
Μαίνεται η κόντρα Κίνας–Αυστραλίας, με το Πεκίνο να προχωρά αυτή τη φορά ανεπισήμως στον περιορισμό εισαγωγών αυστραλιανού άνθρακα.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα διεθνών ΜΜΕ, οι τελωνειακές αρχές της Κίνας έχουν προτείνει στα εγχώρια χαλυβουργεία και στα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής να διακόψουν τις εισαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία. Ακόμη, βέβαια, δεν έχει διευκρινιστεί εάν πρόκειται για πλήρη απαγόρευση των εισαγωγών ή αύξηση των δασμών.
Ο υπουργός Εμπορίου της Αυστραλίας, Simon Birmingham, ανέφερε ότι είναι ενήμερος για τις κινεζικές κινήσεις και θα συνεργαστεί με την εγχώρια βιομηχανία, καθώς «και στο παρελθόν υπήρξαν στρεβλώσεις με τις εμπορευματικές ροές με την Κίνα».
Η απόφαση της Κίνας έχει επιφέρει τη συμφόρηση bulkers στα κινεζικά λιμάνια, τα οποία ξεκίνησαν το ταξίδι τους από την Αυστραλία έμφορτα με άνθρακα, και την αλλαγή των δρομολογίων τους προς τα ινδικά λιμάνια. «Υπάρχουν πολλά πλοία που μεταφέρουν αυστραλιανό άνθρακα και αναμένουν στα κινεζικά λιμάνια για εκφόρτωση πάνω από έναν μήνα», σημειώνει αναλυτής του S&P Global Platts.
Αναλυτές της ναυτιλιακής αγοράς εκφράζουν τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο αυτής της απόφασης στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Ήδη οι ναύλοι για τα Capesizes παρουσιάζουν τις τελευταίες ημέρες σημαντική πτώση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίνα, στα τέλη τόσο του 2018 όσο και του 2019, μείωσε τις εισαγωγές αυστραλιανού άνθρακα, με αναλυτές να εκφράζουν τις αμφιβολίες τους κατά πόσο η απαγόρευση ή η αύξηση των δασμών θα ισχύσει και κατά τους πρώτους μήνες του 2021.
Η κλιμάκωση των εντάσεων Κίνας-Αυστραλίας αναζωπυρώθηκε όταν η Καμπέρα κατηγόρησε το Πεκίνο για την προέλευση και την εξάπλωση του Covid-19, ενώ έκανε λόγο και για ελλιπή πληροφόρηση από τις κινεζικές αρχές. Στο πλαίσιο αυτό, ήδη βρίσκονται σε ισχύ δασμοί αντι-ντάμπινγκ στις κινεζικές εισαγωγές αυστραλιανού κριθαριού και η απαγόρευση εξαγωγών βοδινού κρέατος από την Αυστραλία στην Κίνα. Σαφέστατα η Κίνα αυξάνει το πολιτικό και εμπορικό θερμόμετρο με την Αυστραλία, με τις διαχειρίστριες εταιρείες bulkers να παρακολουθούν τις εξελίξεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ