
Οι εταιρείες τακτικών γραμμών, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, πρόκειται να ακυρώσουν αρκετά δρομολόγια (blank sailings) προς τη Βόρεια Ευρώπη κατά την περίοδο της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς, το προσεχές διάστημα.
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί σοβαρό πλήγμα για τους φορτωτές, που με μεγάλο κόστος κατάφεραν να εξασφαλίσουν χώρο για τα φορτία τους σε δρομολόγια που εν τέλει δεν θα πραγματοποιηθούν.
Τα μέλη της συμμαχίας 2Μ, Μaersk και ΜSC, σκοπεύουν να ακυρώσουν τρία προγραμματισμένα δρομολόγια από την Ασία προς τη Βόρεια Ευρώπη τις προσεχείς εβδομάδες, ενώ και η CMA CGM, που είναι μέλος της έτερης συμμαχίας Ocean Alliance, αναμένεται να πράξει το ίδιο, ακυρώνοντας και αυτή άλλα τρία δρομολόγια κατά την ίδια περίοδο.
Κατά την MSC, η ακύρωση των δρομολογίων ήταν απαραίτητη «λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης κατά την περίοδο της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς» αλλά και «λόγω της συμφόρησης που παρατηρείται κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας». Από τη μεριά της, η Maersk ενημέρωσε τους πελάτες της ότι χρειάστηκε να προβεί στις ακυρώσεις προκειμένου «να βελτιωθεί η αξιοπιστία στα χρονοδιαγράμματα των δρομολογίων της» αλλά και λόγω των σοβαρών καθυστερήσεων που παρατηρούνται στους λιμένες της Βόρειας Ευρώπης.
Πριν από την ανακοίνωση των ακυρώσεων, οι φορτωτές στη γραμμή Ασίας-Βόρειας Ευρώπης είχαν λάβει ενθαρρυντικά νέα για επιπλέον δρομολόγια και σημάδια ότι η κρίση που προκλήθηκε από την έλλειψη εξοπλισμού θα βελτιωνόταν.
Στον αντίποδα των ακυρώσεων, η Hyundai Merchant Marine (HMM), σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, φέρεται να έχει προσθέσει ένα επιπλέον δρομολόγιο στο τέλος του μήνα από το Μπουσάν της Νότιας Κορέας προς το Αμβούργο, μετά από κυβερνητικές πιέσεις, προκειμένου να καλυφθεί η υπερβάλλουσα ζήτηση από τους εγχώριους φορτωτές. Αντίστοιχα, η κινεζική εταιρεία τακτικών γραμμών China United Lines, η οποία μέχρι πρότινος εκτελούσε αποκλειστικά ενδοασιατικά δρομολόγια, αναμένεται, κατά τον διεθνή Τύπο, να δρομολογήσει μια νέα γραμμή για τη Βόρεια Ευρώπη, αξιοποιώντας πλοία μικρότερης χωρητικότητας.
Φωτό: Alex Hofford/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…

Σε σημαντική επέκταση προχώρησε πρόσφατα η Stena Line. Συγκεκριμένα, η σουηδική εταιρεία εξαγόρασε τη Wasaline, ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα τη Φινλανδία, ενισχύοντας περαιτέρω την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ