
H συνεχιζόμενη «νωθρότητα» στις διαλύσεις δεξαμενόπλοιων αποτελεί ένα ανησυχητικό δείγμα για την πορεία της αγοράς, η οποία χαρακτηρίζεται από πλεονάζουσα προσφορά πλοίων, σημειώνει σε νέα της ανάλυση η Drewry.
Σύμφωνα μάλιστα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Drewry, μόλις ένα VLCC έχει σταλεί για διάλυση από το 2019, όταν το ίδιο διάστημα προστέθηκαν στον παγκόσμιο στόλο 104 VLCCs.
Σε ό,τι αφορά την αγορά πετρελαίου, οι πρόσφατες εξελίξεις από το μέτωπο του εμβολίου ενάντια στον Covid έχουν ωθήσει προς τα επάνω τις τιμές πετρελαίου, πέριξ των $50/βαρέλι, λόγω αυξημένης ζήτησης. Ωστόσο, η Drewry εκτιμά ότι δύσκολα η ζήτηση για πετρέλαιο θα φτάσει στα επίπεδα του 2019 πριν από το 2022 (στο καλό σενάριο).
Πέραν της εξασθενημένης ζήτησης, η αγορά πετρελαίου θα αντιμετωπίσει και ένα πλεόνασμα αποθεμάτων το 2021, γεγονός που θα πλήξει τη θαλάσσια μεταφορά. Στο μεταξύ, η πλωτή αποθήκευση πετρελαίου, η οποία τους τελευταίους μήνες έχει μειωθεί περαιτέρω, εκτιμάται από την Drewry ότι θα βαίνει κι άλλο μειούμενη, αυξάνοντας ουσιαστικά την προσφορά δεξαμενόπλοιων. Πιο συγκεκριμένα, ενώ τα δεξαμενόπλοια που χρησιμοποιούνταν για αποθήκευση πετρελαίου τον Απρίλιο ανέρχονταν στο 11% του υφιστάμενου στόλου, ο αριθμός αυτός υποχώρησε στο 7% τον Νοέμβριο, σύμφωνα με την Drewry. Εβδομήντα τέσσερα VLCCs χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή για αποθήκευση πετρελαίου, τα οποία, όταν επιστρέψουν στην αγορά για θαλάσσια μεταφορά, θα αυξήσουν περαιτέρω τη διαθέσιμη προσφορά.
Oι αποδυναμωμένες προοπτικές του θαλάσσιου εμπορίου σε συνδυασμό με μια εκτιμώμενη αύξηση της προσφοράς από τα πλοία που χρησιμοποιούνται για την πλωτή αποθήκευση πετρελαίου συνιστούν ότι οποιαδήποτε ανάκαμψη των δυνάμεων της αγοράς στηρίζεται στη δραστηριότητα των διαλύσεων, εξηγεί η Drewry. Καθώς όμως ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου είναι σχετικά μικρός, μια γρήγορη επιστροφή στην ισορροπία δεν είναι εφικτή αν δεν μειωθεί κάτω από τα 20 έτη ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που στέλνονται για ανακύκλωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…

Τη χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης του νέου συστήματος γεωεντοπισμού για όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες αναλαμβάνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του…

Αλλαγές στην ηγεσία του φορέα εκπροσώπησης των Ευρωπαίων Εφοπλιστών, της ECSA θα υπάρξουν από την 1η Ιανουαρίου 2026, με έντονο το ελληνικό «χρώμα». Συγκεκριμένα,…

Σε μία από τις σημαντικότερες κινήσεις εξωστρέφειας στην ιστορία της, η Sembcorp ανακοίνωσε την εξαγορά της αυστραλιανής Alinta Energy έναντι Enterprise $4,32 δισ., σύμφωνα…

Η ταχεία πρόοδος των ψηφιακών τεχνολογιών και της τηλεμετρίας εισάγει μια νέα εποχή για την κλάση πλοίων, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο ασφαλείς, «έξυπνες»…

Ξεκινούν οι πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου, συνολικού ύψους 22.160.000 ευρώ, για κατοίκους και επιχειρήσεις νησιών, μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων ελέγχων και την εκκαθάριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ