
Πολύ δυναμικά ξεκίνησε το 2021 για τον Όμιλο Βαφειά. Καταρχάς υπέγραψε μέσω της Brave Maritime Corporation ένα συμβόλαιο για κατασκευή ενός fully refrigerated 40.000 κυβικών μέτρων LPG με δυνατότητα dual fuel στο ναυπηγείο HYUNDAI της Νότιας Κορέας και παράδοση τον Ιανουάριο του 2023, το οποίο είναι και η πρώτη παραγγελία για το ναυπηγείο αυτό για το 2021. Το κόστος ανέρχεται σε σχεδόν 50 εκατομμύρια δολάρια.
Επίσης παρέλαβε σήμερα από ιαπωνικά ναυπηγεία το ECO BLIZZARD 11.0000 fully pressurized LPG το οποίο είναι το πρώτο πλοίο παγκοσμίως αυτού του μεγέθους που είναι ICE CLASS. Το κόστος του ήταν σχεδόν στα 30 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό ήταν το 30ο newbuilding του ομίλου που παραλαμβάνει από την Ιαπωνία.
Επίσης o Νίκος Βαφειάς αγόρασε μέσα σε μια εβδομάδα τέσσερα μοντέρνα φορτηγά 33.000-38.000 τόνων έκαστο ναυπηγημένα στην Ιαπωνία από το 2012 έως το 2015 με συνολική εκταμίευση 56 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το συνολικό κόστος των αγορών αυτών ήταν 136 εκατομμύρια δολάρια και σε επίπεδο ομίλου μετά από τις παραπάνω κινήσεις ο στόλος θα αποτελείται από 83 πλοία. (50 υγραεριοφόρα, 20 δεξαμενόπλοια, κυρίως aframax size, και 13 φορτηγά)
Υπενθυμίζουμε ότι το 2016 ο Νίκος Βαφειάς είχε αγοράσει τα δυο φτηνότερα capesize φορτηγά που είχαν πουληθεί τα τελευταία 20 χρόνια, το ‘MONEGASQUE ECLAT’ & ‘TIGERLILY’ 177.000 τόνων έκαστο ναυπηγημένα το 2006 και 2008 αντίστοιχα έναντι συνολικά 22 εκατ. δολαρίων. Τρεις μήνες μετά τα δύο πλοία πουλήθηκαν έναντι 30 εκατ. δολαρίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ