
Πέραν των σημαντικών στρεβλώσεων που παρατηρούνται στην ζήτηση για bulkers, η συσσωρευμένη υπερπροσφορά των τελευταίων ετών αποτελεί ένα ακόμα σημείο προβληματισμού για τη ναυλαγορά, όπως σημειώνει η BIMCO.
Από αρχές του έτους έως τις 19 Μαΐου, ο στόλος των bulkers αυξήθηκε κατά 1,6%, στα 891,5 εκατ. dwt. Η ΒIMCO εκτιμά ότι ο στόλος θα αυξηθεί φέτος κατά 3% και επιπλέον 39,3 εκατ. dwt θα εισέλθουν στην αγορά κατά το εναπομείναν χρονικό διάστημα έως το τέλος του έτους.
Η πανδημία επηρέασε σε σημαντικό βαθμό και τις διαλύσεις, καθώς τα διαλυτήρια στη Νότια Ασία, που συγκεντρώνουν τον μεγάλο όγκο των διαλύσεων πλοίων, παρέμειναν για αρκετό καιρό κλειστά προς τον περιορισμό εξάπλωσης του ιού. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου στάλθηκε προς διάλυση τον Απρίλιο. Πρόκειται για ένα πλοίο 28 ετών και μεταφορικής ικανότητας 268.132 dwt. Ωστόσο, η χαλάρωση των μέτρων έφερε επιπλέον τρεις διαλύσεις bulkers μέχρι στιγμής τον Μάιο. Από αρχές του έτους, συνολικά 5,4 εκατ. dwt έχουν εξέλθει της αγοράς λόγω διάλυσης.
Η BIMCO εξηγεί ότι, λόγω των δυσοίωνων προβλέψεων για ανάταση της ναυλαγοράς των dry, οι εκτιμήσεις της για τις διαλύσεις bulk carriers αναθεωρούνται από τα 12 εκατ. dwt στα 14 εκατ. dwt.
Από την άλλη, οι παραγγελίες για νεότευκτα bulkers τον Απρίλιο ανήλθαν σε 2,7 εκατ. dwt, με τις συνολικές παραγγελίες από αρχές του έτους να αγγίζουν τα 4,8 εκατ. dwt, καταγράφοντας βέβαια ετήσια μείωση 56% από τις παραγγελίες των 11 εκατ. dwt το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Η BIMCO επισημαίνει ότι η ανακοίνωση της Vale για τη διακοπή της χρήσης VLOCs πλοίων ουσιαστικά σημαίνει και το τέλος των πλοίων αυτών, καθώς ήδη πολλά από αυτά είναι μεγάλα σε ηλικία.
Με βάση την υπερπροσφορά πλοίων που είχε δημιουργηθεί τα προηγούμενα χρόνια, οι εκτιμήσεις της BIMCO ήδη έκαναν λόγο για ναύλους σε επίπεδα που δεν επιφέρουν κέρδη για τους πλοιοκτήτες. Γίνεται αντιληπτό ότι το σοκ της πανδημίας στη ζήτηση θα επιδεινώσει περαιτέρω την κατάσταση της ναυλαγοράς.
Φωτό: Andrey_Lesya/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ