
Μαίνεται η κόντρα Κίνας–Αυστραλίας, με το Πεκίνο να προχωρά αυτή τη φορά ανεπισήμως στον περιορισμό εισαγωγών αυστραλιανού άνθρακα.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα διεθνών ΜΜΕ, οι τελωνειακές αρχές της Κίνας έχουν προτείνει στα εγχώρια χαλυβουργεία και στα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής να διακόψουν τις εισαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία. Ακόμη, βέβαια, δεν έχει διευκρινιστεί εάν πρόκειται για πλήρη απαγόρευση των εισαγωγών ή αύξηση των δασμών.
Ο υπουργός Εμπορίου της Αυστραλίας, Simon Birmingham, ανέφερε ότι είναι ενήμερος για τις κινεζικές κινήσεις και θα συνεργαστεί με την εγχώρια βιομηχανία, καθώς «και στο παρελθόν υπήρξαν στρεβλώσεις με τις εμπορευματικές ροές με την Κίνα».
Η απόφαση της Κίνας έχει επιφέρει τη συμφόρηση bulkers στα κινεζικά λιμάνια, τα οποία ξεκίνησαν το ταξίδι τους από την Αυστραλία έμφορτα με άνθρακα, και την αλλαγή των δρομολογίων τους προς τα ινδικά λιμάνια. «Υπάρχουν πολλά πλοία που μεταφέρουν αυστραλιανό άνθρακα και αναμένουν στα κινεζικά λιμάνια για εκφόρτωση πάνω από έναν μήνα», σημειώνει αναλυτής του S&P Global Platts.
Αναλυτές της ναυτιλιακής αγοράς εκφράζουν τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο αυτής της απόφασης στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Ήδη οι ναύλοι για τα Capesizes παρουσιάζουν τις τελευταίες ημέρες σημαντική πτώση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίνα, στα τέλη τόσο του 2018 όσο και του 2019, μείωσε τις εισαγωγές αυστραλιανού άνθρακα, με αναλυτές να εκφράζουν τις αμφιβολίες τους κατά πόσο η απαγόρευση ή η αύξηση των δασμών θα ισχύσει και κατά τους πρώτους μήνες του 2021.
Η κλιμάκωση των εντάσεων Κίνας-Αυστραλίας αναζωπυρώθηκε όταν η Καμπέρα κατηγόρησε το Πεκίνο για την προέλευση και την εξάπλωση του Covid-19, ενώ έκανε λόγο και για ελλιπή πληροφόρηση από τις κινεζικές αρχές. Στο πλαίσιο αυτό, ήδη βρίσκονται σε ισχύ δασμοί αντι-ντάμπινγκ στις κινεζικές εισαγωγές αυστραλιανού κριθαριού και η απαγόρευση εξαγωγών βοδινού κρέατος από την Αυστραλία στην Κίνα. Σαφέστατα η Κίνα αυξάνει το πολιτικό και εμπορικό θερμόμετρο με την Αυστραλία, με τις διαχειρίστριες εταιρείες bulkers να παρακολουθούν τις εξελίξεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ