
Mε μια μάλλον προειδοποιητική και αυστηρή επιστολή που διέρρευσε στον ευρωπαϊκό Τύπο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαμήνυσε στην ιταλική κυβέρνηση ότι ο νέος κρατικός αερομεταφορέας της Ιταλίας πρέπει να αναγεννηθεί από τις στάχτες της Alitalia και να δραστηριοποιηθεί με άλλη επωνυμία. Εάν και εφόσον δημιουργηθεί μια νέα αεροπορική εταιρεία που δεν θα συμπεριλαμβάνει κανένα λογότυπο ή σήμα αλλά και καμία υπηρεσία που συνδέεται με την Alitalia, τότε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εγκρίνει τα σχέδια της Ιταλίας για επανεκκίνηση της νέας αεροπορικής εταιρείας, με την επωνυμία ITA ‒ Italia Trasporto Aereo.
Πιο συγκεκριμένα, οι Βρυξέλλες προειδοποίησαν την ιταλική κυβέρνηση ότι τo λογότυπο και το σήμα της Alitalia δεν πρέπει να διατηρηθούν από τη νέα εταιρεία, δεδομένου ότι αποτελούν εμβληματικό τίτλο που αναφέρεται και αντανακλά μια συνέχεια της προηγούμενης εταιρείας. Η ΕΕ προειδοποίησε επίσης με επιστολή προς τον Ιταλό πρωθυπουργό ότι ο Επίτροπος Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορεί να επιλέξει να εμποδίσει την προγραμματισμένη επανέναρξη του νέου, πολυαναμενόμενου ιταλικού εθνικού αερομεταφορέα. Το ιταλικό κράτος σκοπεύει να συνεισφέρει τουλάχιστον 3 δισ. ευρώ (3,6 δισ. δολάρια ΗΠΑ) στη νέα εταιρεία ITA ‒ Italia Trasporto Aereo.
Στην επιστολή αναφέρεται επιπλέον ότι «η νέα εταιρεία δεν μπορεί να ονομαστεί Alitalia με κανέναν τρόπο ή να θυμίζει το εμπορικό σήμα της, ενώ όλα τα Slots της πρέπει να πωληθούν και το σύστημα τακτικών επιβατών της MilleMiglia δεν μπορεί να μεταφερθεί στην ΙΤΑ».
Οι Βρυξέλλες επανέλαβαν επίσης στην επιστολή ότι «η νέα εταιρεία δεν πρέπει να διατηρεί άλλες συνδεδεμένες εταιρείες ή υπηρεσίες με την Alitalia, όπως η επίγεια εξυπηρέτηση και η συντήρηση αεροσκαφών». Οι συγκεκριμένες μονάδες πρέπει να διαχωριστούν άμεσα, σύμφωνα με την ΕΕ, από τη ζημιογόνο αεροπορική εταιρεία και να πωληθούν ξεχωριστά.
Οι Βρυξέλλες προέτρεψαν μάλιστα την ιταλική κυβέρνηση να ξεκινήσει μια «ανοικτή, διαφανή, χωρίς διακρίσεις, άνευ όρων προσφορά» για την πώληση αυτών των περιουσιακών στοιχείων της Alitalia, απορρίπτοντας την ιδέα ότι η Alitalia θα μπορούσε να τα πουλήσει στη νέα εταιρεία. Πριν από λίγες εβδομάδες, η διοίκηση της ΙΤΑ παρουσίασε το επιχειρηματικό της σχέδιο που στοχεύει στη δημιουργία μιας μικρότερης αεροπορικής εταιρείας, με έδρα το αεροδρόμιο Fiumicino της Ρώμης ως κεντρικό κόμβο, με δεύτερη βάση το αεροδρόμιο Linate του Μιλάνου. Η νέα αεροπορική εταιρεία θα εκτελεί 61 δρομολόγια με 52 αεροσκάφη και θα απασχολεί μεταξύ 5.200 και 5.500 εργαζομένων. Από το επόμενο έτος, η ITA αναμένεται να πετάξει μεταξύ Ρώμης και δεκαπέντε διεθνών προορισμών, αυξάνοντας τους προορισμούς σε 22 το 2022, 25 το 2023 και 28 το 2024. Η Αθήνα παραμένει στο πρόγραμμα δρομολογίων της εταιρείας, αλλά πολλές ευρωπαϊκές πτήσεις πλέον περικόπτονται.
Φωτό: Daniel Dal Zennaro/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ