
Σε ανακοίνωση σχετικά με τη στρατηγική του ΙΜΟ για την προστασία των θαλασσών προέβη στις 15 Οκτωβρίου η μη κυβερνητική οργάνωση WWF, τονίζοντας πως ο Οργανισμός πρέπει να καλύψει τα «τεράστια κενά» αναφορικά με την απαγόρευση της χρήσης καυσίμων HFO στα ύδατα του Αρκτικού Ωκεανού.
Σύμφωνα με αποτελέσματα ερευνών του International Council on Clean Transportation (ICCT), υπό τους υφιστάμενους κανονισμούς του ΙΜΟ, μονάχα το 16% του HFO που χρησιμοποιεί η ναυτιλιακή βιομηχανία θα απαγορευτεί.
Σημειώνεται ότι τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ βρίσκονται σε συζητήσεις για την κατάθεση πρότασης για την απαγόρευση του HFO, η οποία θα ψηφιστεί στην επόμενη συνάντηση της Marine Environment Protection Committee (MEPC).
Δεδομένων των καταστροφικών συνεπειών από την καύση HFO των πλοίων στα ύδατα της Αρκτικής, ο ΙΜΟ έχει απαγορεύσει τη χρήση του εν λόγω καυσίμου για όσα πλοία διασχίζουν την περιοχή.
Ο ανώτερος σύμβουλος για την παγκόσμια κλιματική πολιτική της WWF, Mark Lutes, δήλωσε: «Υπάρχει ακόμα χρόνος για να γίνει το σωστό. Εάν το κείμενο [του κανονισμού] μείνει ως έχει, τότε θα πρόκειται για απαγόρευση μονάχα στα χαρτιά. Το HFO αποτελεί ένα από τα πιο ρυπογόνα καύσιμα».
Η WWF απηύθυνε έκκληση προς όλα τα κράτη στον Αρκτικό Ωκεανό να προβούν σε περαιτέρω διαπραγματεύσεις με τον ΙΜΟ, έτσι ώστε να υπάρξει ουσιαστική αλλαγή στο κείμενο περί απαγόρευσης του HFO, καθώς και για την αποφυγή οποιασδήποτε αναβολής της εφαρμογής της εν λόγω απαγόρευσης, η οποία αναμένεται να τεθεί σε ισχύ περί το 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Εν μέσω έντονης οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας, το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών κατέγραψε αξιοσημείωτη επιτάχυνση στις αρχές του 2025, βάσει πρόσφατης έκθεσης του Παγκόσμιου Οργανισμού…
Το ράλι που καταγράφηκε στους ναύλους των Capesizes πρόσφατα, με αποτέλεσμα να αναρριχηθούν στα $30.000, φαίνεται ότι κοπάζει, με σημάδια αποδυνάμωσης να εμφανίζονται στην…
Σε πλήρη αποκατάσταση βρίσκεται από το πρωί η ακτοπλοϊκή σύνδεση από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, καθώς οι καιρικές συνθήκες…
Το Τμήμα Ναυτιλίας & Επιχειρηματικών Υπηρεσιών (ΤΝΕΥ) του Πανεπιστημίου Αιγαίου διοργάνωσε, για δεύτερη φορά, ένα συνέδριο διεθνούς βεληνεκούς, με σκοπό την ενίσχυση του δυναμικού…
Οι παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από τον ενεργειακό τομέα έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ για τέταρτη συνεχή χρονιά, σύμφωνα με την ετήσια…
Οι κινητήρες X‑DF‑M της ελβετικής WinGD αποτελούν τεχνολογία διπλού καυσίμου με δυνατότητα καύσης μεθανόλης. Παράλληλα, οι methanol-ready εκδόσεις των κινητήρων X-Engine επιτρέπουν τη χρήση…
Σε ισχύ παραμένει το απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, εξαιτίας των ισχυρών ανέμων που πνέουν σε πολλές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ