
H Κίνα αναμένεται να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στη χρήση του εγχώρια παραγόμενου άνθρακα, επιβάλλοντας μέτρα περιορισμού των εισαγωγών, ξεκινώντας από τις εξαγωγές της Αυστραλίας, αναφέρουν traders και αναλυτές.
Η κίνηση αυτή από πλευράς Πεκίνου αναμφίβολα θα αυξήσει τις εντάσεις μεταξύ των δύο χωρών. Ήδη η Κίνα έχει επιβάλει δασμούς στις εισαγωγές χοιρινού και κριθαριού από την Αυστραλία. Η Καμπέρα κατηγορεί το Πεκίνο για την προέλευση και την εξάπλωση του Covid-19 και κάνουν λόγο για ελλιπή πληροφόρηση από τις κινεζικές αρχές, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την έντονη αντίδραση της κινεζικής πλευράς.
Δημοσίευμα των Financial Times σημειώνει ότι η κρατική ρυθμιστική επιτροπή της Κίνας, National Development and Reform Commission (NDRC), είχε προτείνει σε πέντε μεγάλες κρατικές εταιρείες κοινής ωφελείας να μην αγοράσουν θερμικό άνθρακα από την Αυστραλία.
Αναλυτές της Wood Mackenzie τονίζουν ότι ακόμη παραμένει άγνωστο το πόσο αυστηρά θα είναι τα μέτρα και πόσο θα διαρκέσουν.
Το 2019, η Κίνα εισήγαγε περίπου 50 εκατ. τόνους αυστραλιανού θερμικού άνθρακα και 43 εκατ. τόνους μεταλλουργικού άνθρακα, που χρησιμοποιείται για την παραγωγή χάλυβα και δύσκολα εξορύσσεται εγχώρια. Η Ινδονησία εξήγαγε 147 εκατ. τόνους άνθρακα στην Κίνα.
Ο κ. Dave Sharma, Αυστραλιανός βουλευτής και πρώην διπλωμάτης, ανέφερε στους Financial Τimes ότι το εμπόριο άνθρακα από τη χώρα είναι προστατευμένο έναντι πολιτικών κινδύνων. «Η αγορά άνθρακα είναι παγκόσμια και η Αυστραλία αποτελεί έναν αξιόλογο προμηθευτή για έναν σημαντικό αριθμό χωρών, κυρίως λόγω αξιοπιστίας και της ποιότητας του άνθρακα», πρόσθεσε.
Περιοδικά οι κινεζικές αρχές επιβάλλουν μέτρα για τον περιορισμό των εισαγωγών άνθρακα, με το Πεκίνο να επιχειρεί να διατηρεί τις εγχώριες τιμές σε ένα εύρος $70-80/τόνο.
Κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι το Πεκίνο προσβλέπει να περιορίσει φέτος τις εισαγωγές άνθρακα στους 280 εκατ. τόνους, ο ίδιος αριθμός με το 2019. Κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2020, οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα έχουν αυξηθεί κατά 27% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, στους 127 εκατ. τόνους.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ