
H συνεχιζόμενη «νωθρότητα» στις διαλύσεις δεξαμενόπλοιων αποτελεί ένα ανησυχητικό δείγμα για την πορεία της αγοράς, η οποία χαρακτηρίζεται από πλεονάζουσα προσφορά πλοίων, σημειώνει σε νέα της ανάλυση η Drewry.
Σύμφωνα μάλιστα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Drewry, μόλις ένα VLCC έχει σταλεί για διάλυση από το 2019, όταν το ίδιο διάστημα προστέθηκαν στον παγκόσμιο στόλο 104 VLCCs.
Σε ό,τι αφορά την αγορά πετρελαίου, οι πρόσφατες εξελίξεις από το μέτωπο του εμβολίου ενάντια στον Covid έχουν ωθήσει προς τα επάνω τις τιμές πετρελαίου, πέριξ των $50/βαρέλι, λόγω αυξημένης ζήτησης. Ωστόσο, η Drewry εκτιμά ότι δύσκολα η ζήτηση για πετρέλαιο θα φτάσει στα επίπεδα του 2019 πριν από το 2022 (στο καλό σενάριο).
Πέραν της εξασθενημένης ζήτησης, η αγορά πετρελαίου θα αντιμετωπίσει και ένα πλεόνασμα αποθεμάτων το 2021, γεγονός που θα πλήξει τη θαλάσσια μεταφορά. Στο μεταξύ, η πλωτή αποθήκευση πετρελαίου, η οποία τους τελευταίους μήνες έχει μειωθεί περαιτέρω, εκτιμάται από την Drewry ότι θα βαίνει κι άλλο μειούμενη, αυξάνοντας ουσιαστικά την προσφορά δεξαμενόπλοιων. Πιο συγκεκριμένα, ενώ τα δεξαμενόπλοια που χρησιμοποιούνταν για αποθήκευση πετρελαίου τον Απρίλιο ανέρχονταν στο 11% του υφιστάμενου στόλου, ο αριθμός αυτός υποχώρησε στο 7% τον Νοέμβριο, σύμφωνα με την Drewry. Εβδομήντα τέσσερα VLCCs χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή για αποθήκευση πετρελαίου, τα οποία, όταν επιστρέψουν στην αγορά για θαλάσσια μεταφορά, θα αυξήσουν περαιτέρω τη διαθέσιμη προσφορά.
Oι αποδυναμωμένες προοπτικές του θαλάσσιου εμπορίου σε συνδυασμό με μια εκτιμώμενη αύξηση της προσφοράς από τα πλοία που χρησιμοποιούνται για την πλωτή αποθήκευση πετρελαίου συνιστούν ότι οποιαδήποτε ανάκαμψη των δυνάμεων της αγοράς στηρίζεται στη δραστηριότητα των διαλύσεων, εξηγεί η Drewry. Καθώς όμως ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου είναι σχετικά μικρός, μια γρήγορη επιστροφή στην ισορροπία δεν είναι εφικτή αν δεν μειωθεί κάτω από τα 20 έτη ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που στέλνονται για ανακύκλωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ