
Τα τελευταία χρόνια, η Κένυα έχει αποδείξει την πρόθεσή της για αναβάθμιση του σιδηροδρομικού της δικτύου, με σκοπό την καλύτερη διακίνηση αγαθών. Από το 2011, η αφρικανική χώρα υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Κίνα, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί και να κατασκευαστεί από την ασιατική χώρα μια νέα, σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή. Το έργο κόστισε $3,2 δισ. και έχει τεθεί πλέον σε λειτουργία.
Η Κένυα, αποφασισμένη να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες που της παρέχει η νέα γραμμή, ετοιμάζεται να ολοκληρώσει τη σύνδεση των παλιών σιδηροδρομικών γραμμών με αυτήν. Οι παλιές σιδηροδρομικές γραμμές, που βρίσκονται κυρίως στις αγροτικές περιοχές της χώρας, είχαν κατασκευαστεί από την εποχή της αποικιοκρατίας και είχαν εγκαταλειφθεί για δεκαετίες. Ωστόσο, η σύνδεση του παλαιού δικτύου με το νέο θα επιτρέψει την καλύτερη διακίνηση αγαθών από τον τόπο παραγωγής στη Μομπάσα, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Κένυας και το κυριότερο λιμάνι της. Ταυτόχρονα, η παλιά σιδηροδρομική υποδομή θα αναβαθμιστεί, προκειμένου να επιτρέψει τη μεταφορά μεγαλύτερου όγκου εμπορευμάτων.
Στο νέο σιδηροδρομικό δίκτυο θα προστεθούν 240 χλμ. από το παλαιό. Η σύνδεση αυτή αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και να είναι λειτουργική έως τον Ιούνιο του 2020. Η συγκεκριμένη επένδυση προβλέπεται πως θα είναι εξαιρετικά επωφελής για την Κένυα, καθώς θα τονώσει την οικονομική δραστηριότητα σε περιοχές στην κεντρική χώρα, η οποία μαράζωσε με την εγκατάλειψη του τρένου στο παρελθόν. Ταυτόχρονα, δεδομένου ότι η αφρικανική χώρα αποτελεί έναν από τους κυριότερους παραγωγούς μαύρου τσαγιού και καφέ παγκοσμίως, η νέα σύνδεση θα διευκολύνει και θα ενισχύσει σημαντικά τις εξαγωγές της.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ