
Λαμβάνοντας υπόψη τον στόχο της Ιαπωνίας για εκμηδένιση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, η Anchor Ship Partners, που εδρεύει στο Τόκιο, σύμφωνα με το Νikkei Asia, αναμένεται να εκκινήσει ένα πρόγραμμα 600 δισ. γιεν ($5,65 δισ.), προκειμένου να συμβάλει στην προσπάθεια του ναυτιλιακού κλάδου για απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Το fund αναμένεται να αγοράσει νέα αποδοτικά πλοία μεταφοράς LNG, προκειμένου να τα μισθώσει σε εταιρείες όπως η Nippon Yusen, η Mitsui O.S.K. Lines και η Kawasaki Kisen. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, βοηθώντας τη μεταφορά περισσότερου υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ιαπωνία, η Anchor Ship ευελπιστεί ότι οι σταθμοί παραγωγής ενέργειας καθώς και άλλες εγκαταστάσεις με τη σειρά τους θα παρακινηθούν να στραφούν στο φυσικό αέριο, εγκαταλείποντας λύσεις υψηλής έντασης άνθρακα, όπως ο άνθρακας και το πετρέλαιο.
Η ιαπωνική κυβέρνηση επιδιώκει να αυξήσει το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών επί της συνολικής παραγωγής ενέργειας της χώρας και να μειώσει τις εκπομπές στον τομέα των logistics ως μέρος του στόχου της για το 2050, προσπαθώντας παράλληλα να περιορίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα της ναυτιλίας κατά 86%.
Η Anchor Ship, με την πρωτοβουλία της αυτή, αποτελεί μέρος μιας αυξανόμενης ομάδας θεσμικών επενδυτών που υποστηρίζουν έμπρακτα τις προσπάθειες της κυβέρνησης για απαλλαγή από τον άνθρακα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο αυτό fund της Anchor Ship θα λειτουργεί βάσει των οδηγιών του Προγράμματος για το Περιβάλλον των Ηνωμένων Εθνών, ενώ θα παρακολουθείται τακτικά από τη Sumitomo Mitsui Trust Bank, προκειμένου να διαπιστώνεται ο θετικός περιβαλλοντικός αντίκτυπος του εγχειρήματος.
Τέλος, η Anchor Ship, σύμφωνα με το Νikkei Asia, θα εξετάσει και το ενδεχόμενο να επενδύσει και σε άλλου είδους πλοία που λειτουργούν με ή μεταφέρουν εναλλακτικά καύσιμα, όπως το υδρογόνο και η αμμωνία, καθώς και σε άλλες σχετικές επιχειρήσεις, όπως οι παραγωγοί δεξαμενών υδρογόνου.
Φωτό: Frank Robichon/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ