
Oι διαρκώς μεταβαλλόμενοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί για τον κλάδο της ναυτιλίας έχουν οδηγήσει τα τελευταία χρόνια σε σημαντικές μειώσεις στις παραγγελίες νεότευκτων, καθώς οι πλοιοκτήτες δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν τι επιφυλάσσει το αύριο, κυρίως σε ό,τι αφορά τα νέα καύσιμα και τις νέες τεχνολογίες.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg επικαλούμενο στοιχεία του IHS Markit, οι παραγγελίες νεότευκτων μειώθηκαν κατά παραπάνω από 10% το 2019, ενώ πέρυσι η μείωση άγγιξε το 50%, φτάνοντας σε υψηλά εικοσαετίας.
«Οι πλοιοκτήτες δεν προβαίνουν σε παραγγελίες, διότι δεν γνωρίζουμε το καύσιμο με το οποίο θα κινούνται τα πλοία. […] Μηχανικοί και εταιρείες σχεδίασης πλοίων θα πρέπει να συνεργαστούν για να βρουν τη λύση», σχολίασε στο Bloomberg ο Morten Aarup, επικεφαλής έρευνας της δανέζικης πλοιοκτήτριας εταιρείας D/S Norden A/S.
Ακόμα και όταν οι πλοιοκτήτες προβαίνουν σε παραγγελίες πλοίων, αμφιταλαντεύονται για το ποιες τεχνολογίες θα φέρουν τα πλοία αυτά, καθώς οι ναυλωτές πολλές φορές απαιτούν μεταφορές εμπορευμάτων με πλοία χαμηλού περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Από την άλλη, βέβαια, το κόστος είναι διαρκώς αυξανόμενο και ερωτηματικά εγείρονται για το κατά πόσο οι εν λόγω επενδύσεις θα αποσβεσθούν. Σε κάθε περίπτωση, χαρακτηριστικό της τάσης είναι ότι περίπου το 12,3% των υπό παραγγελία πλοίων διαθέτουν συστήματα πρόωσης εναλλακτικών καυσίμων, όταν το αντίστοιχο ποσοστό για τα πλοία του υφιστάμενου στόλου ανέρχεται μόλις στο 0,6%, σύμφωνα με στοιχεία της Drewry Maritime Services.
Εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμα στην αγορά, ωστόσο υπάρχουν αμφιβολίες για την ποιότητα, τη διαθεσιμότητα και την αποδοτικότητά τους. Το μέλλον θα δείξει προς τα πού οδεύουν όλοι αυτοί οι κανονισμοί για μια βιομηχανία η οποία, επί της ουσίας, είναι υπεύθυνη για μόλις το 3% περίπου των εκπομπών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ