
Η Carnival Corp., στην οποία μεταξύ άλλων ανήκουν οι εταιρείες κρουαζιέρας AIDA, Carnival, Costa και Holland America, σύμφωνα με το Bloomberg κατέγραψε καθαρές ζημίες $1,9 δισ. κατά το δ΄ τρίμηνο του 2020. Ωστόσο, σύμφωνα με τον μεγαλύτερο πάροχο κρουαζιέρας στον κόσμο, η ζήτηση φαίνεται να αυξάνεται για το 2022.
Το έλλειμμα υπερέβη τα $1,57 δισ. που προέβλεπαν οι αναλυτές, ωστόσο πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι καταγράφεται σε μια περίοδο κατά την οποία οι περισσότερες εταιρείες κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο παραμένουν σε αναστολή λόγω της πανδημίας Covid-19.
Παρά τα δυσμενή οικονομικά αποτελέσματα, όπως μεταδίδει το Bloomberg, η Carnival δήλωσε ότι οι αθροιστικές προκρατήσεις για το α΄ εξάμηνο του 2022 υπερβαίνουν τα επίπεδα του 2019, παρά την περικοπή των δαπανών προώθησης, ενώ για το β΄ εξάμηνο κυμαίνονται εντός του ιστορικού εύρους κρατήσεων. Τα ενθαρρυντικά αυτά στοιχεία, σύμφωνα με την εταιρεία, αντανακλούν την παρατεταμένη ζήτηση μεταξύ των πελατών, που δεν μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν κρουαζιέρες από το α΄ τρίμηνο του 2020.
Ολόκληρη η βιομηχανία κρουαζιέρας βρίσκεται ουσιαστικά «στον πάγο» από τα μέσα Μαρτίου του 2020, όταν μια σειρά περιστατικών μετάδοσης του Covid-19 σε κρουαζιερόπλοια (με ανθρώπινες απώλειες και χιλιάδες επιβάτες εγκλωβισμένους στη θάλασσα) οδήγησε στην ακύρωση της πλειονότητας των δρομολογίων κρουαζιέρας ανά την υφήλιο.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι οι μετοχές της Carnival Corp. που τελούν υπό διαπραγμάτευση στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης υποχώρησαν έως και 4,1% μετά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του δ΄ τριμήνου στις 11 Ιανουαρίου 2021 ($19,63), ενώ υπολογίζεται ότι έχουν μειωθεί κατά 57% από πέρυσι.
Φωτό: Andrew Ramit/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…

Η τιμή του χρυσού έφθασε σήμερα στις αγορές της Ασίας τα 4.383,76 δολάρια ανά ουγγιά (31,10 γραμμάρια), ξεπερνώντας το προηγούμενο ιστορικό υψηλό που είχε…

Η μεταβλητότητα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry, θα αποτελέσει τον κανόνα για τη ναυλαγορά των LPG carriers το 2026. Ο στόλος των gas carriers…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ