
Σημαντική πρόοδος επετεύχθη στο χθεσινό International Maritime Summit αναφορικά με τα δικαιώματα των ναυτικών και την αναγνώρισή τους ως key workers.
Στο συνέδριο, το οποίο διοργανώθηκε από τα υπουργεία Μεταφορών και Ναυτιλίας του Ηνωμένου Βασιλείου και συμμετείχαν τόσο ο ΓΓ του ΙΜΟ όσο και ο ΓΓ του International Chamber of Shipping, κύριο θέμα συζήτησης ήταν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί στην καθημερινότητά τους μπροστά στη νέα πραγματικότητα της πανδημίας.
To συνέδριο παρακολούθησαν εκπρόσωποι από τις εξής χώρες: Ελλάδα, Νορβηγία, Δανία, Ινδονησία, Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Φιλιππίνες, ΗΠΑ, Σιγκαπούρη, Ολλανδία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία. Οι εκπρόσωποι των 13 αυτών χωρών συμφώνησαν σε νέα μέτρα με διεθνή χαρακτήρα για το άνοιγμα των ξένων συνόρων για την ελεύθερη μετακίνηση ναυτικών και για στην αύξηση των πτήσεων με σκοπό τον επαναπατρισμό τους.
Παρά το ζωτικής σημασίας ρόλο τους για τη συνέχιση του εμπορίου, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της πανδημίας, χιλιάδες ναυτικοί είναι εγκλωβισμένοι σε πλοία για πολλούς μήνες χωρίς τη δυνατότητα να επαναπατριστούν.
Ο Kitack Lim, ΓΓ του ΙΜΟ, που επίσης συμμετείχε στο International Maritime Summit τόνισε χαρακτηριστικά:
«Είναι καιρός να δράσουμε για τους ναυτικούς. Δεν πρέπει να διακυβεύεται η ασφαλής λειτουργία των πλοίων και η ευημερία των πληρωμάτων. Η ανθρωπιστική κρίση που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί έχει επιπτώσεις για όλους μας, για την παγκόσμια οικονομία και για την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα και το περιβάλλον».
Από την πλευρά του ο ΓΓ του International Chamber of Shipping, Guy Platten, ανέφερε: «Σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχουν πλέον περισσότεροι από 200.000 ναυτικοί που έχουν εγκλωβιστεί στη θάλασσα και των οποίων οι συμβάσεις έχουν ολοκληρωθεί. Αυτοί οι ξεχασμένοι ήρωες του παγκόσμιου εμπορίου δουλεύουν ακατάπαυστα για να διασφαλίσουν την παροχή τροφίμων, φαρμάκων και καυσίμων που χρειαζόμαστε όλοι εμείς στη ξηρά κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου. Οι κυβερνήσεις πρέπει τώρα να χρησιμοποιήσουν αυτήν τη σύνοδο κορυφής ως καταλύτη για να εφαρμόσουν τις λύσεις που έχει παράσχει η ναυτιλιακή βιομηχανία. Αυτό το ζήτημα δεν απαιτεί χρήματα και χρειάστηκε περίπλοκες διαπραγματεύσεις».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ