
Η ESL Shipping ανακοίνωσε ότι το πλοίο μεταφοράς γενικού φορτίου Μ/S Viikki τροφοδοτήθηκε στο Ράαχε της Φινλανδίας με 100% ανανεώσιμο υγροποιημένο βιοαέριο (LBG), προκειμένου να μεταφέρει σιδηρομετάλλευμα για τη σουηδική εταιρεία χάλυβα SSAB. Αυτό σηματοδοτεί την πρώτη φορά που 100% ανανεώσιμο LBG χρησιμοποιείται για θαλάσσιες μεταφορές στη Φινλανδία. Το LBG μειώνει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου έως και 85% σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα. Η φινλανδική εταιρεία προμήθειας καυσίμων Gasum προμήθευσε το πλοίο με βιοαέριο.
«Το γεγονός αυτό σηματοδοτεί ένα ακόμα ορόσημο στη μακρά συνέχεια επενδύσεων και δράσεων που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα των τελευταίων ετών. Η ESL Shipping δεσμεύεται να μειώσει τις εκπομπές και πιστεύουμε ότι οι φιλόδοξοι στόχοι που έχουν τεθεί από τον κλάδο μας, ήτοι 50% μείωση των εκπομπών CO2 έως το 2050, μπορούν να επιτευχθούν μόνο με τη χρήση ενός ευρέος φάσματος εναλλακτικών καυσίμων. Η συνεργασία μας με τη SSAB είναι μακροχρόνια και τώρα κάνουμε ένα νέο, σημαντικό βήμα προς τις θαλάσσιες μεταφορές χωρίς ορυκτά καύσιμα», δήλωσε ο Mikki Koskinen, διευθύνων σύμβουλος της ESL Shipping.
Η ευρύτερη εγκατάσταση βιοαερίου καθυστέρησε λόγω της σχετικά περιορισμένης διαθεσιμότητάς του. Σήμερα, ολοένα και περισσότερες εταιρείες διαβλέπουν την αξία της μείωσης των εκπομπών σε όλες τις αλυσίδες εφοδιασμού τους, χωρίς ωστόσο να παραβλέπουν τον υψηλό συντελεστή κόστους. Μία από τις πρωτοπόρες εταιρείες σε αυτό είναι η SSAB, η οποία στοχεύει να είναι η πρώτη εταιρεία στον κόσμο που θα παράγει χάλυβα χωρίς τη χρήση ορυκτών καυσίμων από το 2026. Όλες οι λειτουργίες της εταιρείας προσανατολίζονται να είναι απαλλαγμένες από ορυκτά καύσιμα έως το 2045.
«Η παραγωγική λειτουργία χωρίς ορυκτά απαιτεί την απουσία των ορυκτών καυσίμων και από τη μεταφορά», σημειώνει ο Harri Leppänen, διευθυντής του τμήματος Περιβάλλοντος και Ασφάλειας της SSAB.
Η ESL Shipping έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης του φιλικού προς το περιβάλλον στόλου της. Τα νεότευκτα αδελφά πλοία Viikki και Haaga, που χρησιμοποιούν LNG και τα οποία παραδόθηκαν το 2018, είναι τα πλέον φιλικά προς το περιβάλλον πλοία ξηρού φορτίου χύδην στον κόσμο.
Φωτό: Jaakko Mylly/Jäljen jättiläinen-www.eslshipping.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ