
Στην πρόσφατη ανάλυσή της για τις προοπτικές της αγοράς ξηρού φορτίου, η BIMCO εκτιμά ότι η ανάπτυξη του στόλου φέτος θα είναι η μικρότερη εδώ και αρκετά χρόνια και θα αγγίξει το 2%.
Η μικρότερη αυτή ανάπτυξη θα είναι αποτέλεσμα των χαμηλότερων παραδόσεων. Η BIMCO εκτιμά ότι περίπου 27 εκατ. dwt θα προστεθούν φέτος στον παγκόσμιο στόλο, αριθμός που είναι αρκετά μειωμένος σε σχέση με τα 48,9 εκατ. dwt που παραδόθηκαν πέρυσι. Το 2020, ο στόλος bulkers αυξήθηκε κατά 3,8%.
Σε ό,τι αφορά τις διαλύσεις, η BIMCO αναμένει ότι θα κινηθούν στα 9 εκατ. dwt, μειωμένες σε σύγκριση με τις διαλύσεις 15 εκατ. dwt πέρυσι. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της BIMCO, 1,7 εκατ. dwt έχουν
σταλεί προς διάλυση μέχρι σήμερα. Οι εν λόγω διαλύσεις περιλαμβάνουν τέσσερα Capesizes, τρία εκ των οποίων ξεπερνούσαν σε ηλικία τα 25 έτη.
Οι εκτιμήσεις της BIMCO για μειωμένες διαλύσεις φέτος ενδεχομένως αντανακλούν τη μείωση των τιμών second-hand πλοίων, καθώς για τους πλοιοκτήτες η ανακύκλωση ενός πλοίου είναι οικονομικά επωφελής όταν το scrap value του πλοίου ξεπερνά την αξία του σε περίπτωση πώλησης στη δευτερογενή αγορά.
Φωτό: Andrey_Lesya/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ