
Ο παγκόσμιος διαχειριστής τερματικών PSA International ανακοίνωσε τα αποτελέσματα χρήσης για το οικονομικό έτος 2020, σύμφωνα με τα οποία ο όμιλος συνολικά διαχειρίστηκε 86,6 εκατ. TEUs έως και την 31η Δεκεμβρίου, σημειώνοντας αύξηση στη διακίνηση της τάξης του 1,7% σε σύγκριση με το 2019.
Πιο συγκεκριμένα, στη ναυαρχίδα του ομίλου, το λιμάνι της Σιγκαπούρης, η PSA διακίνησε 36,6 εκατ. TEUs, καταγράφοντας πτώση κατά 0,9% σε σχέση με το 2019. Αντίστοιχα, στα τερματικά του ομίλου εκτός Σιγκαπούρης διακινήθηκαν 50 εκατ. TEUs, 3,7% περισσότερα σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.
Τα έσοδα του ομίλου της PSA για το 2020 ανήλθαν στα $4.179 δισ., αυξημένα κατά 2,5% ($4.077 δισ. το 2019). Η αύξηση αυτή, σύμφωνα με την ανακοίνωση, οφείλεται στην αυξημένη διακίνηση αλλά και στις εξαγορές τερματικών στις οποίες προέβη η PSA κατά τη διάρκεια του έτους. Ωστόσο, τα λειτουργικά κέρδη από $1.725 δισ. το 2019 μειώθηκαν κατά 4,2%, στα $1.652 δισ., ενώ και τα συνολικά καθαρά κέρδη από $1.246 δισ. το 2019 σημείωσαν πτώση της τάξης του 6,2%, φτάνοντας τα $1.168 δισ. Η πτώση στην κερδοφορία αποδίδεται στη μείωση των εισοδημάτων από άλλες δραστηριότητες του ομίλου καθώς και στην αύξηση των λειτουργικών δαπανών.
Παρά τα σοκ που υπέστησαν οι αλυσίδες εφοδιασμού κατά το α΄ εξάμηνο του 2020, ο όμιλος της PSA και οι συνεργάτες του κατέβαλαν κάθε προσπάθεια για να καλύψουν τις ανάγκες των πελατών του σε όλο τον κόσμο. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στον όμιλο να ολοκληρώσει τη χρονιά δυναμικά, καταγράφοντας αξιόλογη απόδοση.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι o όμιλος της PSA έχει παρουσία σε 26 χώρες ανά τον κόσμο, με το χαρτοφυλάκιό του να περιλαμβάνει 60 λιμενικά τερματικά εμπορευματοκιβωτίων, σιδηροδρομικά και ενδοχώρια τερματικά, κέντρα διανομής, αποθήκες και εταιρείες παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών.
Φωτό: Tom Fisk/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ