
Λαμβάνοντας υπόψη τον στόχο της Ιαπωνίας για εκμηδένιση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, η Anchor Ship Partners, που εδρεύει στο Τόκιο, σύμφωνα με το Νikkei Asia, αναμένεται να εκκινήσει ένα πρόγραμμα 600 δισ. γιεν ($5,65 δισ.), προκειμένου να συμβάλει στην προσπάθεια του ναυτιλιακού κλάδου για απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Το fund αναμένεται να αγοράσει νέα αποδοτικά πλοία μεταφοράς LNG, προκειμένου να τα μισθώσει σε εταιρείες όπως η Nippon Yusen, η Mitsui O.S.K. Lines και η Kawasaki Kisen. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, βοηθώντας τη μεταφορά περισσότερου υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ιαπωνία, η Anchor Ship ευελπιστεί ότι οι σταθμοί παραγωγής ενέργειας καθώς και άλλες εγκαταστάσεις με τη σειρά τους θα παρακινηθούν να στραφούν στο φυσικό αέριο, εγκαταλείποντας λύσεις υψηλής έντασης άνθρακα, όπως ο άνθρακας και το πετρέλαιο.
Η ιαπωνική κυβέρνηση επιδιώκει να αυξήσει το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών επί της συνολικής παραγωγής ενέργειας της χώρας και να μειώσει τις εκπομπές στον τομέα των logistics ως μέρος του στόχου της για το 2050, προσπαθώντας παράλληλα να περιορίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα της ναυτιλίας κατά 86%.
Η Anchor Ship, με την πρωτοβουλία της αυτή, αποτελεί μέρος μιας αυξανόμενης ομάδας θεσμικών επενδυτών που υποστηρίζουν έμπρακτα τις προσπάθειες της κυβέρνησης για απαλλαγή από τον άνθρακα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο αυτό fund της Anchor Ship θα λειτουργεί βάσει των οδηγιών του Προγράμματος για το Περιβάλλον των Ηνωμένων Εθνών, ενώ θα παρακολουθείται τακτικά από τη Sumitomo Mitsui Trust Bank, προκειμένου να διαπιστώνεται ο θετικός περιβαλλοντικός αντίκτυπος του εγχειρήματος.
Τέλος, η Anchor Ship, σύμφωνα με το Νikkei Asia, θα εξετάσει και το ενδεχόμενο να επενδύσει και σε άλλου είδους πλοία που λειτουργούν με ή μεταφέρουν εναλλακτικά καύσιμα, όπως το υδρογόνο και η αμμωνία, καθώς και σε άλλες σχετικές επιχειρήσεις, όπως οι παραγωγοί δεξαμενών υδρογόνου.
Φωτό: Frank Robichon/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ