
Την αναβολή της κατασκευής του τελευταίου τμήματος του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream-2 στα χωρικά ύδατα της Δανίας ανακοίνωσε η ελβετική Nord Stream 2 AG, θυγατρική της Gazprom.
Ο λόγος για την καθυστέρηση είναι η ανάγκη «ελέγχου του εξοπλισμού», ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας, προσθέτοντας ότι δεν μπορεί να προσδιοριστεί η ακριβής ημερομηνία κατά την οποία θα μπορούσε να ξεκινήσει η κατασκευή. «Πιθανότατα δεν θα μπορέσουμε να προσδιορίσουμε πότε θα αρχίσουμε να βάζουμε τους σωλήνες μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου ή τις αρχές Φεβρουαρίου”, είπε.
Την 1η Ιανουαρίου, τέθηκε σε ισχύ ένα νέο πακέτο κυρώσεων στις ΗΠΑ, επεκτείνοντας περιοριστικά μέτρα στις υπηρεσίες ασφάλισης, δοκιμών, επαλήθευσης συμμόρφωσης και πιστοποίησης του αγωγού.
Λίγο αργότερα, το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ έστειλε προειδοποιήσεις σε Ευρωπαίους συμμετέχοντες να εγκαταλείψουν το έργο «προτού να είναι πολύ αργά».
Την Τετάρτη 13 Ιανουαρίου, έγινε γνωστό ότι η δανέζικη εταιρεία Ramboll αποφάσισε να αποσυρθεί από το έργο ενώ παρόμοια ανακοίνωση είχε γίνει στις 3 Ιανουαρίου και από τον DNV GL που αρνήθηκε να συμμετάσχει στο Nord Stream 2. Η απόφαση ελήφθη λόγω των νέων κυρώσεων των ΗΠΑ που τέθηκαν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου, αφού το Κογκρέσο ανέτρεψε το βέτο του προέδρου Τραμπ.
Ένα άλλο πακέτο περιοριστικών μέτρων απαγορεύει, μεταξύ άλλων, υπηρεσίες δοκιμών, επαλήθευσης ή πιστοποίησης του αγωγού. «Ο DNV GL θα σταματήσει όλες τις δραστηριότητες συμμόρφωσης του αγωγού Nord Stream 2 όσο παραμένουν σε ισχύ οι κυρώσεις. Εφαρμόζουμε ένα σχέδιο για να περιορίσουμε την υποστήριξή μας για την πιστοποίηση του έργου», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση .
Τον Σεπτέμβριο, το The International Group of P&I Clubs αρνήθηκε να συνεργαστεί με το Nord Stream 2, ξεκαθαρίζοντας ότι κανένα από τα 13 μέλη της δεν θα παρέχει ασφαλιστική κάλυψη σε πλοία που εμπλέκονται στην κατασκευή του αγωγού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ