
Τα τελευταία χρόνια, οι ΗΠΑ έχουν αναδειχθεί σε πρωταγωνιστή του παγκόσμιου εμπορίου LNG, ωστόσο από τον περασμένο Μάρτιο παρατηρείται σημαντική επιβράδυνση των συγκεκριμένων ροών από τη χώρα, και μάλιστα η τάση αυτή ενδέχεται να συνεχιστεί.
Έναν χρόνο πριν, σε ανάλυσή της η Rystad Energy εκτιμούσε ότι οι ΗΠΑ θα προσθέτουν στην προσφορά τους 35 εκατ. τόνους LNG/έτος για τα επόμενα τρία έτη, καθώς ξεκινά η λειτουργία σημαντικών projects.
Ωστόσο, τα δεδομένα έχουν αλλάξει άρδην από τον Μάρτιο του 2020, καθώς η πανδημική κρίση έχει χτυπήσει τις τιμές του LNG, όπως βέβαια και άλλων πηγών του ενεργειακού μείγματος, που βιώνουν άνευ προηγουμένου στρεβλώσεις. Με νέα της ανάλυση η RBN Energy επικεντρώνεται στις συνιστώσες που διαμορφώνουν τις τιμές του LNG, τονίζοντας ότι τα αμερικανικά φορτία δεν έχουν επηρεαστεί σημαντικά προσώρας. Βέβαια, εταιρείες όπως η Sempra και η Cheniere Energy έχουν αναδιαμορφώσει τα πλάνα τους.
Η RBN Energy αναφέρει ότι τα συνολικά φορτία LNG από τα αμερικανικά λιμάνια έφτασαν στο peak τους τον περασμένο Ιανουάριο, και συγκεκριμένα στα 74, τον Φεβρουάριο υποχώρησαν στα 65, τον Μάρτιο στα 69 και στα 59 τον Απρίλιο. Η μεγάλη πλειονότητα αυτών κατευθύνθηκε στην Ευρώπη. «Οι μειώσεις θα συνεχιστούν τους επόμενους μήνες και οι ακυρώσεις αποστολών LNG θα αυξηθούν», τονίζεται.
Σημαντικό ρόλο στα παραπάνω παίζει βεβαίως το κόστος, καθώς, σε περίπτωση που Ευρωπαίοι και Ασιάτες αγοραστές κρίνουν υψηλό το κόστος μεταφοράς LNG από τις ΗΠΑ, τότε μοιραία θα στραφούν σε εγχώριες προμήθειες ή σε προμήθειες από κοντινότερους προορισμούς. Σε ανάλυσή της η Rystad Energy εξετάζει τρία σενάρια της εξέλιξης της τιμής Henry Hub. Στο πιο συντηρητικό σενάριο, όπου έως το 2023 η τιμή θα παραμείνει στα επίπεδα των $1,8-1,9/MMBtu (million British thermal unit), η παραγωγή LNG στη Λεκάνη Haynesville θα μειωθεί. Ως αποτέλεσμα, μόλις 20 οριζόντιες πηγές θα τίθενται σε λειτουργία κάθε μήνα και η καθαρή παραγωγή αερίου από τη Λεκάνη Haynesville θα μειωθεί από τα 12,5 δισ. κυβικά πόδια/ημέρα στα 10 δισ. κυβικά πόδια/ημέρα μεταξύ των ετών 2020 και 2022.
Ωστόσο, οι περισσότεροι αναλυτές, μεταξύ αυτών και της Morgan Stanley, συνιστούν ότι οι τιμές Henry Hub θα αυξηθούν βραχυχρόνια και μένει να δούμε πώς οι δυνάμεις προσφοράς και ζήτησης θα διαμορφώσουν το μέλλον των αμερικανικών εξαγωγών LNG.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συνετρίβη έξω από την Άγκυρα ιδιωτικό αεροσκάφος στο οποίο, σύμφωνα με τις τουρκικές αρχές, επέβαινε υψηλόβαθμη στρατιωτική αποστολή από τη Λιβύη. Μεταξύ των επιβαινόντων…

Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ