
Τουλάχιστον το ένα τρίτο από τις 270 φάλαινες που έχουν παγιδευτεί σε ρηχά νερά σε μια απομακρυσμένη ακτή του νησιού Τασμανία της Αυστραλίας έχουν πεθάνει, ενώ οι επιστήμονες φοβούνται ότι το ίδιο θα συμβεί και σε άλλα κήτη.
Τα ζώα εντοπίστηκαν να έχουν εξωκείλει χθες Δευτέρα και πλέον θαλάσσιοι βιολόγοι πασχίζουν να σώσουν τις υπόλοιπες φάλαινες- πιλότους, σε μια δύσκολη επιχείρηση η οποία είναι πιθανό να διαρκέσει ημέρες.
Δεν είναι γνωστό για ποιο λόγο οι φάλαινες εξώκειλαν, όμως είναι κάτι που συμβαίνει συχνά στην περιοχή, αν και όχι σε τόσο μαζική κλίμακα.
Η προηγούμενη φορά που είχαν εξωκείλει τόσες φάλαινες στην Τασμανία ήταν το 2009 όταν είχαν παγιδευτεί σε ρηχά νερά περίπου 200 κήτη.
“Υπάρχουν ζώα που μισοεπιπλέουν, οπότε μάλλον δεν θα είναι δύσκολο να τα σπρώξουμε πιο κοντά σε βαθιά νερά”, εκτίμησε ο Κρις Κάρλιον βιολόγος.
Οι φάλαινες πιλότοι είναι ένα είδος που φτάνει τα 7 μέτρα σε μήκος και τους 3 τόνους σε βάρος. Το να μεταφερθούν ξανά στη θάλασσα είναι μια δύσκολη δουλειά για την οποία συχνά χρειάζεται οι διασώστες να σπρώξουν τα κήτη ή να χρησιμοποιήσουν ειδικές λινάτσες ή βάρκες για να τα τραβήξουν στα βαθιά νερά.
Περίπου 40 επιστήμονες, 20 αστυνομικοί, ιχθυοκαλλιεργητές της περιοχής και εθελοντές συμμετέχουν στην επιχείρηση, την οποία ειδικοί έχουν χαρακτηρίσει την πιο δύσκολη που έχουν αντιμετωπίσει ποτέ.
Αν και η υγρασία και οι χαμηλές θερμοκρασίες είναι ιδανικές συνθήκες για τις φάλαινες, η θαλασσοταραχή και η δύσβατη περιοχή όπου βρίσκονται προκαλούν προβλήματα στους διασώστες.
“Είναι αρκετά άσχημα εκεί για τους ανθρώπους που εργάζονται, αλλά για τις φάλαινες είναι ιδανικά”, σχολίασε ο Κάρλιον. “Αν οι συνθήκες παραμείνουν ίδιες, μπορούν να επιζήσουν για αρκετές ημέρες”.
Οι επιστήμονες δεν γνωρίζουν για ποιο λόγο οι φάλαινες, που ταξιδεύουν σε ομάδες, μερικές φορές εξωκείλουν, όμως γνωρίζουν ότι ακολουθούν έναν αρχηγό και ότι συγκεντρώνονται γύρω από μια φάλαινα που έχει τραυματιστεί ή αντιμετωπίζει προβλήματα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Brodie Weeding/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συμφωνία για τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών σε Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα κατέληξαν ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας και ο επικεφαλής του…
Στο αμερικανικό αργό στρέφει τα «πλοκάμια» της η Ινδία, αυξάνοντας σημαντικά τις εισαγωγές. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Braemar, οι…
Οι κλιμακούμενες εντάσεις μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν έχουν προκαλέσει εμπορικούς τριγμούς, με τις δύο χώρες μάλιστα να έχουν προβεί και σε εφαρμογή λιμενικών περιορισμών,…
Η στενή συνεργασία Ρωσίας και Κίνας στο εμπόριο συνεχίζει να ενισχύεται, καθώς οι δύο χώρες βρίσκονται στο στάδιο των συνομιλιών αναφορικά με την κατασκευή…
Η ηλεκτρική πρόωση από συστοιχίες μπαταριών λαμβάνει κύρια θέση στη ναυτιλία, με πρόσφατο παράδειγμα το Hull 096 της Incat, το μεγαλύτερο φέριμποτ παγκοσμίως που…
Το 2025 έχει, επί του παρόντος, αποτελέσει έτος χαμηλής δραστηριότητας στις παραγγελίες εμπορικών πλοίων. Από την αρχή του έτους έως και τα τέλη Απριλίου…
Το χαρτοφυλάκιό της συνεχίζει να διευρύνει η γαλλική GTT, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε την εξαγορά της δανικής Danelec. Συγκεκριμένα, η GTT υπέγραψε συμφωνία με το…
Άνοδο 25,3% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Μάρτιο εφέτος, καθώς υπήρξε μείωση των εξαγωγών και ανοδική πορεία των εισαγωγών. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ