
Πέραν των σημαντικών στρεβλώσεων που παρατηρούνται στην ζήτηση για bulkers, η συσσωρευμένη υπερπροσφορά των τελευταίων ετών αποτελεί ένα ακόμα σημείο προβληματισμού για τη ναυλαγορά, όπως σημειώνει η BIMCO.
Από αρχές του έτους έως τις 19 Μαΐου, ο στόλος των bulkers αυξήθηκε κατά 1,6%, στα 891,5 εκατ. dwt. Η ΒIMCO εκτιμά ότι ο στόλος θα αυξηθεί φέτος κατά 3% και επιπλέον 39,3 εκατ. dwt θα εισέλθουν στην αγορά κατά το εναπομείναν χρονικό διάστημα έως το τέλος του έτους.
Η πανδημία επηρέασε σε σημαντικό βαθμό και τις διαλύσεις, καθώς τα διαλυτήρια στη Νότια Ασία, που συγκεντρώνουν τον μεγάλο όγκο των διαλύσεων πλοίων, παρέμειναν για αρκετό καιρό κλειστά προς τον περιορισμό εξάπλωσης του ιού. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου στάλθηκε προς διάλυση τον Απρίλιο. Πρόκειται για ένα πλοίο 28 ετών και μεταφορικής ικανότητας 268.132 dwt. Ωστόσο, η χαλάρωση των μέτρων έφερε επιπλέον τρεις διαλύσεις bulkers μέχρι στιγμής τον Μάιο. Από αρχές του έτους, συνολικά 5,4 εκατ. dwt έχουν εξέλθει της αγοράς λόγω διάλυσης.
Η BIMCO εξηγεί ότι, λόγω των δυσοίωνων προβλέψεων για ανάταση της ναυλαγοράς των dry, οι εκτιμήσεις της για τις διαλύσεις bulk carriers αναθεωρούνται από τα 12 εκατ. dwt στα 14 εκατ. dwt.
Από την άλλη, οι παραγγελίες για νεότευκτα bulkers τον Απρίλιο ανήλθαν σε 2,7 εκατ. dwt, με τις συνολικές παραγγελίες από αρχές του έτους να αγγίζουν τα 4,8 εκατ. dwt, καταγράφοντας βέβαια ετήσια μείωση 56% από τις παραγγελίες των 11 εκατ. dwt το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Η BIMCO επισημαίνει ότι η ανακοίνωση της Vale για τη διακοπή της χρήσης VLOCs πλοίων ουσιαστικά σημαίνει και το τέλος των πλοίων αυτών, καθώς ήδη πολλά από αυτά είναι μεγάλα σε ηλικία.
Με βάση την υπερπροσφορά πλοίων που είχε δημιουργηθεί τα προηγούμενα χρόνια, οι εκτιμήσεις της BIMCO ήδη έκαναν λόγο για ναύλους σε επίπεδα που δεν επιφέρουν κέρδη για τους πλοιοκτήτες. Γίνεται αντιληπτό ότι το σοκ της πανδημίας στη ζήτηση θα επιδεινώσει περαιτέρω την κατάσταση της ναυλαγοράς.
Φωτό: Andrey_Lesya/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ