
Η ESL Shipping ανακοίνωσε ότι το πλοίο μεταφοράς γενικού φορτίου Μ/S Viikki τροφοδοτήθηκε στο Ράαχε της Φινλανδίας με 100% ανανεώσιμο υγροποιημένο βιοαέριο (LBG), προκειμένου να μεταφέρει σιδηρομετάλλευμα για τη σουηδική εταιρεία χάλυβα SSAB. Αυτό σηματοδοτεί την πρώτη φορά που 100% ανανεώσιμο LBG χρησιμοποιείται για θαλάσσιες μεταφορές στη Φινλανδία. Το LBG μειώνει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου έως και 85% σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα. Η φινλανδική εταιρεία προμήθειας καυσίμων Gasum προμήθευσε το πλοίο με βιοαέριο.
«Το γεγονός αυτό σηματοδοτεί ένα ακόμα ορόσημο στη μακρά συνέχεια επενδύσεων και δράσεων που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα των τελευταίων ετών. Η ESL Shipping δεσμεύεται να μειώσει τις εκπομπές και πιστεύουμε ότι οι φιλόδοξοι στόχοι που έχουν τεθεί από τον κλάδο μας, ήτοι 50% μείωση των εκπομπών CO2 έως το 2050, μπορούν να επιτευχθούν μόνο με τη χρήση ενός ευρέος φάσματος εναλλακτικών καυσίμων. Η συνεργασία μας με τη SSAB είναι μακροχρόνια και τώρα κάνουμε ένα νέο, σημαντικό βήμα προς τις θαλάσσιες μεταφορές χωρίς ορυκτά καύσιμα», δήλωσε ο Mikki Koskinen, διευθύνων σύμβουλος της ESL Shipping.
Η ευρύτερη εγκατάσταση βιοαερίου καθυστέρησε λόγω της σχετικά περιορισμένης διαθεσιμότητάς του. Σήμερα, ολοένα και περισσότερες εταιρείες διαβλέπουν την αξία της μείωσης των εκπομπών σε όλες τις αλυσίδες εφοδιασμού τους, χωρίς ωστόσο να παραβλέπουν τον υψηλό συντελεστή κόστους. Μία από τις πρωτοπόρες εταιρείες σε αυτό είναι η SSAB, η οποία στοχεύει να είναι η πρώτη εταιρεία στον κόσμο που θα παράγει χάλυβα χωρίς τη χρήση ορυκτών καυσίμων από το 2026. Όλες οι λειτουργίες της εταιρείας προσανατολίζονται να είναι απαλλαγμένες από ορυκτά καύσιμα έως το 2045.
«Η παραγωγική λειτουργία χωρίς ορυκτά απαιτεί την απουσία των ορυκτών καυσίμων και από τη μεταφορά», σημειώνει ο Harri Leppänen, διευθυντής του τμήματος Περιβάλλοντος και Ασφάλειας της SSAB.
Η ESL Shipping έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης του φιλικού προς το περιβάλλον στόλου της. Τα νεότευκτα αδελφά πλοία Viikki και Haaga, που χρησιμοποιούν LNG και τα οποία παραδόθηκαν το 2018, είναι τα πλέον φιλικά προς το περιβάλλον πλοία ξηρού φορτίου χύδην στον κόσμο.
Φωτό: Jaakko Mylly/Jäljen jättiläinen-www.eslshipping.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η επιτυχής θαλάσσια δοκιμή του πλοίου «COSCO SHIPPING LIBRA» επιβεβαιώνει ότι η μεθανόλη αποτελεί πλέον ώριμη και ρεαλιστική λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας βαθέων…

Μέχρι στιγμής το 2025 έχουν εξαχθεί περίπου 12 εκατ. μετρικοί τόνοι σιδηρομεταλλεύματος από την Ουκρανία, σύμφωνα με δεδομένα της AXSMarine. Ο όγκος αυτός αντιπροσωπεύει…

Η δραστηριότητα στο μέτωπο των ναυπηγήσεων, όπως υπογραμμίζουν τα δεδομένα της Xclusiv για τον περασμένο Οκτώβριο, συνεχίζεται ακάθεκτη με έντονους ρυθμούς, καθώς οι παραγγελίες…

Καθώς οι πωλήσεις κινεζικών οχημάτων αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, ο λιμένας της Σαγκάης εξελίσσεται σε «γέφυρα» για την εξαγωγή των…

Μία παράκτια τουρμπίνα αιολικής ενέργειας ισχύος 26 μεγαβάτ τέθηκε σε λειτουργία για τη σύνδεσή της με το ενεργειακό δίκτυο στην πόλη Ντονγκγίνγκ που βρίσκεται…

Αναβλήθηκε ο ανοικτός διεθνής διαγωνισμός για την ανάθεση των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών τετραετούς διάρκειας, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στη διαύγεια της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών…

Ανησυχητικά είναι πρόσφατα δεδομένα έρευνας για την ευαλωτότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας έναντι των κυβερνοεπιθέσεων. Αναλυτικότερα, δεδομένα των Achilles Network και Procureship δείχνουν ότι περισσότερο…

Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ