Αποθήκευση πετρελαίου σε πλοία: Τι μέλλει γενέσθαι

Αποθήκευση πετρελαίου σε πλοία: Τι μέλλει γενέσθαι

2274
Αποθήκευση πετρελαίου σε πλοία: Τι μέλλει γενέσθαι

Σύμφωνα με την Alphatanker, «προσωρινό stop» έχει λάβει η τάση της χρήσης VLCCs για αποθηκευτικούς λόγους, καθώς, σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες, σημαντική μείωση σημειώθηκε στις συμφωνίες ναύλωσης για αποθήκευση πετρελαίου.

Στην ανάλυση της Alphatanker σχετικά με τις προοπτικές των τιμών πετρελαίου, εκτιμάται ότι το contango (όταν η spot τιμή ενός εμπορεύματος για άμεση παράδοση είναι χαμηλότερη από αυτή για μελλοντική παράδοση) έχει μειωθεί το τελευταίο διάστημα, καθώς, μετά τα πολύ χαμηλά επίπεδα τιμών των περασμένων εβδομάδων, η προσδοκώμενη επανεκκίνηση της παγκόσμιας ζήτησης αναμένεται να δώσει ώθηση στις υφιστάμενες τιμές του μαύρου χρυσού.

Αν και ο στόλος που προορίζεται για αποθήκευση πετρελαίου δεν αναμένεται να αυξηθεί μακροπρόθεσμα, με βάση τις ναυλώσεις του περασμένου Απριλίου, η τάση αυτή φαίνεται πως θα ενισχυθεί βραχυπρόθεσμα. Οι συμφωνίες αυτές έγιναν με βάση τα οικονομικά δεδομένα του Απριλίου, τα οποία δεν επηρεάζονται από την υφιστάμενη οικονομική ύφεση του Μαΐου. Επιπλέον, παρά την ελεγχόμενη αύξηση της ζήτησης πετρελαίου, η προσφορά συνεχίζει να υπερβαίνει τη ζήτηση τη δεδομένη στιγμή. Με τον ελεύθερο αποθηκευτικό χώρο στην ξηρά να λιγοστεύει, τα πλοία αποτελούν μονόδρομο βραχυπρόθεσμα.

Δεδομένων όλων των παραπάνω, η Alphatanker υποστηρίζει ότι η διαδικασία μείωσης του αριθμού των πλοίων για την αποθήκευση πετρελαίου δεν θα είναι άμεση και θα πραγματοποιηθεί σε διάστημα 6-9 μηνών από τον Ιούνιο.

Τέλος, η εταιρεία εκτιμά ότι η ζήτηση για τα crude oil tankers αναμένεται  χαμηλή, με τα διυλιστήρια να μειώνουν τα αποθέματά τους και τους ναύλους να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.

Φωτό: Natalya Letunova/Unsplash