
Η διοικούσα Επιτροπή του Tokyo Memorandum of Understanding σημείωσε, σε πρόσφατη διαδικτυακή συνάντηση των μελών της, τη σημαντική μείωση του αριθμού των επιθεωρήσεων που πραγματοποιήθηκαν το 2020 λόγω της πανδημίας Covid-19. Αποφάσισε ωστόσο να δημοσιεύσει τα δεδομένα του έτους στην ετήσια έκθεση που αποστέλλεται σε μέλη και διεθνείς οργανισμούς κάθε χρόνο, με τον ίδιο τρόπο που δημοσιεύτηκαν στο πρόσφατο παρελθόν.
Η Επιτροπή εξέτασε επίσης ένα interim (προσωρινό) σχέδιο για συστάσεις κατά την τρέχουσα περίοδο της πανδημίας, με θέματα που αφορούν τη διεξαγωγή απομακρυσμένων επιθεωρήσεων PSC στην περιοχή. Η Επιτροπή, λαμβάνοντας υπόψη την επείγουσα ανάγκη για κατευθυντήριες γραμμές ως προς τις μεθόδους και τους τρόπους εργασίας των επιθεωρητών, συμφώνησε να ζητήσει από τα αρμόδια όργανα και τις υπηρεσίες της Γραμματείας την άμεση έγκριση όλων των οδηγιών και των υποδείξεων, αλλά και την τεχνική συνεργασία αρχών και φορέων, χρησιμοποιώντας πλέον όσο το δυνατόν περισσότερο εικονικά μέσα.
Η Επιτροπή εξέτασε επίσης την αίτηση για συμμετοχή της Καμπότζης στο καθεστώς του παρατηρητή. Σύμφωνα με τις διατάξεις του μνημονίου, η Επιτροπή συμφώνησε ομόφωνα να χορηγήσει καθεστώς παρατηρητή στην Καμπότζη.
Στην 31η συνεδρίαση της Επιτροπής συμμετείχαν 21 μέλη από τις Λιμενικές Αρχές της Αυστραλίας, του Καναδά, της Χιλής, της Κίνας, των νήσων Φίτζι, του Χονγκ Κονγκ (Κίνα), της Ινδονησίας, της Ιαπωνίας, της Δημοκρατίας της Κορέας, της Μαλαισίας, των Νήσων Μάρσαλ, της Νέας Ζηλανδίας, του Παναμά, της Παπούα-Νέας Γουινέας, του Περού, των Φιλιππίνων, της Ρωσικής Ομοσπονδίας, της Σιγκαπούρης, της Ταϊλάνδης, του Βανουάτου και του Βιετνάμ. Συμμετείχαν επίσης ως συνεργαζόμενα μέλη και παρατηρητές η Αρχή του Μεξικού του Μακάο (Κίνα), της Σαμόα, των Νήσων Σολομώντα, της Τόνγκα, της Ακτοφυλακής των Ηνωμένων Πολιτειών, άλλων PSC και του IMO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ