
Η Σιγκαπούρη γνώρισε το 2020 τη χειρότερη οικονομική ύφεση της ιστορίας της εξαιτίας της πανδημίας του νέου κορονοϊού, ωστόσο το χτύπημα αποδείχθηκε τελικά λιγότερο βαρύ απ’ ό,τι προβλεπόταν, σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα που δόθηκαν στη δημοσιότητα σήμερα Δευτέρα.
Η ύφεση ανήλθε στο 5,8% του ΑΕΠ, ενώ η κυβερνητική πρόβλεψη ήταν πως θα έφθανε το 6,5% στην πόλη-κράτος, όπου οι ζωτικής σημασίας τομείς του εμπορίου και του τουρισμού υπέστησαν τα πιο σκληρά πλήγματα.
Η Σιγκαπούρη βυθίστηκε στην πρώτη της ύφεση μετά την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 το δεύτερο τρίμηνο του 2020, όταν η κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσουν οι περισσότεροι χώροι δουλειάς, στο πλαίσιο των δραστικών μέτρων που λάμβανε για να περιορίσει τις μολύνσεις από τον SARS-CoV-2.
Η ασιατική χώρα, η οικονομία της οποίας χαρακτηρίζεται από τις πιο ανοικτές στον κόσμο, θεωρείται από αρκετούς κάτι σαν πρόδρομος δείκτης της υγείας του παγκόσμιου εμπορίου. Η δραματική επιδείνωση της κατάστασης της οικονομίας της επομένως ηχεί συναγερμό.
Η κατάσταση πάντως βελτιώθηκε το δεύτερο μισό της χρονιάς, με τομείς-κλειδιά όπως αυτός της μεταποίησης να αρχίζουν να ανακάμπτουν. Το τέταρτο τρίμηνο, η οικονομία συρρικνώθηκε κατά 3,8% σε ετήσια βάση, λιγότερο απ’ ό,τι προβλεπόταν, κατά τα προκαταρκτικά στοιχεία που δημοσιοποίησε το υπουργείο Εμπορίου.
Η ύφεση δεν αποδείχθηκε τόσο σοβαρή όσο φοβούνταν πολλοί χάρη στις εξαγωγές ορισμένων αγαθών, εκτίμησε μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο οικονομολόγος της CIMB Private Banking, προσθέτοντας πως το τρέχον έτος αναμένει πως θα υπάρξει ανάκαμψη «κατά περίπου 68%».
Η κρίση εκτιμάται ότι έπληξε περισσότερο τα νοικοκυριά με τα χαμηλότερα εισοδήματα.
Την περασμένη εβδομάδα, η Σιγκαπούρη άρχισε εκστρατεία εμβολιασμού για τον νέο κορονοϊό. Είναι μια από τις πρώτες ασιατικές χώρες όπου ξεκίνησε η ανοσοποίηση του πληθυσμού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Sven Scheuermeier/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ