεχομένως, αποφάσισε να διακόψει προσωρινά και για το άμεσο μέλλον τόσο τις κρατήσεις μέσω της ηλεκτρονικής της πλατφόρμας όσο και τα βραχυπρόθεσμα συμβόλαιά της, επηρεάζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τις εξαγωγές σε πολλές αγορές ανά τον κόσμο.
Φωτό: SUEZ CANAL AUTHORITY/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ