
Το ΑΕΠ της Ιαπωνίας κατέρρευσε, συρρικνούμενο κατά 7,8% σε τριμηνιαία βάση ή κατά 27,8% σε ετήσια βάση, το τρίμηνο μεταξύ του Απριλίου και του Ιουνίου, κάνοντας μια βουτιά που χαρακτηρίζεται ήδη ιστορική, εξαιτίας του αντίκτυπου της πανδημίας του κορονοϊού. Πρόκειται για το τρίτο συναπτό τρίμηνο συρρίκνωσης της τρίτης μεγαλύτερης οικονομίας της υφηλίου.
Η πτώση, με βάση τα ακόμη προκαταρκτικά δεδομένα που δημοσιοποιήθηκαν από την ιαπωνική κυβέρνηση, ακολουθεί την συρρίκνωσή του ΑΕΠ το πρώτο τρίμηνο (κατά –0,6%, αντί του –0,9% που ήταν η αρχική εκτίμηση τον Μάιο) και το τέταρτο τρίμηνο του 2019 (–1,9%), που είχαν ήδη σημάνει την είσοδο της Ιαπωνίας σε ύφεση.
Πρόκειται για την πρώτη ύφεση της οικονομίας της Ιαπωνίας από το 2015.
Ως ύφεση ορίζεται η συρρίκνωση του εθνικού πλούτου κατά τουλάχιστον δύο συναπτά τρίμηνα.
Τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν αποκαλύπτουν την πιο απότομη πτώση του ΑΕΠ της Ιαπωνίας αφότου άρχισαν να συγκεντρώνονται συγκρίσιμα δεδομένα, το 1980.
Οι οικονομολόγοι που ερωτήθηκαν σε δημοσκόπηση του πρακτορείου ειδήσεων Bloomberg ανέμεναν κατά τι μικρότερη συρρίκνωση της ιαπωνικής οικονομίας το δεύτερο τρίμηνο (–7,5%).
Η οικονομία της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου, που ήδη είχε πληγεί το τέταρτο τρίμηνο του 2019 εξαιτίας της αύξησης του ΦΠΑ τον Οκτώβριο, άρχισε να πλήττεται από τον αντίκτυπο της πανδημίας του κορονοϊού το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Το δεύτερο τρίμηνο, η δραστηριότητα υπέστη περαιτέρω πλήγμα, καθώς τέθηκε σε ισχύ κατάσταση εκτάκτου ανάγκης από τον Απρίλιο ως τον Μάιο. Η κατανάλωση των νοικοκυριών μειώθηκε κατά 8,6% το διάστημα αυτό (πρόκειται για ρεκόρ), ενώ οι επενδύσεις των επιχειρήσεων σε πάγια κεφάλαια κατά 1,5%.
Το εξωτερικό εμπόριο τέθηκε εξάλλου σε χειμερία νάρκη, με συρρίκνωση των εξαγωγών της Ιαπωνίας κατά 18,5% και των εισαγωγών κατά 0,5%.
Οι δημόσιες επενδύσεις, που κατέγραφαν μείωση το πρώτο τρίμηνο, αυξήθηκαν πάντως κατά 1,2% την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου.
Με περίπου 54.000 καταγεγραμμένα κρούσματα μόλυνσης από τον SARS-CoV-2 και περίπου 1.000 θανάτους εξαιτίας του COVID-19, η Ιαπωνία υφίσταται λιγότερο βαρύ πλήγμα από την πανδημία του κορονοϊού απ’ ό,τι οι ΗΠΑ και χώρες μέλη της ΕΕ, το οποίο αισθάνονται επίσης οι οικονομίες τους. Η ευρωζώνη υπέστη συρρίκνωση του ΑΕΠ της κατά 12,1% το δεύτερο τρίμηνο, εξαιτίας των ακόμη μεγαλύτερων ποσοστιαία μειώσεων της δραστηριότητας στη γαλλική, την ιταλική και την ισπανική οικονομία.
Φωτό: Timo Volz/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ