
Η Mediterranean Shipping Company (MSC) ανακοίνωσε στις 5 Οκτωβρίου ότι εξετάζει τις δυνατότητες που προσφέρουν το υδρογόνο και τα καύσιμα που προέρχονται από αυτό για το μέλλον της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εταιρεία, η ίδια έχει ήδη προβεί σε χρήση βιοκαυσίμων σε πολλά από τα πλοία της, ενώ στο πρόσφατο συνέδριο Maritime Transport Efficiency Conference, που έλαβε χώρα στη Γενεύη, o Executive Vice President, Maritime Policy & Government Affairs του Ομίλου MSC, Bud Darr, αναφέρθηκε σε πολλές από τις εναλλακτικές λύσεις που διαθέτει ο κλάδος των containerships προκειμένου να εξαλείψει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Darr, «δεν υπάρχει μία και μόνο λύση για την εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα από τη ναυτιλία. Χρειαζόμαστε μια ποικιλία εναλλακτικών καυσίμων, και μάλιστα άμεσα. Το μέλλον της ναυτιλίας θα εξαρτηθεί από ισχυρές συνεργασίες τόσο στον τεχνολογικό τομέα όσο και στην προμήθεια».
Η MSC αναφέρει πως ήδη δοκιμάζει πολλά εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες που υποστηρίζουν τη χρήση τους, έτσι ώστε να ευθυγραμμιστεί πλήρως με τους στόχους που έχει θέσει ο ΙΜΟ για το 2050. Το LNG εξακολουθεί να αποτελεί αξιόπιστη λύση για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας, ενώ ο κ. Darr τόνισε πως η δέσμευση και η αποθήκευση του άνθρακα ενδεχομένως να καταστούν πολύτιμες για τη ναυτιλία, εάν βέβαια τελειοποιηθούν.
Μία από τις ελκυστικότερες λύσεις, κατά την MSC, αποτελεί ωστόσο το υδρογόνο, στο οποίο σκοπεύει να επικεντρωθεί για τη μαζική παραγωγή του με απολύτως οικολογικό τρόπο. Την ίδια ώρα, στο επίκεντρο της εταιρείας είναι και όλα τα καύσιμα που μπορούν να παραχθούν έχοντας το υδρογόνο ως πρώτη ύλη.
Σύμφωνα με την MSC, πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη χρηματοδότηση για την έρευνα και την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων, έτσι ώστε αυτά να διατεθούν στην αγορά άμεσα και οι εταιρείες ενέργειας να απανθρακοποιήσουν τις δραστηριότητές τους μακροπρόθεσμα.
Ως εκ τούτου, η MSC συνεργάζεται με πιθανούς προμηθευτές για να διερευνήσει νέες λύσεις που θα βοηθούσαν στην ελαχιστοποίηση και τελικώς στην εξάλειψη των εκπομπών CO2 και άλλων αερίων του θερμοκηπίου από τον παγκόσμιο στόλο.
Φωτό: Lemzo/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ