
Σχεδόν δέκα χρόνια μετά το πυρηνικό δυστύχημα της Φουκουσίμα, η κυβέρνηση της Ιαπωνίας αποφάσισε να πετάξει μολυσμένο νερό από το κατεστραμμένο εργοστάσιο στη θάλασσα, με την επίσημη ανακοίνωση να αναμένεται αργότερα αυτόν τον μήνα.
Η απόφαση αναμένεται να δυσαρεστήσει γειτονικές χώρες όπως η Νότια Κορέα, η οποία έχει εντείνει τους ελέγχους ραδιενέργειας σε τρόφιμα από την Ιαπωνία, και να προκαλέσει περαιτέρω προβλήματα στην αλιευτική βιομηχανία στη Φουκουσίμα που αγωνίζεται εδώ και χρόνια εναντίον ενός τέτοιου ενδεχομένου.
Η απόρριψη του μολυσμένου νερού από το εργοστάσιο Νταΐτσι της Φουκουσίμα είναι ένα μακροχρόνιο πρόβλημα για την Ιαπωνία καθώς προχωρεί με ένα πολυετές σχέδιο απόρριψης. Τουλάχιστον ένα εκατομμύριο τόνοι μολυσμένου νερού είναι τώρα αποθηκευμένοι σε τεράστιες δεξαμενές στο εργοστάσιο.
Στο εργοστάσιο, το οποίο διαχειρίζεται η Tokyo Electric, ή TEPCO, είχαν σημειωθεί τήξεις ραδιενεργών πυρήνων μετά τον σεισμό και το τσουνάμι του 2011.
Σήμερα, ο υπουργός Βιομηχανίας της Ιαπωνίας Χιρόσι Κατζιγιάμα δήλωσε πως δεν έχει ληφθεί ακόμη οποιαδήποτε απόφαση για την απόρριψη του νερού, αλλά σκοπός της κυβέρνησης είναι να ληφθεί μία γρήγορα.
«Προκειμένου να αποφύγουμε οποιεσδήποτε καθυστερήσεις στη διαδικασία της απόρριψης, πρέπει να λάβουμε γρήγορα μια απόφαση», δήλωσε συνέντευξη Τύπου.
Η εφημερίδα Asahi ανέφερε πως οποιαδήποτε απόρριψη του νερού στη θάλασσα θα χρειαστεί περίπου δύο χρόνια προετοιμασίας καθώς το ραδιενεργό νερό του εργοστασίου θα πρέπει πρώτα να περάσει από διαδικασία φιλτραρίσματος προτού μπορέσει να αραιωθεί περαιτέρω με θαλασσινό νερό και τελικά να απορριφθεί στον ωκεανό.
Το 2018, η Tokyo Electric ζήτησε δημόσια συγγνώμη επειδή τα συστήματά της διήθησης δεν είχαν απομακρύνει όλα τα επικίνδυνα υλικά από το νερό, το οποίο είχε συγκεντρωθεί από τους αγωγούς ψύξης που χρησιμοποιήθηκαν για να μην λιώσουν οι πυρήνες των καυσίμων όταν το εργοστάσιο καταστράφηκε.
Η εταιρία είπε ότι σχεδιάζει να απομακρύνει όλα τα ραδιενεργά σωματίδια από το νερό εκτός από το τρίτιο, ένα ισότοπο του υδρογόνου το οποίο είναι δύσκολο να διαχωριστεί και θεωρείται πως είναι σχετικά ακίνδυνο.
Την περασμένη εβδομάδα εκπρόσωποι της ιαπωνικής αλιευτικής βιομηχανίας απηύθυναν έκκληση στην κυβέρνηση να μην επιτρέψει την απόρριψη μολυσμένου νερού από το εργοστάσιο της Φουκουσίμα στη θάλασσα, λέγοντας ότι θα ακυρώσει χρόνια δουλειάς για την αποκατάσταση της φήμης της.
Η Νότια Κορέα έχει διατηρήσει μια απαγόρευση στην εισαγωγή θαλασσινών από την περιοχή της Φουκουσίμα, η οποία επιβλήθηκε μετά το πυρηνικό ατύχημα και πέρυσι είχε καλέσει στο υπουργείο Εξωτερικών έναν υψηλόβαθμο αξιωματούχο της ιαπωνικής πρεσβείας ζητώντας του να εξηγήσει πώς σχεδίαζε το Τόκιο να αντιμετωπίσει το πρόβλημα του νερού της Φουκουσίμα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: The Tokyo Electric Power Company/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ