
Της πλήρους υποστήριξης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) χαίρει το νέο πακέτο μέτρων περί μείωσης των εκπομπών άνθρακα από τη ναυτιλία, τα οποία συμφωνήθηκαν στις 23 Οκτωβρίου, κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνάντησης του ΙΜΟ.
Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία καθιστά πλέον ως νομικά δεσμευτική τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τα πλοία του παγκόσμιου στόλου κατά 40% έως το 2030, γεγονός που αναμένεται να επισπεύσει την εξ ολοκλήρου εξάλειψη των επιβλαβών για το περιβάλλον εκπομπών.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το ICS, το νέο πακέτο περιβαλλοντικών μέτρων θα λάβει την έγκριση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) τον Νοέμβριο του 2020, ενώ τα μέτρα θα τεθούν σε ισχύ περί το 2023.
Παράλληλα, θα υπάρχει και τρόπος για τη βαθμολόγηση των πλοίων ανάλογα με το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Τα πλοία θα βαθμολογούνται σε μια κλίμακα από το A έως το E, γεγονός που θα δώσει ισχυρό κίνητρο στους πλοιοκτήτες να ευθυγραμμιστούν με τις νέες απαιτήσεις για τη ναύλωση των πλοίων τους, ενώ τα πλοία με βαθμολογία D και E θα υφίστανται σημαντικές επιπτώσεις, εκτός και αν βελτιώσουν σημαντικά τις επιδόσεις τους.
Ο Γενικός Γραμματέας του ICS, Guy Platten, δήλωσε: «Η διακυβερνητική αυτή συμφωνία αποτελεί απόδειξη ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι στον σωστό δρόμο για την υλοποίηση των φιλόδοξων στόχων της περί μείωσης των εκπομπών άνθρακα, ώστε τελικά να καταστεί μεταφορικός κλάδος μηδενικών εκπομπών. Η βιομηχανία χρήζει βεβαιότητας και η συμφωνία αυτή ξεκαθαρίζει ποιες είναι οι επενδύσεις που πρέπει να γίνουν για την περαιτέρω μείωση των εκπομπών μας».
Η νέα συμφωνία του ΙΜΟ παρέχει ένα παγκόσμιο κανονιστικό πλαίσιο, για μια σειρά τεχνικών και επιχειρησιακών μέτρων μείωσης του CO2, μέσω τροποποιήσεων στο παράρτημα VI της Σύμβασης MARPOL.
Φωτό: Shawn Ang/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ