
H ένταξη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών, η οποία πρόσφατα υπερψηφίστηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στην Ολομέλειά του έφερε την αντίδραση της INTERCARGO.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, η ένταξη της ναυτιλίας στο ETS αγνοεί τις εκκλήσεις της INTERCARGO και της ναυτιλιακής βιομηχανίας στο σύνολό της για συνεργασία και κοινή υιοθέτηση λύσεων προς την επίτευξη του στόχου της μείωσης των GHG εκπομπών από τα πλοία.
«Η κίνηση αυτή αποτελεί επιβεβαίωση του πόσο μακριά είναι η αντίληψη των Ευρωπαίων νομοθετών και πολιτικών από τις διεθνείς διαστάσεις της ναυτιλίας», τονίζει στην ανακοίνωσή της η INTERCARGO.
Παράλληλα υπογραμμίζει ότι ο ΙΜΟ εργάζεται για να εξασφαλίσει ένα κοινό πεδίο κανονισμών που θα διέπουν τη βιομηχανία σε αντίθεση με ευρωπαϊκά ή περιφερειακά μέτρα, τα οποία δημιουργούν στρεβλώσεις και αγορές πολλών και διαφορετικών ταχυτήτων ακόμα και εμπορικές διενέξεις. Μια ενδελεχής αξιολόγηση του αντικτύπου της ένταξης της ναυτιλίας στο ETS κρίνεται επιτακτική.
«Η βιομηχανία χρειάζεται οι προμηθευτές καυσίμων, οι κατασκευαστές μηχανών, τα ναυπηγεία και οι ναυλωτές να επιτύχουν τους στόχους του ΙΜΟ», σημειώνει χαρακτηριστικά ο γενικός γραμματέας της INTERCARGO δρ Κώστας Γκόνης και προσθέτει: «η συνεργασία όλων αυτών των μερών αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για τον ΙΜΟ ενώ πλέον προστίθεται μία ακόμα: η αλλαγή αντίληψης στενόμυαλων περιφερειακών decision makers και η προσπάθεια να πειστούν να δουν τη μεγαλύτερη εικόνα».
Ο ίδιος καταλήγει ότι η ένταξη της ναυτιλίας στο ΕΤS αποτελεί έναν «μηχανισμό συλλογής χρημάτων» υπονομεύοντας την ίδια ώρα το έργο του ΙΜΟ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Παρά την αύξηση της παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η Ελλάδα παραμένει σταθερά ανάμεσα στις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης στην προημερήσια αγορά ηλεκτρικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ