
Η Σιγκαπούρη γνώρισε το 2020 τη χειρότερη οικονομική ύφεση της ιστορίας της εξαιτίας της πανδημίας του νέου κορονοϊού, ωστόσο το χτύπημα αποδείχθηκε τελικά λιγότερο βαρύ απ’ ό,τι προβλεπόταν, σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα που δόθηκαν στη δημοσιότητα σήμερα Δευτέρα.
Η ύφεση ανήλθε στο 5,8% του ΑΕΠ, ενώ η κυβερνητική πρόβλεψη ήταν πως θα έφθανε το 6,5% στην πόλη-κράτος, όπου οι ζωτικής σημασίας τομείς του εμπορίου και του τουρισμού υπέστησαν τα πιο σκληρά πλήγματα.
Η Σιγκαπούρη βυθίστηκε στην πρώτη της ύφεση μετά την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 το δεύτερο τρίμηνο του 2020, όταν η κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσουν οι περισσότεροι χώροι δουλειάς, στο πλαίσιο των δραστικών μέτρων που λάμβανε για να περιορίσει τις μολύνσεις από τον SARS-CoV-2.
Η ασιατική χώρα, η οικονομία της οποίας χαρακτηρίζεται από τις πιο ανοικτές στον κόσμο, θεωρείται από αρκετούς κάτι σαν πρόδρομος δείκτης της υγείας του παγκόσμιου εμπορίου. Η δραματική επιδείνωση της κατάστασης της οικονομίας της επομένως ηχεί συναγερμό.
Η κατάσταση πάντως βελτιώθηκε το δεύτερο μισό της χρονιάς, με τομείς-κλειδιά όπως αυτός της μεταποίησης να αρχίζουν να ανακάμπτουν. Το τέταρτο τρίμηνο, η οικονομία συρρικνώθηκε κατά 3,8% σε ετήσια βάση, λιγότερο απ’ ό,τι προβλεπόταν, κατά τα προκαταρκτικά στοιχεία που δημοσιοποίησε το υπουργείο Εμπορίου.
Η ύφεση δεν αποδείχθηκε τόσο σοβαρή όσο φοβούνταν πολλοί χάρη στις εξαγωγές ορισμένων αγαθών, εκτίμησε μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο οικονομολόγος της CIMB Private Banking, προσθέτοντας πως το τρέχον έτος αναμένει πως θα υπάρξει ανάκαμψη «κατά περίπου 68%».
Η κρίση εκτιμάται ότι έπληξε περισσότερο τα νοικοκυριά με τα χαμηλότερα εισοδήματα.
Την περασμένη εβδομάδα, η Σιγκαπούρη άρχισε εκστρατεία εμβολιασμού για τον νέο κορονοϊό. Είναι μια από τις πρώτες ασιατικές χώρες όπου ξεκίνησε η ανοσοποίηση του πληθυσμού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Sven Scheuermeier/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ