
Η Ιnternational Container Terminal Services, Inc. (ICTSI) ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε το έργο επέκτασης του προβλήτα στο Manila International Container Terminal (MICT), που αποτελεί το τερματικό-ναυαρχίδα της εταιρείας, επέκταση που εκτιμάται ότι θα αυξήσει την ετήσια χωρητικότητα του MICT σε πάνω από 3,3 εκατ. TEUs.
Το έργο περιλάμβανε μια σειρά από κρίσιμα έργα, το κυριότερο εκ των οποίων είναι η επέκταση του προβλήτα 7 κατά 150 μ., ο οποίος πλέον μαζί με τον παρακείμενο προβλήτα 6 διαμορφώνουν ένα συνεχόμενο αγκυροβόλιο 600 μ., ικανό να εξυπηρετεί πλοία χωρητικότητας άνω των 8.000 TEUs. Επί του παρόντος, οι δύο προβλήτες έχουν πέντε γερανογέφυρες, ενώ βάσει σχεδιασμού δύναται να προστεθεί και έκτη.
Η επέκταση του προβλήτα συμπληρώνεται από την επιμήκυνση της περιοχής στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων (container yard) κατά περίπου 5,5 εκτάρια – εκ των οποίων τα 3 εκτάρια προορίζονται για στοιβασία φορτωμένων εμπορευματοκιβωτίων, ενώ τα υπόλοιπα 2,5 εκτάρια για απόθεση κενών εμπορευματοκιβωτίων. Η επέκταση της περιοχής στοιβασίας εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην αύξηση της χωρητικότητας του τερματικού, στα 200.000 TEUs φορτωμένων εμπορευματοκιβωτίων και 150.000 TEUs κενών εμπορευματοκιβωτίων.
Η επέκταση του προβλήτα ολοκληρώθηκε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και βάσει προϋπολογισμού, παρά τους περιορισμούς που προκλήθηκαν από την πανδημία, και με την εφαρμογή αυστηρών πρωτοκόλλων ασφαλείας και υγείας καθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκευής του έργου.
Παράλληλα, για την περαιτέρω αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και στο πλαίσιο αντικατάστασης του μηχανολογικού εξοπλισμού του τερματικού, το MICT σκοπεύει να προσθέσει τον επόμενο χρόνο άλλα 8 υβριδικά RTG (Rubber Tired Gantries) στα 32 υπάρχοντα, ενώ σε βάθος τριετίας να αποκτήσει τρεις νέες γερανογέφυρες, ικανές να εξυπηρετήσουν πλοία χωρητικότητας άνω των 12.500 TEUs.
Φωτό: Francis R. Malasig/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ