
Τις απόψεις του σχετικά με τους τρόπους μετάβασης σε έναν κόσμο μηδενικών εκπομπών εξέφρασε στο blog του ο Bill Gates. O ιδρυτής της Microsoft αναφέρει πως, παρά το γεγονός ότι η πανδημία του κορονοϊού έχει επιφέρει μείωση των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά περίπου 8%, η ανθρωπότητα δεν μπορεί να βασιστεί σε τέτοιου είδους κρίσεις προκειμένου να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή σε βάθος χρόνου.
Ο μεγαλοεπιχειρηματίας τόνισε πως, αν πρέπει να επέλθει κάποια αλλαγή, αυτή θα πρέπει σε πρώτη φάση να περιλαμβάνει τον κλάδο των μεταφορών. Κατά τον Bill Gates, οι διαθέσιμες λύσεις είναι μεν απλές στη θεωρία, η εφαρμογή τους ωστόσο αναμένεται να αποτελέσει δύσκολη υπόθεση.
Ενδεικτικά, για την εξάλειψη των επιβλαβών εκπομπών από τον ευρύτερο μεταφορικό κλάδο, υπάρχουν οι επιλογές της ηλεκτρικής ενέργειας και της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων.
Η μεγαλύτερη πρόοδος, σύμφωνα με τον κ. Gates, έχει σημειωθεί στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, αυτές οι επιλογές αφορούν σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα τις μεταφορές στη στεριά, με τις τιμές των ηλεκτρικών μπαταριών αυτοκινήτων να έχουν υποστεί μείωση κατά 85% σε σχέση με το 2010. Το πρόβλημα με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας στον κλάδο των μεταφορών μεγάλων αποστάσεων έγκειται στο γεγονός ότι όσο μεγαλύτερο είναι το φορτίο, τόσο περισσότερη ενέργεια μπαταρίας απαιτείται, καθιστώντας έτσι τη λύση αυτή προς το παρόν μη εφαρμόσιμη.
Το κενό που αφήνει η ηλεκτρική ενέργεια έρχονται να καλύψουν τα εναλλακτικά καύσιμα. Αν και τα βιοκαύσιμα φαίνεται να παρουσιάζουν πολλές προοπτικές, η άποψη του Bill Gates είναι ότι θα χρειαστεί αρκετό διάστημα και μεγαλύτερη χρηματοδότηση στον τομέα της έρευνας, προκειμένου να καταστεί εφικτό να αντικαταστήσουν τη βενζίνη και άλλα ορυκτά καύσιμα. Ακόμη, το μεγάλο πλεονέκτημα των ορυκτών καυσίμων έναντι των εναλλακτικών είναι το ιδιαίτερα χαμηλότερο κόστος τους.
Από την άλλη, υπάρχουν και τα ηλεκτροκαύσιμα. Όπως σημειώνει ο κ. Gates, με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας και με τις κατάλληλες διεργασίες, είναι δυνατόν να παραχθούν υγρά καύσιμα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι υπάρχουσες μηχανές. Το πρόβλημα έγκειται στο κόστος τους. Η τιμή των ηλεκτροκαυσίμων μπορεί να ξεπεράσει αυτή των παραδοσιακών καυσίμων έως και επτά φορές, ενώ η ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για τη δημιουργία τους πρέπει να παράγεται από πηγές με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα, προκειμένου να υπάρξει περιβαλλοντικό όφελος.
Αν και ο ίδιος ο Bill Gates δηλώνει ότι έχουν γίνει μεγάλα και σημαντικά βήματα προς μια εποχή μηδενικών εκπομπών, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, επισημαίνοντας πως οι εκπομπές άνθρακα πρέπει να μηδενιστούν από κάθε κλάδο της οικονομίας εντός των επόμενων 50 χρόνων.
Φωτό: Stephanie Lecocq/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, COSCO, έχει εδραιώσει τη θέση του ως βασικότερος «παίκτης» στις γραμμές μεταξύ της Ινδικής Υποηπείρου, της Μέσης Ανατολής και…
H ινδική κυβέρνηση ακύρωσε δύο διαγωνιστικές διαδικασίες για projects υπεράκτιας αιολικής ενέργειας ισχύος 4.500 MW. Συγκεκριμένα, η κρατική Solar Energy Corporation of India (SECI)…
Τα έργα για την οικοδόμηση της γέφυρας που θα ενώσει το νησί της Σικελίας με την Καλαβρία, δηλαδή με την ιταλική χερσόνησο, πρόκειται να…
Ένα αναδιπλούμενο Rotor Sail διαμέτρου 3,5 μ., που για πρώτη φορά κατασκευάστηκε διεθνώς σε αυτό το μέγεθος, υπόσχεται να επιταχύνει την υιοθέτηση της αιολικής…
Με την πάροδο του χρόνου, το Ντουμπάι αναδεικνύεται όλο και περισσότερο ως βασικός εμπορικός κόμβος στην καρδιά της Αραβικής Χερσονήσου, ειδικά για την αγορά…
Για «πρόοδο αλλά όχι συμφωνία» έκαναν λόγο οι Ντόναλντ Τραμπ και Βλαντίμιρ Πούτιν, έπειτα από την ιστορική συνάντησή τους στην Αλάσκα, το βράδυ της…
Κίνα και Ινδία βρίσκονται σε συζητήσεις για την επανέναρξη του διασυνοριακού εμπορίου τους, πέντε χρόνια μετά τη διακοπή του. Σύμφωνα με αξιωματούχους των Υπουργείων…
Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου πολλών μεγαβάτ, σε συνδυασμό με ηλεκτρική πρόωση και αρχιτεκτονική συνεχούς ρεύματος (Onboard DC Grid), αναδεικνύονται ως μία από τις πλέον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ