
H ένταξη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών, η οποία πρόσφατα υπερψηφίστηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στην Ολομέλειά του έφερε την αντίδραση της INTERCARGO.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, η ένταξη της ναυτιλίας στο ETS αγνοεί τις εκκλήσεις της INTERCARGO και της ναυτιλιακής βιομηχανίας στο σύνολό της για συνεργασία και κοινή υιοθέτηση λύσεων προς την επίτευξη του στόχου της μείωσης των GHG εκπομπών από τα πλοία.
«Η κίνηση αυτή αποτελεί επιβεβαίωση του πόσο μακριά είναι η αντίληψη των Ευρωπαίων νομοθετών και πολιτικών από τις διεθνείς διαστάσεις της ναυτιλίας», τονίζει στην ανακοίνωσή της η INTERCARGO.
Παράλληλα υπογραμμίζει ότι ο ΙΜΟ εργάζεται για να εξασφαλίσει ένα κοινό πεδίο κανονισμών που θα διέπουν τη βιομηχανία σε αντίθεση με ευρωπαϊκά ή περιφερειακά μέτρα, τα οποία δημιουργούν στρεβλώσεις και αγορές πολλών και διαφορετικών ταχυτήτων ακόμα και εμπορικές διενέξεις. Μια ενδελεχής αξιολόγηση του αντικτύπου της ένταξης της ναυτιλίας στο ETS κρίνεται επιτακτική.
«Η βιομηχανία χρειάζεται οι προμηθευτές καυσίμων, οι κατασκευαστές μηχανών, τα ναυπηγεία και οι ναυλωτές να επιτύχουν τους στόχους του ΙΜΟ», σημειώνει χαρακτηριστικά ο γενικός γραμματέας της INTERCARGO δρ Κώστας Γκόνης και προσθέτει: «η συνεργασία όλων αυτών των μερών αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για τον ΙΜΟ ενώ πλέον προστίθεται μία ακόμα: η αλλαγή αντίληψης στενόμυαλων περιφερειακών decision makers και η προσπάθεια να πειστούν να δουν τη μεγαλύτερη εικόνα».
Ο ίδιος καταλήγει ότι η ένταξη της ναυτιλίας στο ΕΤS αποτελεί έναν «μηχανισμό συλλογής χρημάτων» υπονομεύοντας την ίδια ώρα το έργο του ΙΜΟ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ