
Η ισραηλινή κυβέρνηση ενέκρινε την Κυριακή 19 Ιουλίου τη συμφωνία για την κατασκευή του Eastmed, του υποθαλάσσιου αγωγού που θα εφοδιάζει την Ευρώπη με φυσικό αέριο από την Ανατολική Μεσόγειο, από κοινού με Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία.
O αγωγός Eastmed, που σχεδιάζεται εδώ και αρκετά χρόνια, προορίζεται να μεταφέρει φυσικό αέριο από το Ισραήλ και την Κύπρο στην Ελλάδα και στην Ιταλία. H συμφωνία που υπογράφηκε τον Ιανουάριο μεταξύ Ελλήνων, Κύπριων και Ισραηλινών υπουργών απαιτούσε ακόμη την τελική έγκριση της ισραηλινής κυβέρνησης.
Σε δήλωσή του, το Υπουργείο Ενέργειας του Ισραήλ ανακοίνωσε ότι εγκρίθηκε η τριμερής συμφωνία για την παράδοση φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο στην Ευρώπη.
Οι συμμετέχουσες χώρες στοχεύουν στο να ολοκληρώσουν τον αγωγό των 6 δισ. ευρώ (6,86 δισ. δολάρια) έως το 2025 για να βοηθήσουν την Ευρώπη να διαφοροποιήσει τους ενεργειακούς της πόρους.
Αυτή τη στιγμή διεξάγεται χερσαία και θαλάσσια έρευνα για τον προσδιορισμό της διαδρομής του αγωγού μήκους 1.900 χλμ. (1.200 μίλια). Η Ευρωπαϊκή Ένωση και ο ιδιοκτήτης του αγωγού, ., μια κοινοπραξία μεταξύ της ελληνικής ΔΕΠΑ και του ιταλικού ομίλου ενέργειας Edison, έχουν επενδύσει η καθεμία από 35 εκατ. ευρώ.
«Η κυβερνητική έγκριση της συμφωνίας-πλαισίου για την τοποθέτηση του αγωγού φυσικού αερίου Ισραήλ-Ευρώπης είναι άλλο ένα ιστορικό ορόσημο για να καταστεί το Ισραήλ εξαγωγέας ενέργειας», δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας, Yuval Steinitz.
Ο αγωγός σχεδιάζεται να μεταφέρει αρχικά 10 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως, με τη δυνατότητα να διπλασιαστεί η χωρητικότητα.
Φωτό: www.igi-poseidon.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ