
Τουλάχιστον το ένα τρίτο από τις 270 φάλαινες που έχουν παγιδευτεί σε ρηχά νερά σε μια απομακρυσμένη ακτή του νησιού Τασμανία της Αυστραλίας έχουν πεθάνει, ενώ οι επιστήμονες φοβούνται ότι το ίδιο θα συμβεί και σε άλλα κήτη.
Τα ζώα εντοπίστηκαν να έχουν εξωκείλει χθες Δευτέρα και πλέον θαλάσσιοι βιολόγοι πασχίζουν να σώσουν τις υπόλοιπες φάλαινες- πιλότους, σε μια δύσκολη επιχείρηση η οποία είναι πιθανό να διαρκέσει ημέρες.
Δεν είναι γνωστό για ποιο λόγο οι φάλαινες εξώκειλαν, όμως είναι κάτι που συμβαίνει συχνά στην περιοχή, αν και όχι σε τόσο μαζική κλίμακα.
Η προηγούμενη φορά που είχαν εξωκείλει τόσες φάλαινες στην Τασμανία ήταν το 2009 όταν είχαν παγιδευτεί σε ρηχά νερά περίπου 200 κήτη.
“Υπάρχουν ζώα που μισοεπιπλέουν, οπότε μάλλον δεν θα είναι δύσκολο να τα σπρώξουμε πιο κοντά σε βαθιά νερά”, εκτίμησε ο Κρις Κάρλιον βιολόγος.
Οι φάλαινες πιλότοι είναι ένα είδος που φτάνει τα 7 μέτρα σε μήκος και τους 3 τόνους σε βάρος. Το να μεταφερθούν ξανά στη θάλασσα είναι μια δύσκολη δουλειά για την οποία συχνά χρειάζεται οι διασώστες να σπρώξουν τα κήτη ή να χρησιμοποιήσουν ειδικές λινάτσες ή βάρκες για να τα τραβήξουν στα βαθιά νερά.
Περίπου 40 επιστήμονες, 20 αστυνομικοί, ιχθυοκαλλιεργητές της περιοχής και εθελοντές συμμετέχουν στην επιχείρηση, την οποία ειδικοί έχουν χαρακτηρίσει την πιο δύσκολη που έχουν αντιμετωπίσει ποτέ.
Αν και η υγρασία και οι χαμηλές θερμοκρασίες είναι ιδανικές συνθήκες για τις φάλαινες, η θαλασσοταραχή και η δύσβατη περιοχή όπου βρίσκονται προκαλούν προβλήματα στους διασώστες.
“Είναι αρκετά άσχημα εκεί για τους ανθρώπους που εργάζονται, αλλά για τις φάλαινες είναι ιδανικά”, σχολίασε ο Κάρλιον. “Αν οι συνθήκες παραμείνουν ίδιες, μπορούν να επιζήσουν για αρκετές ημέρες”.
Οι επιστήμονες δεν γνωρίζουν για ποιο λόγο οι φάλαινες, που ταξιδεύουν σε ομάδες, μερικές φορές εξωκείλουν, όμως γνωρίζουν ότι ακολουθούν έναν αρχηγό και ότι συγκεντρώνονται γύρω από μια φάλαινα που έχει τραυματιστεί ή αντιμετωπίζει προβλήματα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Brodie Weeding/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ