
Τα τελευταία χρόνια, οι ΗΠΑ έχουν αναδειχθεί σε πρωταγωνιστή του παγκόσμιου εμπορίου LNG, ωστόσο από τον περασμένο Μάρτιο παρατηρείται σημαντική επιβράδυνση των συγκεκριμένων ροών από τη χώρα, και μάλιστα η τάση αυτή ενδέχεται να συνεχιστεί.
Έναν χρόνο πριν, σε ανάλυσή της η Rystad Energy εκτιμούσε ότι οι ΗΠΑ θα προσθέτουν στην προσφορά τους 35 εκατ. τόνους LNG/έτος για τα επόμενα τρία έτη, καθώς ξεκινά η λειτουργία σημαντικών projects.
Ωστόσο, τα δεδομένα έχουν αλλάξει άρδην από τον Μάρτιο του 2020, καθώς η πανδημική κρίση έχει χτυπήσει τις τιμές του LNG, όπως βέβαια και άλλων πηγών του ενεργειακού μείγματος, που βιώνουν άνευ προηγουμένου στρεβλώσεις. Με νέα της ανάλυση η RBN Energy επικεντρώνεται στις συνιστώσες που διαμορφώνουν τις τιμές του LNG, τονίζοντας ότι τα αμερικανικά φορτία δεν έχουν επηρεαστεί σημαντικά προσώρας. Βέβαια, εταιρείες όπως η Sempra και η Cheniere Energy έχουν αναδιαμορφώσει τα πλάνα τους.
Η RBN Energy αναφέρει ότι τα συνολικά φορτία LNG από τα αμερικανικά λιμάνια έφτασαν στο peak τους τον περασμένο Ιανουάριο, και συγκεκριμένα στα 74, τον Φεβρουάριο υποχώρησαν στα 65, τον Μάρτιο στα 69 και στα 59 τον Απρίλιο. Η μεγάλη πλειονότητα αυτών κατευθύνθηκε στην Ευρώπη. «Οι μειώσεις θα συνεχιστούν τους επόμενους μήνες και οι ακυρώσεις αποστολών LNG θα αυξηθούν», τονίζεται.
Σημαντικό ρόλο στα παραπάνω παίζει βεβαίως το κόστος, καθώς, σε περίπτωση που Ευρωπαίοι και Ασιάτες αγοραστές κρίνουν υψηλό το κόστος μεταφοράς LNG από τις ΗΠΑ, τότε μοιραία θα στραφούν σε εγχώριες προμήθειες ή σε προμήθειες από κοντινότερους προορισμούς. Σε ανάλυσή της η Rystad Energy εξετάζει τρία σενάρια της εξέλιξης της τιμής Henry Hub. Στο πιο συντηρητικό σενάριο, όπου έως το 2023 η τιμή θα παραμείνει στα επίπεδα των $1,8-1,9/MMBtu (million British thermal unit), η παραγωγή LNG στη Λεκάνη Haynesville θα μειωθεί. Ως αποτέλεσμα, μόλις 20 οριζόντιες πηγές θα τίθενται σε λειτουργία κάθε μήνα και η καθαρή παραγωγή αερίου από τη Λεκάνη Haynesville θα μειωθεί από τα 12,5 δισ. κυβικά πόδια/ημέρα στα 10 δισ. κυβικά πόδια/ημέρα μεταξύ των ετών 2020 και 2022.
Ωστόσο, οι περισσότεροι αναλυτές, μεταξύ αυτών και της Morgan Stanley, συνιστούν ότι οι τιμές Henry Hub θα αυξηθούν βραχυχρόνια και μένει να δούμε πώς οι δυνάμεις προσφοράς και ζήτησης θα διαμορφώσουν το μέλλον των αμερικανικών εξαγωγών LNG.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ