
H συνεχιζόμενη «νωθρότητα» στις διαλύσεις δεξαμενόπλοιων αποτελεί ένα ανησυχητικό δείγμα για την πορεία της αγοράς, η οποία χαρακτηρίζεται από πλεονάζουσα προσφορά πλοίων, σημειώνει σε νέα της ανάλυση η Drewry.
Σύμφωνα μάλιστα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Drewry, μόλις ένα VLCC έχει σταλεί για διάλυση από το 2019, όταν το ίδιο διάστημα προστέθηκαν στον παγκόσμιο στόλο 104 VLCCs.
Σε ό,τι αφορά την αγορά πετρελαίου, οι πρόσφατες εξελίξεις από το μέτωπο του εμβολίου ενάντια στον Covid έχουν ωθήσει προς τα επάνω τις τιμές πετρελαίου, πέριξ των $50/βαρέλι, λόγω αυξημένης ζήτησης. Ωστόσο, η Drewry εκτιμά ότι δύσκολα η ζήτηση για πετρέλαιο θα φτάσει στα επίπεδα του 2019 πριν από το 2022 (στο καλό σενάριο).
Πέραν της εξασθενημένης ζήτησης, η αγορά πετρελαίου θα αντιμετωπίσει και ένα πλεόνασμα αποθεμάτων το 2021, γεγονός που θα πλήξει τη θαλάσσια μεταφορά. Στο μεταξύ, η πλωτή αποθήκευση πετρελαίου, η οποία τους τελευταίους μήνες έχει μειωθεί περαιτέρω, εκτιμάται από την Drewry ότι θα βαίνει κι άλλο μειούμενη, αυξάνοντας ουσιαστικά την προσφορά δεξαμενόπλοιων. Πιο συγκεκριμένα, ενώ τα δεξαμενόπλοια που χρησιμοποιούνταν για αποθήκευση πετρελαίου τον Απρίλιο ανέρχονταν στο 11% του υφιστάμενου στόλου, ο αριθμός αυτός υποχώρησε στο 7% τον Νοέμβριο, σύμφωνα με την Drewry. Εβδομήντα τέσσερα VLCCs χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή για αποθήκευση πετρελαίου, τα οποία, όταν επιστρέψουν στην αγορά για θαλάσσια μεταφορά, θα αυξήσουν περαιτέρω τη διαθέσιμη προσφορά.
Oι αποδυναμωμένες προοπτικές του θαλάσσιου εμπορίου σε συνδυασμό με μια εκτιμώμενη αύξηση της προσφοράς από τα πλοία που χρησιμοποιούνται για την πλωτή αποθήκευση πετρελαίου συνιστούν ότι οποιαδήποτε ανάκαμψη των δυνάμεων της αγοράς στηρίζεται στη δραστηριότητα των διαλύσεων, εξηγεί η Drewry. Καθώς όμως ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου είναι σχετικά μικρός, μια γρήγορη επιστροφή στην ισορροπία δεν είναι εφικτή αν δεν μειωθεί κάτω από τα 20 έτη ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που στέλνονται για ανακύκλωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου προχώρησε πρόσφατα η εισηγμένη στον Nasdaq Star Bulk. Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε…
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Στην επέκταση του στόλου του εστιάζει εκ νέου ο κολοσσός ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Η spot ναυλαγορά των LNG carriers παραμένει υπό έντονη πίεση, με τους ναύλους να σημειώνουν περιορισμένες μεταβολές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ