
Η πανδημία του κορονοϊού έχει φέρει τα πάνω κάτω στην προσφορά πλοίων μεταφοράς ξηρών φορτίων, σύμφωνα με την πρόσφατη ανάλυση της τα όσα αναφέρει η BIMCO. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας σημειώθηκαν αυξήσεις τόσο στις ναυπηγήσεις νεότευκτων όσο και στις διαλύσεις, ενώ απότομη πτώση κατέγραψαν και οι παραγγελίες.
Μέχρι στιγμής, ο παγκόσμιος στόλος των bulkers έχει καταγράψει αύξηση της τάξεως του 2,8%, ενώ ξεπέρασε για πρώτη φορά το «φράγμα» των 900 εκατ. DWT σε συνολική μεταφορική ικανότητα. Με την υφιστάμενη παγκόσμια μεταφορική ικανότητα του στόλου των bulkers να βρίσκεται στα 903,3 εκατ. DWT, η BIMCO εκτιμά ότι, μέχρι το τέλος της χρονιάς, η αύξηση του στόλου θα φτάσει το 3,5%.
Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, το orderbook σημείωσε πτώση κατά 63,4 εκατ. DWΤ, στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2004. Πλοία χωρητικότητας 33,9 εκατ. DWΤ προστέθηκαν στον στόλο φέτος. Το 50% της «νεοεισελθούσης» στον στόλο χωρητικότητας προήλθε από τα 70 νεότευκτα Capesizes (15,5 εκατ. DWT) που παραδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους.
Η αύξηση του παγκόσμιου στόλου μετριάστηκε από αυτήν των διαλύσεων. Παρ’ όλα αυτά, ο παγκόσμιος στόλος συνεχίζει την πορεία ανάπτυξής του, καθώς, παρά την αύξηση των διαλύσεων κατά 69,4% σε σχέση με το 2019, η «χαμένη» μεταφορική ικανότητα ανέρχεται μονάχα στα 8,7 εκατ. DWT.
Όσον αφορά τις παραγγελίες για νεότευκτα, αυτές έχουν σημειώσει πτώση κατά 59,1%, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, καθώς δεν υπήρξε «όρεξη» για επένδυση από πλευράς πλοιοκτητών σε μια περίοδο αβεβαιότητας.
Η BIMCO καταλήγει ότι, δεδομένης της εκτίμησης για αύξηση του στόλου των bulkers κατά 3,5% για το υπόλοιπο του 2020, σε συνδυασμό με την ολοένα μειωμένη ζήτηση, ο εν λόγω κλάδος αναμένεται να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις. Η ανισορροπία προσφοράς-ζήτησης έρχεται να προσθέσει έναν ακόμα πονοκέφαλο στη βιομηχανία των bulkers, η οποία μάχεται να βρει την ισορροπία της μετά την πανδημία του Covid-19.
Φωτό: Yun David/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ