
Παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας, η αγορά των containerships απεδείχθη ιδιαίτερα ανθεκτική στις προκλήσεις σε ό,τι αφορά τον διακινούμενο όγκο φορτίων και τους ναύλους.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η BIMCO σε πρόσφατη ανάλυσή της, μετά την κατά 5 εκατ. ΤΕUs ή 7,3% πτώση του διακινούμενου όγκου εμπορευματοκιβωτίων τους πρώτους πέντε μήνες του 2020, οι εν λόγω ροές παρουσίασαν πτώση κατά μόλις 1,7% έως τα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου.
Μεταξύ των τριών κυριότερων θαλάσσιων εμπορικών δρόμων/οδών, αυτή μεταξύ Άπω Ανατολής και Βόρειας Αμερικής είχε τις καλύτερες επιδόσεις, καθώς παρουσίασε αύξηση στον όγκο διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων κατά 6,4% ή 1,1 εκατ. TEUs τους πρώτους έντεκα μήνες του 2020. Η ΒΙΜCO τονίζει πως, παρά το γεγονός ότι ο διακινούμενος όγκος εμπορευματοκιβωτίων στις τακτικές γραμμές εντός της Ασίας και της Άπω Ανατολής προς την Ευρώπη ήταν μεγαλύτερος τους τελευταίους μήνες του 2020 σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2019, εντούτοις παρέμεινε σε αρνητικό έδαφος αν υπολογιστεί από αρχές του έτους (1,3% και 5,3% αντίστοιχα).
«Η BIMCO αναμένει ότι ο παγκόσμιος όγκος διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά λιγότερο από 1,5% το 2020, το οποίο είναι αρκετά καλύτερο απ’ ό,τι αναμέναμε το Q2, όταν ξέσπασε η πανδημία. Η ισχυρή διαχείριση της χωρητικότητας από τις liner εταιρείες όταν ο όγκος υποχώρησε τους επέτρεψε να ελαχιστοποιήσουν τις απώλειες. Έκτοτε κατάφεραν να “εξαργυρώσουν” τις χαμηλές τιμές ναυτιλιακών καυσίμων και τους υψηλούς ναύλους στη spot αγορά σε πολλές τακτικές γραμμές, καθώς οι όγκοι [διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων] βελτιώθηκαν», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Φωτό: Johan Taljaard/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…

Παρά την αύξηση της παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η Ελλάδα παραμένει σταθερά ανάμεσα στις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης στην προημερήσια αγορά ηλεκτρικής…

Η πλήρως ηλεκτρική πρόωση πλοίων μικρών και μεσαίων αποστάσεων αποτελεί μία από τις πιο ώριμες και άμεσα εφαρμόσιμες τεχνολογίες αποανθρακοποίησης στη ναυτιλία. Έτσι, η Νότια Κορέα…

Η ανάπτυξη νέας γενιάς ναυτιλιακών και ενεργειακών κινητήρων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αξιόπιστη προμήθεια μεγάλων χυτών εξαρτημάτων. Τα συγκεκριμένα εξαρτήματα αποτελούν τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ