
Τις απόψεις του σχετικά με τους τρόπους μετάβασης σε έναν κόσμο μηδενικών εκπομπών εξέφρασε στο blog του ο Bill Gates. O ιδρυτής της Microsoft αναφέρει πως, παρά το γεγονός ότι η πανδημία του κορονοϊού έχει επιφέρει μείωση των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά περίπου 8%, η ανθρωπότητα δεν μπορεί να βασιστεί σε τέτοιου είδους κρίσεις προκειμένου να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή σε βάθος χρόνου.
Ο μεγαλοεπιχειρηματίας τόνισε πως, αν πρέπει να επέλθει κάποια αλλαγή, αυτή θα πρέπει σε πρώτη φάση να περιλαμβάνει τον κλάδο των μεταφορών. Κατά τον Bill Gates, οι διαθέσιμες λύσεις είναι μεν απλές στη θεωρία, η εφαρμογή τους ωστόσο αναμένεται να αποτελέσει δύσκολη υπόθεση.
Ενδεικτικά, για την εξάλειψη των επιβλαβών εκπομπών από τον ευρύτερο μεταφορικό κλάδο, υπάρχουν οι επιλογές της ηλεκτρικής ενέργειας και της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων.
Η μεγαλύτερη πρόοδος, σύμφωνα με τον κ. Gates, έχει σημειωθεί στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, αυτές οι επιλογές αφορούν σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα τις μεταφορές στη στεριά, με τις τιμές των ηλεκτρικών μπαταριών αυτοκινήτων να έχουν υποστεί μείωση κατά 85% σε σχέση με το 2010. Το πρόβλημα με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας στον κλάδο των μεταφορών μεγάλων αποστάσεων έγκειται στο γεγονός ότι όσο μεγαλύτερο είναι το φορτίο, τόσο περισσότερη ενέργεια μπαταρίας απαιτείται, καθιστώντας έτσι τη λύση αυτή προς το παρόν μη εφαρμόσιμη.
Το κενό που αφήνει η ηλεκτρική ενέργεια έρχονται να καλύψουν τα εναλλακτικά καύσιμα. Αν και τα βιοκαύσιμα φαίνεται να παρουσιάζουν πολλές προοπτικές, η άποψη του Bill Gates είναι ότι θα χρειαστεί αρκετό διάστημα και μεγαλύτερη χρηματοδότηση στον τομέα της έρευνας, προκειμένου να καταστεί εφικτό να αντικαταστήσουν τη βενζίνη και άλλα ορυκτά καύσιμα. Ακόμη, το μεγάλο πλεονέκτημα των ορυκτών καυσίμων έναντι των εναλλακτικών είναι το ιδιαίτερα χαμηλότερο κόστος τους.
Από την άλλη, υπάρχουν και τα ηλεκτροκαύσιμα. Όπως σημειώνει ο κ. Gates, με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας και με τις κατάλληλες διεργασίες, είναι δυνατόν να παραχθούν υγρά καύσιμα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι υπάρχουσες μηχανές. Το πρόβλημα έγκειται στο κόστος τους. Η τιμή των ηλεκτροκαυσίμων μπορεί να ξεπεράσει αυτή των παραδοσιακών καυσίμων έως και επτά φορές, ενώ η ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για τη δημιουργία τους πρέπει να παράγεται από πηγές με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα, προκειμένου να υπάρξει περιβαλλοντικό όφελος.
Αν και ο ίδιος ο Bill Gates δηλώνει ότι έχουν γίνει μεγάλα και σημαντικά βήματα προς μια εποχή μηδενικών εκπομπών, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, επισημαίνοντας πως οι εκπομπές άνθρακα πρέπει να μηδενιστούν από κάθε κλάδο της οικονομίας εντός των επόμενων 50 χρόνων.
Φωτό: Stephanie Lecocq/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ουκρανικά ναυτικά μη επανδρωμένα σκάφη έπληξαν σήμερα και κατέστησαν ανενεργό ένα δεξαμενόπλοιο που ανήκει στον σκιώδη στόλο της Ρωσίας, ενώ διέπλεε την αποκλειστική οικονομική…

Την ολοκλήρωση της εξαγοράς της SQLearn ανακοίνωσε η εταιρεία Mintra, σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στη δέσμευσή της για την υποστήριξη του ψηφιακού μετασχηματισμού της…

Η νέα σχεδίαση υπερμεγέθους πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 21.700 TEU, με κύριο καύσιμο την αμμωνία, από τη συνεργασία MSC, Zhoushan Changhong International και…

Tελευταία ενημέρωση 14:00 – Έληξε ο αποκλεισμός στο λιμάνι του Βόλου Μετά από ώρες κινητοποίησης, οι αγρότες αποχώρησαν οργανωμένα από το εμπορικό λιμάνι του…

Σε συζητήσεις για την εξαγορά της LLOG Exploration Offshore, μιας εκ των κορυφαίων πετρελαϊκών που δραστηριοποιούνται στον Κόλπο του Μεξικού, βρίσκεται η Shell. Οι…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ενέκρινε, υπό όρους, την εξαγωγή ορισμένων ημιαγωγών της εταιρείας Nvidia στην Κίνα, αφού συνομίλησε με τον…

Η τουρκική εταιρεία low-cost αερομεταφορών Pegasus απλώνει τα «φτερά» της, προχωρώντας στην πλήρη εξαγορά τουλάχιστον δύο άλλων αερομεταφορέων της Γηραιάς Ηπείρου. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα…

Ένα νέο ερευνητικό project εκκινεί το World Maritime University, με στόχο την αντιμετώπιση της αυξανόμενης πρόκλησης εγκατάλειψης των ναυτικών. Στόχος του project, το οποίο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ