
Την αναβολή της κατασκευής του τελευταίου τμήματος του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream-2 στα χωρικά ύδατα της Δανίας ανακοίνωσε η ελβετική Nord Stream 2 AG, θυγατρική της Gazprom.
Ο λόγος για την καθυστέρηση είναι η ανάγκη «ελέγχου του εξοπλισμού», ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας, προσθέτοντας ότι δεν μπορεί να προσδιοριστεί η ακριβής ημερομηνία κατά την οποία θα μπορούσε να ξεκινήσει η κατασκευή. «Πιθανότατα δεν θα μπορέσουμε να προσδιορίσουμε πότε θα αρχίσουμε να βάζουμε τους σωλήνες μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου ή τις αρχές Φεβρουαρίου”, είπε.
Την 1η Ιανουαρίου, τέθηκε σε ισχύ ένα νέο πακέτο κυρώσεων στις ΗΠΑ, επεκτείνοντας περιοριστικά μέτρα στις υπηρεσίες ασφάλισης, δοκιμών, επαλήθευσης συμμόρφωσης και πιστοποίησης του αγωγού.
Λίγο αργότερα, το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ έστειλε προειδοποιήσεις σε Ευρωπαίους συμμετέχοντες να εγκαταλείψουν το έργο «προτού να είναι πολύ αργά».
Την Τετάρτη 13 Ιανουαρίου, έγινε γνωστό ότι η δανέζικη εταιρεία Ramboll αποφάσισε να αποσυρθεί από το έργο ενώ παρόμοια ανακοίνωση είχε γίνει στις 3 Ιανουαρίου και από τον DNV GL που αρνήθηκε να συμμετάσχει στο Nord Stream 2. Η απόφαση ελήφθη λόγω των νέων κυρώσεων των ΗΠΑ που τέθηκαν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου, αφού το Κογκρέσο ανέτρεψε το βέτο του προέδρου Τραμπ.
Ένα άλλο πακέτο περιοριστικών μέτρων απαγορεύει, μεταξύ άλλων, υπηρεσίες δοκιμών, επαλήθευσης ή πιστοποίησης του αγωγού. «Ο DNV GL θα σταματήσει όλες τις δραστηριότητες συμμόρφωσης του αγωγού Nord Stream 2 όσο παραμένουν σε ισχύ οι κυρώσεις. Εφαρμόζουμε ένα σχέδιο για να περιορίσουμε την υποστήριξή μας για την πιστοποίηση του έργου», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση .
Τον Σεπτέμβριο, το The International Group of P&I Clubs αρνήθηκε να συνεργαστεί με το Nord Stream 2, ξεκαθαρίζοντας ότι κανένα από τα 13 μέλη της δεν θα παρέχει ασφαλιστική κάλυψη σε πλοία που εμπλέκονται στην κατασκευή του αγωγού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Η Κίνα εξασφάλισε μια σταθερή συγκομιδή καλοκαιρινών σιτηρών το 2025, με συνολική παραγωγή που άγγιξε σχεδόν τους 150 εκατ. τόνους, αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο…
Ανακατατάξεις καταγράφονται τις τελευταίες εβδομάδες στα δρομολόγια των LNG carriers, καθώς η ραγδαία άνοδος του υδραργύρου στις χώρες της Ασίας έχει μετατοπίσει το εμπορικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ