
Σε ανακοίνωση σχετικά με τη στρατηγική του ΙΜΟ για την προστασία των θαλασσών προέβη στις 15 Οκτωβρίου η μη κυβερνητική οργάνωση WWF, τονίζοντας πως ο Οργανισμός πρέπει να καλύψει τα «τεράστια κενά» αναφορικά με την απαγόρευση της χρήσης καυσίμων HFO στα ύδατα του Αρκτικού Ωκεανού.
Σύμφωνα με αποτελέσματα ερευνών του International Council on Clean Transportation (ICCT), υπό τους υφιστάμενους κανονισμούς του ΙΜΟ, μονάχα το 16% του HFO που χρησιμοποιεί η ναυτιλιακή βιομηχανία θα απαγορευτεί.
Σημειώνεται ότι τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ βρίσκονται σε συζητήσεις για την κατάθεση πρότασης για την απαγόρευση του HFO, η οποία θα ψηφιστεί στην επόμενη συνάντηση της Marine Environment Protection Committee (MEPC).
Δεδομένων των καταστροφικών συνεπειών από την καύση HFO των πλοίων στα ύδατα της Αρκτικής, ο ΙΜΟ έχει απαγορεύσει τη χρήση του εν λόγω καυσίμου για όσα πλοία διασχίζουν την περιοχή.
Ο ανώτερος σύμβουλος για την παγκόσμια κλιματική πολιτική της WWF, Mark Lutes, δήλωσε: «Υπάρχει ακόμα χρόνος για να γίνει το σωστό. Εάν το κείμενο [του κανονισμού] μείνει ως έχει, τότε θα πρόκειται για απαγόρευση μονάχα στα χαρτιά. Το HFO αποτελεί ένα από τα πιο ρυπογόνα καύσιμα».
Η WWF απηύθυνε έκκληση προς όλα τα κράτη στον Αρκτικό Ωκεανό να προβούν σε περαιτέρω διαπραγματεύσεις με τον ΙΜΟ, έτσι ώστε να υπάρξει ουσιαστική αλλαγή στο κείμενο περί απαγόρευσης του HFO, καθώς και για την αποφυγή οποιασδήποτε αναβολής της εφαρμογής της εν λόγω απαγόρευσης, η οποία αναμένεται να τεθεί σε ισχύ περί το 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Αναντίρρητα, η τεχνολογία και τα επιτεύγματά της έχουν σταθεί αρωγοί στην ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυτιλία και στις μεταφορές, μέσω των διευκολύνσεων που παρέχουν.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ