
Οι αεροπορικές εταιρείες θα χρειαστούν 70-80 δισεκ. δολάρια βοήθειας για να επιβιώσουν από την κρίση του κορονοϊού, ή επιπλέον το ήμισυ του ποσού που έχουν ήδη λάβει από τις κυβερνήσεις, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ).
«Είμαστε εξαιρετικά ευγνώμονες σε αυτές που διοχέτευσαν 160 δισεκ. δολάρια στον κλάδο», δήλωσε σήμερα ο Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ, γενικός διευθυντής της IATA, στο Paris Air Forum, που διοργάνωσε η εφημερίδα La Tribune.
«Για τους επόμενους μήνες, οι ανάγκες της βιομηχανίας εκτιμώνται στα 70-80 δισεκ. δολάρια πρόσθετης βοήθειας», δήλωσε ο ντε Ζουνιάκ. «Διαφορετικά κάποιες αεροπορικές εταιρείες δεν θα επιβιώσουν».
Ενώ οι εξελίξεις με το εμβόλιο κατά της Covid-19 προσφέρουν ελπίδα, η επιστροφή στα μαζικά ταξίδια απέχει ακόμα αρκετούς μήνες, σύμφωνα με τις αεροπορικές εταιρείες. Κάποιες θα πασχίσουν να επιβιώσουν στη διάρκεια του χειμώνα του βόρειου ημισφαιρίου, μια εποχή που παραδοσιακά έχουν μικρότερα κέρδη.
Στο μεταξύ, η νέα έξαρση των κρουσμάτων της COVID-19 και οι περιορισμοί στα ταξίδια σκίασαν περαιτέρω τις οικονομικές προοπτικές του κλάδου, ο οποίος, όπως έχει προβλέψει η IATA, αναμένεται να χάσει φέτος 87 δισεκ. δολάρια.
«Είναι αρκετά πιθανόν ότι θα δούμε μεγαλύτερες ζημίες από τα στοιχεία που ανακοινώσαμε», δήλωσε ο ντε Ζουνιάκ, προσθέτοντας ότι το έλλειμμα για το σύνολο του έτους πιθανόν θα πλησιάσει τα 100 δισεκ. δολάρια.
Η IATA έχει προβλέψει μια επίπονη, αργή ανάκαμψη με την κίνηση να επιστρέφει στα προ της κρίσης επίπεδα μόλις το 2024 και τους αριθμούς επιβατών να είναι μειωμένοι κατά 30% την επόμενη χρονιά.
Αλλά και αυτό μπορεί να αποδειχθεί αισιόδοξο, προειδοποίησε ο ντε Ζουνιάκ. «Εκτιμούμε ότι η αεροπορική κίνηση θα είναι στο 33% του επιπέδου της το 2019 στα τέλη του 2020 και στη συνέχεια, ελπίζουμε, στο 50-60% στα τέλη του 2021».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Pascal Meier/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ