
Ενώ η ζήτηση για γεωργικά προϊόντα της Κίνας έχει πληγεί από την κρίση της πανδημίας, ιδιαίτερα κατά το β΄ τρίμηνο, παρατηρείται τους τελευταίους μήνες μια σημαντική ανάκαμψη. Στην πραγματικότητα, η Κίνα εισήγαγε τον Ιούνιο 11,16 εκατ. τόνους σόγιας, ποσότητα που αποτελεί ρεκόρ. Τον Ιούλιο, οι αντίστοιχες εισαγωγές ήταν και πάλι σε υψηλά επίπεδα, και συγκεκριμένα στους 10,09 εκατ. τόνους. Κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους, οι συνολικές εισαγωγές σόγιας της Κίνας ανήλθαν στους 55,14 εκατ. τόνους, αυξημένες κατά 18% σε ετήσια βάση. Η αύξηση αυτή προκαλεί εντύπωση, αν αναλογιστεί κανείς ότι για τουλάχιστον δύο μήνες η κινεζική αγορά ήταν κλειστή. Μάλιστα οι εισαγωγές κινούνται σε καλύτερα επίπεδα από αυτά πριν από το ξέσπασμα των σινοαμερικανικών διενέξεων, αναφέρει σε ανάλυσή της η ING.
Είναι δεδομένο ότι οι ροές σόγιας από τις ΗΠΑ προς την Κίνα παραμένουν σε επίπεδα πολύ χαμηλότερα απ’ ό,τι πριν από το ξέσπασμα των διενέξεων των δύο χωρών. Από την κατάσταση αυτή, αναμφίβολα, έχει επωφεληθεί η Βραζιλία. Τα στοιχεία γι’ αυτό είναι αδιάψευστα. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η ING, η Βραζιλία αντιπροσωπεύει, μέχρι στιγμής φέτος, το 72% των εξαγωγών σόγιας προς την Κίνα, ενώ το ποσοστό των ΗΠΑ κινείται στο 21%. Η συμμετοχή των ΗΠΑ στις κινεζικές εισαγωγές είναι βελτιωμένη φέτος σε σχέση με το 15% πέρυσι, όμως βρίσκεται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από το 43% της προ εμπορικού πολέμου εποχής.
Καθώς όμως κινούμαστε από το αποκορύφωμα της προσφοράς σόγιας από τη Βραζιλία σε αυτό από τις ΗΠΑ, εκτιμάται από την ING ότι η Κίνα θα αυξήσει τις εισαγωγές από τη δεύτερη, με την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν θα διαταραχτούν περαιτέρω οι σχέσεις τους.
Η Βραζιλία διαφαίνεται ότι και φέτος οδηγείται σε χρονιά-ρεκόρ σε ό,τι αφορά την παραγωγή, με το Conab να εκτιμά ότι άγγιξε τους 120,9 εκατ. τόνους, καταγράφοντας αύξηση 5,1%. Και οι ΗΠΑ εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν ανάκαμψη στην παραγωγή σόγιας κατά την εμπορική περίοδο 2020/2021. Το αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας εκτιμά ότι θα ανέλθει σε 120,4 εκατ. τόνους, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 25%.
Αναφορικά με τις αμερικανικές εξαγωγές προς την Κίνα, φέτος ανέρχονται σε 14,56 εκατ. τόνους, αριθμός ο οποίος είναι μεν αυξημένος κατά 24% σε σύγκριση με πέρυσι, ωστόσο είναι πολύ μικρότερος σε σχέση με τους 27,6 εκατ. τόνους το 2017/2018 και τους 35 εκατ. τόνους το 2016/2017.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ