
Η ισραηλινή κυβέρνηση ενέκρινε την Κυριακή 19 Ιουλίου τη συμφωνία για την κατασκευή του Eastmed, του υποθαλάσσιου αγωγού που θα εφοδιάζει την Ευρώπη με φυσικό αέριο από την Ανατολική Μεσόγειο, από κοινού με Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία.
O αγωγός Eastmed, που σχεδιάζεται εδώ και αρκετά χρόνια, προορίζεται να μεταφέρει φυσικό αέριο από το Ισραήλ και την Κύπρο στην Ελλάδα και στην Ιταλία. H συμφωνία που υπογράφηκε τον Ιανουάριο μεταξύ Ελλήνων, Κύπριων και Ισραηλινών υπουργών απαιτούσε ακόμη την τελική έγκριση της ισραηλινής κυβέρνησης.
Σε δήλωσή του, το Υπουργείο Ενέργειας του Ισραήλ ανακοίνωσε ότι εγκρίθηκε η τριμερής συμφωνία για την παράδοση φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο στην Ευρώπη.
Οι συμμετέχουσες χώρες στοχεύουν στο να ολοκληρώσουν τον αγωγό των 6 δισ. ευρώ (6,86 δισ. δολάρια) έως το 2025 για να βοηθήσουν την Ευρώπη να διαφοροποιήσει τους ενεργειακούς της πόρους.
Αυτή τη στιγμή διεξάγεται χερσαία και θαλάσσια έρευνα για τον προσδιορισμό της διαδρομής του αγωγού μήκους 1.900 χλμ. (1.200 μίλια). Η Ευρωπαϊκή Ένωση και ο ιδιοκτήτης του αγωγού, ., μια κοινοπραξία μεταξύ της ελληνικής ΔΕΠΑ και του ιταλικού ομίλου ενέργειας Edison, έχουν επενδύσει η καθεμία από 35 εκατ. ευρώ.
«Η κυβερνητική έγκριση της συμφωνίας-πλαισίου για την τοποθέτηση του αγωγού φυσικού αερίου Ισραήλ-Ευρώπης είναι άλλο ένα ιστορικό ορόσημο για να καταστεί το Ισραήλ εξαγωγέας ενέργειας», δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας, Yuval Steinitz.
Ο αγωγός σχεδιάζεται να μεταφέρει αρχικά 10 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως, με τη δυνατότητα να διπλασιαστεί η χωρητικότητα.
Φωτό: www.igi-poseidon.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…

Η τιμή του χρυσού έφθασε σήμερα στις αγορές της Ασίας τα 4.383,76 δολάρια ανά ουγγιά (31,10 γραμμάρια), ξεπερνώντας το προηγούμενο ιστορικό υψηλό που είχε…

Η μεταβλητότητα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry, θα αποτελέσει τον κανόνα για τη ναυλαγορά των LPG carriers το 2026. Ο στόλος των gas carriers…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ