
Μαίνεται η κόντρα Κίνας–Αυστραλίας, με το Πεκίνο να προχωρά αυτή τη φορά ανεπισήμως στον περιορισμό εισαγωγών αυστραλιανού άνθρακα.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα διεθνών ΜΜΕ, οι τελωνειακές αρχές της Κίνας έχουν προτείνει στα εγχώρια χαλυβουργεία και στα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής να διακόψουν τις εισαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία. Ακόμη, βέβαια, δεν έχει διευκρινιστεί εάν πρόκειται για πλήρη απαγόρευση των εισαγωγών ή αύξηση των δασμών.
Ο υπουργός Εμπορίου της Αυστραλίας, Simon Birmingham, ανέφερε ότι είναι ενήμερος για τις κινεζικές κινήσεις και θα συνεργαστεί με την εγχώρια βιομηχανία, καθώς «και στο παρελθόν υπήρξαν στρεβλώσεις με τις εμπορευματικές ροές με την Κίνα».
Η απόφαση της Κίνας έχει επιφέρει τη συμφόρηση bulkers στα κινεζικά λιμάνια, τα οποία ξεκίνησαν το ταξίδι τους από την Αυστραλία έμφορτα με άνθρακα, και την αλλαγή των δρομολογίων τους προς τα ινδικά λιμάνια. «Υπάρχουν πολλά πλοία που μεταφέρουν αυστραλιανό άνθρακα και αναμένουν στα κινεζικά λιμάνια για εκφόρτωση πάνω από έναν μήνα», σημειώνει αναλυτής του S&P Global Platts.
Αναλυτές της ναυτιλιακής αγοράς εκφράζουν τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο αυτής της απόφασης στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Ήδη οι ναύλοι για τα Capesizes παρουσιάζουν τις τελευταίες ημέρες σημαντική πτώση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίνα, στα τέλη τόσο του 2018 όσο και του 2019, μείωσε τις εισαγωγές αυστραλιανού άνθρακα, με αναλυτές να εκφράζουν τις αμφιβολίες τους κατά πόσο η απαγόρευση ή η αύξηση των δασμών θα ισχύσει και κατά τους πρώτους μήνες του 2021.
Η κλιμάκωση των εντάσεων Κίνας-Αυστραλίας αναζωπυρώθηκε όταν η Καμπέρα κατηγόρησε το Πεκίνο για την προέλευση και την εξάπλωση του Covid-19, ενώ έκανε λόγο και για ελλιπή πληροφόρηση από τις κινεζικές αρχές. Στο πλαίσιο αυτό, ήδη βρίσκονται σε ισχύ δασμοί αντι-ντάμπινγκ στις κινεζικές εισαγωγές αυστραλιανού κριθαριού και η απαγόρευση εξαγωγών βοδινού κρέατος από την Αυστραλία στην Κίνα. Σαφέστατα η Κίνα αυξάνει το πολιτικό και εμπορικό θερμόμετρο με την Αυστραλία, με τις διαχειρίστριες εταιρείες bulkers να παρακολουθούν τις εξελίξεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Σε μια σαφή επίδειξη εμπιστοσύνης προς την αγορά της Αφρικής, ο παγκόσμιος κολοσσός logistics, DHL Group, ανακοίνωσε ένα επενδυτικό πλάνο που υπερβαίνει τα 300…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ