
Την αναβολή της κατασκευής του τελευταίου τμήματος του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream-2 στα χωρικά ύδατα της Δανίας ανακοίνωσε η ελβετική Nord Stream 2 AG, θυγατρική της Gazprom.
Ο λόγος για την καθυστέρηση είναι η ανάγκη «ελέγχου του εξοπλισμού», ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας, προσθέτοντας ότι δεν μπορεί να προσδιοριστεί η ακριβής ημερομηνία κατά την οποία θα μπορούσε να ξεκινήσει η κατασκευή. «Πιθανότατα δεν θα μπορέσουμε να προσδιορίσουμε πότε θα αρχίσουμε να βάζουμε τους σωλήνες μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου ή τις αρχές Φεβρουαρίου”, είπε.
Την 1η Ιανουαρίου, τέθηκε σε ισχύ ένα νέο πακέτο κυρώσεων στις ΗΠΑ, επεκτείνοντας περιοριστικά μέτρα στις υπηρεσίες ασφάλισης, δοκιμών, επαλήθευσης συμμόρφωσης και πιστοποίησης του αγωγού.
Λίγο αργότερα, το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ έστειλε προειδοποιήσεις σε Ευρωπαίους συμμετέχοντες να εγκαταλείψουν το έργο «προτού να είναι πολύ αργά».
Την Τετάρτη 13 Ιανουαρίου, έγινε γνωστό ότι η δανέζικη εταιρεία Ramboll αποφάσισε να αποσυρθεί από το έργο ενώ παρόμοια ανακοίνωση είχε γίνει στις 3 Ιανουαρίου και από τον DNV GL που αρνήθηκε να συμμετάσχει στο Nord Stream 2. Η απόφαση ελήφθη λόγω των νέων κυρώσεων των ΗΠΑ που τέθηκαν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου, αφού το Κογκρέσο ανέτρεψε το βέτο του προέδρου Τραμπ.
Ένα άλλο πακέτο περιοριστικών μέτρων απαγορεύει, μεταξύ άλλων, υπηρεσίες δοκιμών, επαλήθευσης ή πιστοποίησης του αγωγού. «Ο DNV GL θα σταματήσει όλες τις δραστηριότητες συμμόρφωσης του αγωγού Nord Stream 2 όσο παραμένουν σε ισχύ οι κυρώσεις. Εφαρμόζουμε ένα σχέδιο για να περιορίσουμε την υποστήριξή μας για την πιστοποίηση του έργου», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση .
Τον Σεπτέμβριο, το The International Group of P&I Clubs αρνήθηκε να συνεργαστεί με το Nord Stream 2, ξεκαθαρίζοντας ότι κανένα από τα 13 μέλη της δεν θα παρέχει ασφαλιστική κάλυψη σε πλοία που εμπλέκονται στην κατασκευή του αγωγού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Οι ελλείψεις νερού στο νότιο Τέξας εγκυμονούν κινδύνους για έναν ταχέως αναπτυσσόμενο βιομηχανικό κόμβο, ο οποίος θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον διπλό στόχο Τραμπ,…
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) αύξησε την Τρίτη την πρόβλεψή του για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη για το 2025 σε 3,2% από 3% συγκριτικά…
Την εκκίνηση αυτού που θα θεωρείται το δεύτερο μεγαλύτερο ορυχείο γραφίτη, από άποψη αποθεμάτων, εκκίνησε το νοτιοκορεατικό conglomerate Posco International στην Τανζανία. Με την…
Την ισχύ του σαουδαραβικού αργού στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου επιβεβαίωσε για μία ακόμα φορά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Saudi Aramco, Amin Nasser. Σύμφωνα με…
Εν μέσω αυξημένης αβεβαιότητας στις διεθνείς αγορές βασικών πρώτων υλών, η Διεθνής Ένωση Χάλυβα (WSA) «βλέπει» άνοδο της παγκόσμιας ζήτησης χάλυβα το επόμενο έτος.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ