
Πέραν των σημαντικών στρεβλώσεων που παρατηρούνται στην ζήτηση για bulkers, η συσσωρευμένη υπερπροσφορά των τελευταίων ετών αποτελεί ένα ακόμα σημείο προβληματισμού για τη ναυλαγορά, όπως σημειώνει η BIMCO.
Από αρχές του έτους έως τις 19 Μαΐου, ο στόλος των bulkers αυξήθηκε κατά 1,6%, στα 891,5 εκατ. dwt. Η ΒIMCO εκτιμά ότι ο στόλος θα αυξηθεί φέτος κατά 3% και επιπλέον 39,3 εκατ. dwt θα εισέλθουν στην αγορά κατά το εναπομείναν χρονικό διάστημα έως το τέλος του έτους.
Η πανδημία επηρέασε σε σημαντικό βαθμό και τις διαλύσεις, καθώς τα διαλυτήρια στη Νότια Ασία, που συγκεντρώνουν τον μεγάλο όγκο των διαλύσεων πλοίων, παρέμειναν για αρκετό καιρό κλειστά προς τον περιορισμό εξάπλωσης του ιού. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου στάλθηκε προς διάλυση τον Απρίλιο. Πρόκειται για ένα πλοίο 28 ετών και μεταφορικής ικανότητας 268.132 dwt. Ωστόσο, η χαλάρωση των μέτρων έφερε επιπλέον τρεις διαλύσεις bulkers μέχρι στιγμής τον Μάιο. Από αρχές του έτους, συνολικά 5,4 εκατ. dwt έχουν εξέλθει της αγοράς λόγω διάλυσης.
Η BIMCO εξηγεί ότι, λόγω των δυσοίωνων προβλέψεων για ανάταση της ναυλαγοράς των dry, οι εκτιμήσεις της για τις διαλύσεις bulk carriers αναθεωρούνται από τα 12 εκατ. dwt στα 14 εκατ. dwt.
Από την άλλη, οι παραγγελίες για νεότευκτα bulkers τον Απρίλιο ανήλθαν σε 2,7 εκατ. dwt, με τις συνολικές παραγγελίες από αρχές του έτους να αγγίζουν τα 4,8 εκατ. dwt, καταγράφοντας βέβαια ετήσια μείωση 56% από τις παραγγελίες των 11 εκατ. dwt το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Η BIMCO επισημαίνει ότι η ανακοίνωση της Vale για τη διακοπή της χρήσης VLOCs πλοίων ουσιαστικά σημαίνει και το τέλος των πλοίων αυτών, καθώς ήδη πολλά από αυτά είναι μεγάλα σε ηλικία.
Με βάση την υπερπροσφορά πλοίων που είχε δημιουργηθεί τα προηγούμενα χρόνια, οι εκτιμήσεις της BIMCO ήδη έκαναν λόγο για ναύλους σε επίπεδα που δεν επιφέρουν κέρδη για τους πλοιοκτήτες. Γίνεται αντιληπτό ότι το σοκ της πανδημίας στη ζήτηση θα επιδεινώσει περαιτέρω την κατάσταση της ναυλαγοράς.
Φωτό: Andrey_Lesya/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ