
Η ESL Shipping ανακοίνωσε ότι το πλοίο μεταφοράς γενικού φορτίου Μ/S Viikki τροφοδοτήθηκε στο Ράαχε της Φινλανδίας με 100% ανανεώσιμο υγροποιημένο βιοαέριο (LBG), προκειμένου να μεταφέρει σιδηρομετάλλευμα για τη σουηδική εταιρεία χάλυβα SSAB. Αυτό σηματοδοτεί την πρώτη φορά που 100% ανανεώσιμο LBG χρησιμοποιείται για θαλάσσιες μεταφορές στη Φινλανδία. Το LBG μειώνει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου έως και 85% σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα. Η φινλανδική εταιρεία προμήθειας καυσίμων Gasum προμήθευσε το πλοίο με βιοαέριο.
«Το γεγονός αυτό σηματοδοτεί ένα ακόμα ορόσημο στη μακρά συνέχεια επενδύσεων και δράσεων που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα των τελευταίων ετών. Η ESL Shipping δεσμεύεται να μειώσει τις εκπομπές και πιστεύουμε ότι οι φιλόδοξοι στόχοι που έχουν τεθεί από τον κλάδο μας, ήτοι 50% μείωση των εκπομπών CO2 έως το 2050, μπορούν να επιτευχθούν μόνο με τη χρήση ενός ευρέος φάσματος εναλλακτικών καυσίμων. Η συνεργασία μας με τη SSAB είναι μακροχρόνια και τώρα κάνουμε ένα νέο, σημαντικό βήμα προς τις θαλάσσιες μεταφορές χωρίς ορυκτά καύσιμα», δήλωσε ο Mikki Koskinen, διευθύνων σύμβουλος της ESL Shipping.
Η ευρύτερη εγκατάσταση βιοαερίου καθυστέρησε λόγω της σχετικά περιορισμένης διαθεσιμότητάς του. Σήμερα, ολοένα και περισσότερες εταιρείες διαβλέπουν την αξία της μείωσης των εκπομπών σε όλες τις αλυσίδες εφοδιασμού τους, χωρίς ωστόσο να παραβλέπουν τον υψηλό συντελεστή κόστους. Μία από τις πρωτοπόρες εταιρείες σε αυτό είναι η SSAB, η οποία στοχεύει να είναι η πρώτη εταιρεία στον κόσμο που θα παράγει χάλυβα χωρίς τη χρήση ορυκτών καυσίμων από το 2026. Όλες οι λειτουργίες της εταιρείας προσανατολίζονται να είναι απαλλαγμένες από ορυκτά καύσιμα έως το 2045.
«Η παραγωγική λειτουργία χωρίς ορυκτά απαιτεί την απουσία των ορυκτών καυσίμων και από τη μεταφορά», σημειώνει ο Harri Leppänen, διευθυντής του τμήματος Περιβάλλοντος και Ασφάλειας της SSAB.
Η ESL Shipping έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης του φιλικού προς το περιβάλλον στόλου της. Τα νεότευκτα αδελφά πλοία Viikki και Haaga, που χρησιμοποιούν LNG και τα οποία παραδόθηκαν το 2018, είναι τα πλέον φιλικά προς το περιβάλλον πλοία ξηρού φορτίου χύδην στον κόσμο.
Φωτό: Jaakko Mylly/Jäljen jättiläinen-www.eslshipping.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε «ορμητήριο» για την επέκταση της CMA CGM στα logistics της Ανατολικής Μεσογείου φαίνεται να εξελίσσεται ο λιμένας της Λαττάκειας στη Συρία, καθώς η…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία κατακλύζεται τα τελευταία χρόνια από νέες τεχνολογίες, η ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων φαίνεται να κεντρίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον της Νότιας Κορέας.…
Ανοδική πορεία κατέγραψε η ζήτηση για αερομεταφορές το α΄ τρίμηνο του 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η ζήτηση των…
Στα νεότευκτα πλοία συνεχίζουν να εστιάζουν δίχως παύση οι κολοσσοί της liner ναυτιλίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, η OOCL προχώρησε σε…
Η ναυλαγορά των LNG carriers πρόσφατα βυθίστηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με την ανάκαμψη των ναύλων να μην έχει λάβει χώρα ακόμη. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ