
H Κίνα αναμένεται να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στη χρήση του εγχώρια παραγόμενου άνθρακα, επιβάλλοντας μέτρα περιορισμού των εισαγωγών, ξεκινώντας από τις εξαγωγές της Αυστραλίας, αναφέρουν traders και αναλυτές.
Η κίνηση αυτή από πλευράς Πεκίνου αναμφίβολα θα αυξήσει τις εντάσεις μεταξύ των δύο χωρών. Ήδη η Κίνα έχει επιβάλει δασμούς στις εισαγωγές χοιρινού και κριθαριού από την Αυστραλία. Η Καμπέρα κατηγορεί το Πεκίνο για την προέλευση και την εξάπλωση του Covid-19 και κάνουν λόγο για ελλιπή πληροφόρηση από τις κινεζικές αρχές, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την έντονη αντίδραση της κινεζικής πλευράς.
Δημοσίευμα των Financial Times σημειώνει ότι η κρατική ρυθμιστική επιτροπή της Κίνας, National Development and Reform Commission (NDRC), είχε προτείνει σε πέντε μεγάλες κρατικές εταιρείες κοινής ωφελείας να μην αγοράσουν θερμικό άνθρακα από την Αυστραλία.
Αναλυτές της Wood Mackenzie τονίζουν ότι ακόμη παραμένει άγνωστο το πόσο αυστηρά θα είναι τα μέτρα και πόσο θα διαρκέσουν.
Το 2019, η Κίνα εισήγαγε περίπου 50 εκατ. τόνους αυστραλιανού θερμικού άνθρακα και 43 εκατ. τόνους μεταλλουργικού άνθρακα, που χρησιμοποιείται για την παραγωγή χάλυβα και δύσκολα εξορύσσεται εγχώρια. Η Ινδονησία εξήγαγε 147 εκατ. τόνους άνθρακα στην Κίνα.
Ο κ. Dave Sharma, Αυστραλιανός βουλευτής και πρώην διπλωμάτης, ανέφερε στους Financial Τimes ότι το εμπόριο άνθρακα από τη χώρα είναι προστατευμένο έναντι πολιτικών κινδύνων. «Η αγορά άνθρακα είναι παγκόσμια και η Αυστραλία αποτελεί έναν αξιόλογο προμηθευτή για έναν σημαντικό αριθμό χωρών, κυρίως λόγω αξιοπιστίας και της ποιότητας του άνθρακα», πρόσθεσε.
Περιοδικά οι κινεζικές αρχές επιβάλλουν μέτρα για τον περιορισμό των εισαγωγών άνθρακα, με το Πεκίνο να επιχειρεί να διατηρεί τις εγχώριες τιμές σε ένα εύρος $70-80/τόνο.
Κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι το Πεκίνο προσβλέπει να περιορίσει φέτος τις εισαγωγές άνθρακα στους 280 εκατ. τόνους, ο ίδιος αριθμός με το 2019. Κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2020, οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα έχουν αυξηθεί κατά 27% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, στους 127 εκατ. τόνους.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Οι στρατιωτικές δαπάνες αυξήθηκαν ταχύτατα το περασμένο έτος, με ρυθμό της τάξεως του 9,4% έναντι του 2023 και διαμορφώθηκαν στα $2,72 τρισ. Ειδικότερα, ένα…
Το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «KEDROS» παραλαμβάνει η Oceangold Tankers, CEO της οποίας είναι ο κ. Γιάννης Δράγνης. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ