
Mε μία απόφαση-ορόσημο η Committee of Experts του International Labour Organisation (ILO) στέλνει ένα δυνατό μήνυμα προς τις κυβερνήσεις οι οποίες έχουν παραβλέψει το καθήκον τους να διασφαλίσουν τα δικαιώματα των ναυτικών σύμφωνα με τη διεθνή νομοθεσία κατά την περίοδο της πανδημίας.
Η επιτροπή αποτελούμενη από 20 νομικούς απεφάνθη ότι οι κυβερνήσεις δεν έχουν καταφέρει να διασφαλίσουν τις ελάχιστες προδιαγραφές για την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών που ορίζονται από την MLC 2006.
Η απόφαση έρχεται μετά από προτάσεις τόσο του ΙLO όσο και του ICS.
Με αφορμή την απόφαση της επιτροπής ο γγ του ΙΤF Stephen Cotton και ο γγ του ICS Guy Platten με κοινή τους δήλωση αναφέρουν τα εξής:
«Η απόφαση καθιστά ξεκάθαρο ότι είναι νομικά και ηθικά λάθος για τις χώρες να συνεχίσουν να αναμένουν από τους ναυτικούς να εργάζονται επ’ αόριστον, προμηθεύοντας τον κόσμο με τρόφιμα, φάρμακα και άλλα βασικά αγαθά και την ίδια στερώντας τους τα θεμελιώδη δικαιώματά τους ως ναυτικοί, ως εργαζόμενοι και ως άνθρωποι. Αυτή η απόφαση-ορόσημο είναι μια σαφής δικαίωση για τα όσα ζητούν ναυτεργατικά σωματεία και εφοπλιστικές ενώσεις τους τελευταίους εννέα μήνες.
Η απόφαση ξεκαθαρίζει ότι όλες οι κυβερνήσεις θα πρέπει να ακολουθούν τη διεθνή νομοθεσία και άμεσα να αναγνωρίσουν τους ναυτικούς ως key workers. Αυτό σημαίνει να επιτρέπεται στους ναυτικούς η αποβίβαση σε λιμάνια για ιατρική παρακολούθηση και η πρόσβαση σε αεροδρόμια για τον επαναπατρισμό τους όταν ολοκληρώνονται οι συμβάσεις τους. […] Μέχρι σήμερα 46 χώρες έχουν αναγνωρίσει τους ναυτικούς ως key workers, το οποίο δεν είναι αρκετό.
Χαιρετίζουμε την παρέμβαση της επιτροπής του ΙLO με την οποία εξηγεί πως οι κυβερνήσεις έχουν αποτύχει στις υποχρεώσεις τους».
Μπορείτε να βρείτε την απόφαση της επιτροπής η οποία στάλθηκε στις κυβερνήσεις εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ