
Oι διαρκώς μεταβαλλόμενοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί για τον κλάδο της ναυτιλίας έχουν οδηγήσει τα τελευταία χρόνια σε σημαντικές μειώσεις στις παραγγελίες νεότευκτων, καθώς οι πλοιοκτήτες δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν τι επιφυλάσσει το αύριο, κυρίως σε ό,τι αφορά τα νέα καύσιμα και τις νέες τεχνολογίες.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg επικαλούμενο στοιχεία του IHS Markit, οι παραγγελίες νεότευκτων μειώθηκαν κατά παραπάνω από 10% το 2019, ενώ πέρυσι η μείωση άγγιξε το 50%, φτάνοντας σε υψηλά εικοσαετίας.
«Οι πλοιοκτήτες δεν προβαίνουν σε παραγγελίες, διότι δεν γνωρίζουμε το καύσιμο με το οποίο θα κινούνται τα πλοία. […] Μηχανικοί και εταιρείες σχεδίασης πλοίων θα πρέπει να συνεργαστούν για να βρουν τη λύση», σχολίασε στο Bloomberg ο Morten Aarup, επικεφαλής έρευνας της δανέζικης πλοιοκτήτριας εταιρείας D/S Norden A/S.
Ακόμα και όταν οι πλοιοκτήτες προβαίνουν σε παραγγελίες πλοίων, αμφιταλαντεύονται για το ποιες τεχνολογίες θα φέρουν τα πλοία αυτά, καθώς οι ναυλωτές πολλές φορές απαιτούν μεταφορές εμπορευμάτων με πλοία χαμηλού περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Από την άλλη, βέβαια, το κόστος είναι διαρκώς αυξανόμενο και ερωτηματικά εγείρονται για το κατά πόσο οι εν λόγω επενδύσεις θα αποσβεσθούν. Σε κάθε περίπτωση, χαρακτηριστικό της τάσης είναι ότι περίπου το 12,3% των υπό παραγγελία πλοίων διαθέτουν συστήματα πρόωσης εναλλακτικών καυσίμων, όταν το αντίστοιχο ποσοστό για τα πλοία του υφιστάμενου στόλου ανέρχεται μόλις στο 0,6%, σύμφωνα με στοιχεία της Drewry Maritime Services.
Εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμα στην αγορά, ωστόσο υπάρχουν αμφιβολίες για την ποιότητα, τη διαθεσιμότητα και την αποδοτικότητά τους. Το μέλλον θα δείξει προς τα πού οδεύουν όλοι αυτοί οι κανονισμοί για μια βιομηχανία η οποία, επί της ουσίας, είναι υπεύθυνη για μόλις το 3% περίπου των εκπομπών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ