
Ενώ η ζήτηση για γεωργικά προϊόντα της Κίνας έχει πληγεί από την κρίση της πανδημίας, ιδιαίτερα κατά το β΄ τρίμηνο, παρατηρείται τους τελευταίους μήνες μια σημαντική ανάκαμψη. Στην πραγματικότητα, η Κίνα εισήγαγε τον Ιούνιο 11,16 εκατ. τόνους σόγιας, ποσότητα που αποτελεί ρεκόρ. Τον Ιούλιο, οι αντίστοιχες εισαγωγές ήταν και πάλι σε υψηλά επίπεδα, και συγκεκριμένα στους 10,09 εκατ. τόνους. Κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους, οι συνολικές εισαγωγές σόγιας της Κίνας ανήλθαν στους 55,14 εκατ. τόνους, αυξημένες κατά 18% σε ετήσια βάση. Η αύξηση αυτή προκαλεί εντύπωση, αν αναλογιστεί κανείς ότι για τουλάχιστον δύο μήνες η κινεζική αγορά ήταν κλειστή. Μάλιστα οι εισαγωγές κινούνται σε καλύτερα επίπεδα από αυτά πριν από το ξέσπασμα των σινοαμερικανικών διενέξεων, αναφέρει σε ανάλυσή της η ING.
Είναι δεδομένο ότι οι ροές σόγιας από τις ΗΠΑ προς την Κίνα παραμένουν σε επίπεδα πολύ χαμηλότερα απ’ ό,τι πριν από το ξέσπασμα των διενέξεων των δύο χωρών. Από την κατάσταση αυτή, αναμφίβολα, έχει επωφεληθεί η Βραζιλία. Τα στοιχεία γι’ αυτό είναι αδιάψευστα. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η ING, η Βραζιλία αντιπροσωπεύει, μέχρι στιγμής φέτος, το 72% των εξαγωγών σόγιας προς την Κίνα, ενώ το ποσοστό των ΗΠΑ κινείται στο 21%. Η συμμετοχή των ΗΠΑ στις κινεζικές εισαγωγές είναι βελτιωμένη φέτος σε σχέση με το 15% πέρυσι, όμως βρίσκεται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από το 43% της προ εμπορικού πολέμου εποχής.
Καθώς όμως κινούμαστε από το αποκορύφωμα της προσφοράς σόγιας από τη Βραζιλία σε αυτό από τις ΗΠΑ, εκτιμάται από την ING ότι η Κίνα θα αυξήσει τις εισαγωγές από τη δεύτερη, με την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν θα διαταραχτούν περαιτέρω οι σχέσεις τους.
Η Βραζιλία διαφαίνεται ότι και φέτος οδηγείται σε χρονιά-ρεκόρ σε ό,τι αφορά την παραγωγή, με το Conab να εκτιμά ότι άγγιξε τους 120,9 εκατ. τόνους, καταγράφοντας αύξηση 5,1%. Και οι ΗΠΑ εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν ανάκαμψη στην παραγωγή σόγιας κατά την εμπορική περίοδο 2020/2021. Το αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας εκτιμά ότι θα ανέλθει σε 120,4 εκατ. τόνους, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 25%.
Αναφορικά με τις αμερικανικές εξαγωγές προς την Κίνα, φέτος ανέρχονται σε 14,56 εκατ. τόνους, αριθμός ο οποίος είναι μεν αυξημένος κατά 24% σε σύγκριση με πέρυσι, ωστόσο είναι πολύ μικρότερος σε σχέση με τους 27,6 εκατ. τόνους το 2017/2018 και τους 35 εκατ. τόνους το 2016/2017.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ