
Παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας, η αγορά των containerships απεδείχθη ιδιαίτερα ανθεκτική στις προκλήσεις σε ό,τι αφορά τον διακινούμενο όγκο φορτίων και τους ναύλους.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η BIMCO σε πρόσφατη ανάλυσή της, μετά την κατά 5 εκατ. ΤΕUs ή 7,3% πτώση του διακινούμενου όγκου εμπορευματοκιβωτίων τους πρώτους πέντε μήνες του 2020, οι εν λόγω ροές παρουσίασαν πτώση κατά μόλις 1,7% έως τα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου.
Μεταξύ των τριών κυριότερων θαλάσσιων εμπορικών δρόμων/οδών, αυτή μεταξύ Άπω Ανατολής και Βόρειας Αμερικής είχε τις καλύτερες επιδόσεις, καθώς παρουσίασε αύξηση στον όγκο διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων κατά 6,4% ή 1,1 εκατ. TEUs τους πρώτους έντεκα μήνες του 2020. Η ΒΙΜCO τονίζει πως, παρά το γεγονός ότι ο διακινούμενος όγκος εμπορευματοκιβωτίων στις τακτικές γραμμές εντός της Ασίας και της Άπω Ανατολής προς την Ευρώπη ήταν μεγαλύτερος τους τελευταίους μήνες του 2020 σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2019, εντούτοις παρέμεινε σε αρνητικό έδαφος αν υπολογιστεί από αρχές του έτους (1,3% και 5,3% αντίστοιχα).
«Η BIMCO αναμένει ότι ο παγκόσμιος όγκος διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά λιγότερο από 1,5% το 2020, το οποίο είναι αρκετά καλύτερο απ’ ό,τι αναμέναμε το Q2, όταν ξέσπασε η πανδημία. Η ισχυρή διαχείριση της χωρητικότητας από τις liner εταιρείες όταν ο όγκος υποχώρησε τους επέτρεψε να ελαχιστοποιήσουν τις απώλειες. Έκτοτε κατάφεραν να “εξαργυρώσουν” τις χαμηλές τιμές ναυτιλιακών καυσίμων και τους υψηλούς ναύλους στη spot αγορά σε πολλές τακτικές γραμμές, καθώς οι όγκοι [διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων] βελτιώθηκαν», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Φωτό: Johan Taljaard/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…

Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…

Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…

Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…

Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…

Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…

«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…

Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ