
Τα τελευταία χρόνια, οι ΗΠΑ έχουν αναδειχθεί σε πρωταγωνιστή του παγκόσμιου εμπορίου LNG, ωστόσο από τον περασμένο Μάρτιο παρατηρείται σημαντική επιβράδυνση των συγκεκριμένων ροών από τη χώρα, και μάλιστα η τάση αυτή ενδέχεται να συνεχιστεί.
Έναν χρόνο πριν, σε ανάλυσή της η Rystad Energy εκτιμούσε ότι οι ΗΠΑ θα προσθέτουν στην προσφορά τους 35 εκατ. τόνους LNG/έτος για τα επόμενα τρία έτη, καθώς ξεκινά η λειτουργία σημαντικών projects.
Ωστόσο, τα δεδομένα έχουν αλλάξει άρδην από τον Μάρτιο του 2020, καθώς η πανδημική κρίση έχει χτυπήσει τις τιμές του LNG, όπως βέβαια και άλλων πηγών του ενεργειακού μείγματος, που βιώνουν άνευ προηγουμένου στρεβλώσεις. Με νέα της ανάλυση η RBN Energy επικεντρώνεται στις συνιστώσες που διαμορφώνουν τις τιμές του LNG, τονίζοντας ότι τα αμερικανικά φορτία δεν έχουν επηρεαστεί σημαντικά προσώρας. Βέβαια, εταιρείες όπως η Sempra και η Cheniere Energy έχουν αναδιαμορφώσει τα πλάνα τους.
Η RBN Energy αναφέρει ότι τα συνολικά φορτία LNG από τα αμερικανικά λιμάνια έφτασαν στο peak τους τον περασμένο Ιανουάριο, και συγκεκριμένα στα 74, τον Φεβρουάριο υποχώρησαν στα 65, τον Μάρτιο στα 69 και στα 59 τον Απρίλιο. Η μεγάλη πλειονότητα αυτών κατευθύνθηκε στην Ευρώπη. «Οι μειώσεις θα συνεχιστούν τους επόμενους μήνες και οι ακυρώσεις αποστολών LNG θα αυξηθούν», τονίζεται.
Σημαντικό ρόλο στα παραπάνω παίζει βεβαίως το κόστος, καθώς, σε περίπτωση που Ευρωπαίοι και Ασιάτες αγοραστές κρίνουν υψηλό το κόστος μεταφοράς LNG από τις ΗΠΑ, τότε μοιραία θα στραφούν σε εγχώριες προμήθειες ή σε προμήθειες από κοντινότερους προορισμούς. Σε ανάλυσή της η Rystad Energy εξετάζει τρία σενάρια της εξέλιξης της τιμής Henry Hub. Στο πιο συντηρητικό σενάριο, όπου έως το 2023 η τιμή θα παραμείνει στα επίπεδα των $1,8-1,9/MMBtu (million British thermal unit), η παραγωγή LNG στη Λεκάνη Haynesville θα μειωθεί. Ως αποτέλεσμα, μόλις 20 οριζόντιες πηγές θα τίθενται σε λειτουργία κάθε μήνα και η καθαρή παραγωγή αερίου από τη Λεκάνη Haynesville θα μειωθεί από τα 12,5 δισ. κυβικά πόδια/ημέρα στα 10 δισ. κυβικά πόδια/ημέρα μεταξύ των ετών 2020 και 2022.
Ωστόσο, οι περισσότεροι αναλυτές, μεταξύ αυτών και της Morgan Stanley, συνιστούν ότι οι τιμές Henry Hub θα αυξηθούν βραχυχρόνια και μένει να δούμε πώς οι δυνάμεις προσφοράς και ζήτησης θα διαμορφώσουν το μέλλον των αμερικανικών εξαγωγών LNG.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της CMB.TECH, με την εταιρεία να προχωρά πρόσφατα σε νέες στρατηγικές κινήσεις τόσο…
Εν μέσω καταιγισμού κυρώσεων από τη Δύση, η επέκταση του «σκιώδους στόλου» συνεχίστηκε τον Σεπτέμβριο, αν και με βραδύτερο ρυθμό. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία…
Χαμόγελα επικρατούν στον βραζιλιάνικο όμιλο εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της τρίμηνης παραγωγής του. Πιο συγκεκριμένα, ο βραζιλιάνικος όμιλος σημείωσε την…
Ανθεκτικά στους κραδασμούς αποδεικνύονται τα containerships, καθώς η παροπλισμένη μεταφορική ικανότητα παραμένει σταθερά σε χαμηλά επίπεδα (και) στις αρχές Οκτωβρίου. Παρά τη συνεχιζόμενη επιδείνωση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ