
Σύμφωνα με την Alphatanker, «προσωρινό stop» έχει λάβει η τάση της χρήσης VLCCs για αποθηκευτικούς λόγους, καθώς, σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες, σημαντική μείωση σημειώθηκε στις συμφωνίες ναύλωσης για αποθήκευση πετρελαίου.
Στην ανάλυση της Alphatanker σχετικά με τις προοπτικές των τιμών πετρελαίου, εκτιμάται ότι το contango (όταν η spot τιμή ενός εμπορεύματος για άμεση παράδοση είναι χαμηλότερη από αυτή για μελλοντική παράδοση) έχει μειωθεί το τελευταίο διάστημα, καθώς, μετά τα πολύ χαμηλά επίπεδα τιμών των περασμένων εβδομάδων, η προσδοκώμενη επανεκκίνηση της παγκόσμιας ζήτησης αναμένεται να δώσει ώθηση στις υφιστάμενες τιμές του μαύρου χρυσού.
Αν και ο στόλος που προορίζεται για αποθήκευση πετρελαίου δεν αναμένεται να αυξηθεί μακροπρόθεσμα, με βάση τις ναυλώσεις του περασμένου Απριλίου, η τάση αυτή φαίνεται πως θα ενισχυθεί βραχυπρόθεσμα. Οι συμφωνίες αυτές έγιναν με βάση τα οικονομικά δεδομένα του Απριλίου, τα οποία δεν επηρεάζονται από την υφιστάμενη οικονομική ύφεση του Μαΐου. Επιπλέον, παρά την ελεγχόμενη αύξηση της ζήτησης πετρελαίου, η προσφορά συνεχίζει να υπερβαίνει τη ζήτηση τη δεδομένη στιγμή. Με τον ελεύθερο αποθηκευτικό χώρο στην ξηρά να λιγοστεύει, τα πλοία αποτελούν μονόδρομο βραχυπρόθεσμα.
Δεδομένων όλων των παραπάνω, η Alphatanker υποστηρίζει ότι η διαδικασία μείωσης του αριθμού των πλοίων για την αποθήκευση πετρελαίου δεν θα είναι άμεση και θα πραγματοποιηθεί σε διάστημα 6-9 μηνών από τον Ιούνιο.
Τέλος, η εταιρεία εκτιμά ότι η ζήτηση για τα crude oil tankers αναμένεται χαμηλή, με τα διυλιστήρια να μειώνουν τα αποθέματά τους και τους ναύλους να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.
Φωτό: Natalya Letunova/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ