
Η τρέχουσα πανδημία έχει διαταράξει τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού με πολλούς, διαφορετικούς τρόπους. Ειδικότερα, οι καθυστερήσεις στις διακινήσεις μεταξύ των μεγάλων περιοχών εφοδιασμού της Κίνας και άλλων περιοχών της Ασίας, καθώς και των καταναλωτικών αγορών της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, οδήγησαν σε σημαντική συσσώρευση αγαθών που παρήχθησαν στις πρώτες περιοχές και που τώρα δεν είναι αναγκαίες για τις αγορές των δεύτερων, αναφέρει το TT Club.
Αυτές οι συσσωρεύσεις περιλαμβάνουν εμπορευματοκιβώτια τόσο σε λιμάνια μεταφόρτωσης όσο και στους τερματικούς σταθμούς προορισμού, καθώς και φορτία εισαγωγής που έχουν παραδοθεί σε αποθήκες και κέντρα διανομής. Πρόκειται κυρίως για μη απαραίτητα προϊόντα, για τα οποία υπάρχει μικρή ζήτηση, καθώς τα σημεία πώλησης είναι κλειστά ή οι προμήθειες για τις γραμμές παραγωγής είναι στατικές ή μειωμένης χωρητικότητας.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, οι τελευταίες εκτιμήσεις δείχνουν ότι το 90% της χωρητικότητας αποθήκευσης της χώρας είναι πλήρες και η Ένωση Αποθηκών Ηνωμένου Βασιλείου (UKWA) προβλέπει ότι σύντομα δεν θα υπάρχουν πλέον διαθέσιμοι χώροι αποθήκευσης.
«Η ασφάλεια είναι σαφώς το πρωτεύον ζήτημα, καθώς οι εταιρείες αναζητούν εναλλακτικό χώρο αποθήκευσης», λέει ο Michael Yarwood, από το TT Club. «Είτε πρόκειται για δομές που δεν χρησιμοποιούνται συνήθως για αποθήκευση, είτε φορτωμένα οχήματα σταθμευμένα δίπλα σε μια πλήρη αποθήκη, είτε απλώς άλλου είδους εγκαταστάσεις, η ασφάλεια σε τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να μην είναι στα ίδια επίπεδα με αυτά που θα έπρεπε.
»Τα φυσικά χαρακτηριστικά μιας προσωρινής εγκατάστασης αποθήκευσης μπορεί επίσης να είναι ανεπαρκή και για άλλους λόγους, π.χ. υγειονομικού ενδιαφέροντος. Επιπλέον, πρέπει να ληφθούν υπόψη η φύση του φορτίου και η ικανότητα σωστού χειρισμού και αποθήκευσης επικίνδυνων υλικών και ειδικών προϊόντων (όπως υψηλή τιμή ή ελεγχόμενη θερμοκρασία). Αυτοί οι παράγοντες μπορεί επίσης να επεκταθούν σε ακατάλληλο ή κατώτερο εξοπλισμό χειρισμού και στην ανάγκη εξωτερικής ανάθεσης σε εργατικό δυναμικό και προσωπικό ασφαλείας από προηγουμένως άγνωστες πηγές. Όποτε είναι δυνατόν, θα πρέπει να διατηρούνται τα καθιερωμένα πρότυπα και η λήψη μέτρων δέουσας επιμέλειας», καταλήγει ο M. Yarwood.
Φωτό: Isaac Ezeoke/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ