
Σημαντικά οφέλη φαίνεται να έχει η κρίση του Covid-19 για ορισμένες από τις επιχειρήσεις της Trafigura, λόγω της σημαντικής πτώσης των τιμών αργού πετρελαίου. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η μεγαλύτερη εταιρεία commodity trading στον κόσμο με αφορμή την ανακοίνωση των προσωρινών οικονομικών αποτελεσμάτων της στις 11 Ιουνίου, τα εξαμηνιαία κέρδη της για το οικονομικό έτος 2020 (1η Οκτωβρίου 2019-31η Μαρτίου 2020) αυξήθηκαν κατά 27%, στα $542 εκατ., λόγω της «σημαντικής αστάθειας στην παγκόσμια αγορά ενέργειας».
«Οι πληροφορίες σχετικά με τον αντίκτυπο του Covid-19 στην παγκόσμια αγορά και στις αποφάσεις του OPEC και άλλων παραγωγών πετρελαίου για τη ζήτηση και την προσφορά μάς επέτρεψαν να ενεργήσουμε αποτελεσματικά», δήλωσε ο Christophe Salmon, επικεφαλής οικονομικών της Trafigura.
Οι οικονομικές επιδόσεις της Trafigura κατά το πρώτο χρονικό διάστημα της κατάρρευσης των τιμών του πετρελαίου έρχονται σε αντίθεση με τις αντίστοιχες επιδόσεις των ανταγωνιστών της. Η Vitol, ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος έμπορος πετρελαίου στον κόσμο, κατέγραψε απότομη μείωση των κερδών της το πρώτο τρίμηνο του 2020, λόγω της ραγδαίας εξάπλωσης του κορονοϊού. Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με όσα αναφέρει η εταιρεία, τα κέρδη της φαίνεται να ανέκαμψαν την περίοδο Απριλίου-Μαΐου.
Ωστόσο, η μείωση της ζήτησης στις αγορές ενέργειας οδήγησε στη μείωση της αξίας των επενδύσεων της Trafigura. Ενδεικτικά, η εταιρεία σημείωσε απώλειες $287 εκατ. στην αξία του μεριδίου της στο joint venture που έχει δημιουργήσει με τη ρωσική εταιρεία Rosneft, για δραστηριότητες διύλισης πετρελαίου στην Ινδία.
Φώτο: Guillaume Horcajuelo/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ