
Σε ανακοίνωση σχετικά με τη στρατηγική του ΙΜΟ για την προστασία των θαλασσών προέβη στις 15 Οκτωβρίου η μη κυβερνητική οργάνωση WWF, τονίζοντας πως ο Οργανισμός πρέπει να καλύψει τα «τεράστια κενά» αναφορικά με την απαγόρευση της χρήσης καυσίμων HFO στα ύδατα του Αρκτικού Ωκεανού.
Σύμφωνα με αποτελέσματα ερευνών του International Council on Clean Transportation (ICCT), υπό τους υφιστάμενους κανονισμούς του ΙΜΟ, μονάχα το 16% του HFO που χρησιμοποιεί η ναυτιλιακή βιομηχανία θα απαγορευτεί.
Σημειώνεται ότι τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ βρίσκονται σε συζητήσεις για την κατάθεση πρότασης για την απαγόρευση του HFO, η οποία θα ψηφιστεί στην επόμενη συνάντηση της Marine Environment Protection Committee (MEPC).
Δεδομένων των καταστροφικών συνεπειών από την καύση HFO των πλοίων στα ύδατα της Αρκτικής, ο ΙΜΟ έχει απαγορεύσει τη χρήση του εν λόγω καυσίμου για όσα πλοία διασχίζουν την περιοχή.
Ο ανώτερος σύμβουλος για την παγκόσμια κλιματική πολιτική της WWF, Mark Lutes, δήλωσε: «Υπάρχει ακόμα χρόνος για να γίνει το σωστό. Εάν το κείμενο [του κανονισμού] μείνει ως έχει, τότε θα πρόκειται για απαγόρευση μονάχα στα χαρτιά. Το HFO αποτελεί ένα από τα πιο ρυπογόνα καύσιμα».
Η WWF απηύθυνε έκκληση προς όλα τα κράτη στον Αρκτικό Ωκεανό να προβούν σε περαιτέρω διαπραγματεύσεις με τον ΙΜΟ, έτσι ώστε να υπάρξει ουσιαστική αλλαγή στο κείμενο περί απαγόρευσης του HFO, καθώς και για την αποφυγή οποιασδήποτε αναβολής της εφαρμογής της εν λόγω απαγόρευσης, η οποία αναμένεται να τεθεί σε ισχύ περί το 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ