Αντίο, Alitalia ‒ Buon giorno, ITA;

Αντίο, Alitalia ‒ Buon giorno, ITA;

301
Αντίο, Alitalia ‒ Buon giorno, ITA;

Mε μια μάλλον προειδοποιητική και αυστηρή επιστολή που διέρρευσε στον ευρωπαϊκό Τύπο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαμήνυσε στην ιταλική κυβέρνηση ότι ο νέος κρατικός αερομεταφορέας της Ιταλίας πρέπει να αναγεννηθεί από τις στάχτες της Alitalia και να δραστηριοποιηθεί με άλλη επωνυμία. Εάν και εφόσον δημιουργηθεί μια νέα αεροπορική εταιρεία που δεν θα συμπεριλαμβάνει κανένα λογότυπο ή σήμα αλλά και καμία υπηρεσία που συνδέεται με την Alitalia, τότε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εγκρίνει τα σχέδια της Ιταλίας για επανεκκίνηση της νέας αεροπορικής εταιρείας, με την επωνυμία ITA ‒ Italia Trasporto Aereo.

Πιο συγκεκριμένα, οι Βρυξέλλες προειδοποίησαν την ιταλική κυβέρνηση ότι τo λογότυπο και το σήμα της Alitalia δεν πρέπει να διατηρηθούν από τη νέα εταιρεία, δεδομένου ότι αποτελούν εμβληματικό τίτλο που αναφέρεται και αντανακλά μια συνέχεια της προηγούμενης εταιρείας. Η ΕΕ προειδοποίησε επίσης με επιστολή προς τον Ιταλό πρωθυπουργό ότι ο Επίτροπος Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορεί να επιλέξει να εμποδίσει την προγραμματισμένη επανέναρξη του νέου, πολυαναμενόμενου ιταλικού εθνικού αερομεταφορέα. Το ιταλικό κράτος σκοπεύει να συνεισφέρει τουλάχιστον 3 δισ. ευρώ (3,6 δισ. δολάρια ΗΠΑ) στη νέα εταιρεία ITA ‒ Italia Trasporto Aereo.

Στην επιστολή αναφέρεται επιπλέον ότι «η νέα εταιρεία δεν μπορεί να ονομαστεί Alitalia με κανέναν τρόπο ή να θυμίζει το εμπορικό σήμα της, ενώ όλα τα Slots της πρέπει να πωληθούν και το σύστημα τακτικών επιβατών της MilleMiglia δεν μπορεί να μεταφερθεί στην ΙΤΑ».

Οι Βρυξέλλες επανέλαβαν επίσης στην επιστολή ότι «η νέα εταιρεία δεν πρέπει να διατηρεί άλλες συνδεδεμένες εταιρείες ή υπηρεσίες με την Alitalia, όπως η επίγεια εξυπηρέτηση και η συντήρηση αεροσκαφών». Οι συγκεκριμένες μονάδες πρέπει να διαχωριστούν άμεσα, σύμφωνα με την ΕΕ, από τη ζημιογόνο αεροπορική εταιρεία και να πωληθούν ξεχωριστά.

Οι Βρυξέλλες προέτρεψαν μάλιστα την ιταλική κυβέρνηση να ξεκινήσει μια «ανοικτή, διαφανή, χωρίς διακρίσεις, άνευ όρων προσφορά» για την πώληση αυτών των περιουσιακών στοιχείων της Alitalia, απορρίπτοντας την ιδέα ότι η Alitalia θα μπορούσε να τα πουλήσει στη νέα εταιρεία. Πριν από λίγες εβδομάδες, η διοίκηση της ΙΤΑ παρουσίασε το επιχειρηματικό της σχέδιο που στοχεύει στη δημιουργία μιας μικρότερης αεροπορικής εταιρείας, με έδρα το αεροδρόμιο Fiumicino της Ρώμης ως κεντρικό κόμβο, με δεύτερη βάση το αεροδρόμιο Linate του Μιλάνου. Η νέα αεροπορική εταιρεία θα εκτελεί 61 δρομολόγια με 52 αεροσκάφη και θα απασχολεί μεταξύ 5.200 και 5.500 εργαζομένων. Από το επόμενο έτος, η ITA αναμένεται να πετάξει μεταξύ Ρώμης και δεκαπέντε διεθνών προορισμών, αυξάνοντας τους προορισμούς σε 22 το 2022, 25 το 2023 και 28 το 2024. Η Αθήνα παραμένει στο πρόγραμμα δρομολογίων της εταιρείας, αλλά πολλές ευρωπαϊκές πτήσεις πλέον περικόπτονται.

Φωτό: Daniel Dal Zennaro/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.