
Το ΑΕΠ της Ιαπωνίας κατέρρευσε, συρρικνούμενο κατά 7,8% σε τριμηνιαία βάση ή κατά 27,8% σε ετήσια βάση, το τρίμηνο μεταξύ του Απριλίου και του Ιουνίου, κάνοντας μια βουτιά που χαρακτηρίζεται ήδη ιστορική, εξαιτίας του αντίκτυπου της πανδημίας του κορονοϊού. Πρόκειται για το τρίτο συναπτό τρίμηνο συρρίκνωσης της τρίτης μεγαλύτερης οικονομίας της υφηλίου.
Η πτώση, με βάση τα ακόμη προκαταρκτικά δεδομένα που δημοσιοποιήθηκαν από την ιαπωνική κυβέρνηση, ακολουθεί την συρρίκνωσή του ΑΕΠ το πρώτο τρίμηνο (κατά –0,6%, αντί του –0,9% που ήταν η αρχική εκτίμηση τον Μάιο) και το τέταρτο τρίμηνο του 2019 (–1,9%), που είχαν ήδη σημάνει την είσοδο της Ιαπωνίας σε ύφεση.
Πρόκειται για την πρώτη ύφεση της οικονομίας της Ιαπωνίας από το 2015.
Ως ύφεση ορίζεται η συρρίκνωση του εθνικού πλούτου κατά τουλάχιστον δύο συναπτά τρίμηνα.
Τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν αποκαλύπτουν την πιο απότομη πτώση του ΑΕΠ της Ιαπωνίας αφότου άρχισαν να συγκεντρώνονται συγκρίσιμα δεδομένα, το 1980.
Οι οικονομολόγοι που ερωτήθηκαν σε δημοσκόπηση του πρακτορείου ειδήσεων Bloomberg ανέμεναν κατά τι μικρότερη συρρίκνωση της ιαπωνικής οικονομίας το δεύτερο τρίμηνο (–7,5%).
Η οικονομία της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου, που ήδη είχε πληγεί το τέταρτο τρίμηνο του 2019 εξαιτίας της αύξησης του ΦΠΑ τον Οκτώβριο, άρχισε να πλήττεται από τον αντίκτυπο της πανδημίας του κορονοϊού το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Το δεύτερο τρίμηνο, η δραστηριότητα υπέστη περαιτέρω πλήγμα, καθώς τέθηκε σε ισχύ κατάσταση εκτάκτου ανάγκης από τον Απρίλιο ως τον Μάιο. Η κατανάλωση των νοικοκυριών μειώθηκε κατά 8,6% το διάστημα αυτό (πρόκειται για ρεκόρ), ενώ οι επενδύσεις των επιχειρήσεων σε πάγια κεφάλαια κατά 1,5%.
Το εξωτερικό εμπόριο τέθηκε εξάλλου σε χειμερία νάρκη, με συρρίκνωση των εξαγωγών της Ιαπωνίας κατά 18,5% και των εισαγωγών κατά 0,5%.
Οι δημόσιες επενδύσεις, που κατέγραφαν μείωση το πρώτο τρίμηνο, αυξήθηκαν πάντως κατά 1,2% την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου.
Με περίπου 54.000 καταγεγραμμένα κρούσματα μόλυνσης από τον SARS-CoV-2 και περίπου 1.000 θανάτους εξαιτίας του COVID-19, η Ιαπωνία υφίσταται λιγότερο βαρύ πλήγμα από την πανδημία του κορονοϊού απ’ ό,τι οι ΗΠΑ και χώρες μέλη της ΕΕ, το οποίο αισθάνονται επίσης οι οικονομίες τους. Η ευρωζώνη υπέστη συρρίκνωση του ΑΕΠ της κατά 12,1% το δεύτερο τρίμηνο, εξαιτίας των ακόμη μεγαλύτερων ποσοστιαία μειώσεων της δραστηριότητας στη γαλλική, την ιταλική και την ισπανική οικονομία.
Φωτό: Timo Volz/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ