
Η τρέχουσα πανδημία έχει διαταράξει τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού με πολλούς, διαφορετικούς τρόπους. Ειδικότερα, οι καθυστερήσεις στις διακινήσεις μεταξύ των μεγάλων περιοχών εφοδιασμού της Κίνας και άλλων περιοχών της Ασίας, καθώς και των καταναλωτικών αγορών της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, οδήγησαν σε σημαντική συσσώρευση αγαθών που παρήχθησαν στις πρώτες περιοχές και που τώρα δεν είναι αναγκαίες για τις αγορές των δεύτερων, αναφέρει το TT Club.
Αυτές οι συσσωρεύσεις περιλαμβάνουν εμπορευματοκιβώτια τόσο σε λιμάνια μεταφόρτωσης όσο και στους τερματικούς σταθμούς προορισμού, καθώς και φορτία εισαγωγής που έχουν παραδοθεί σε αποθήκες και κέντρα διανομής. Πρόκειται κυρίως για μη απαραίτητα προϊόντα, για τα οποία υπάρχει μικρή ζήτηση, καθώς τα σημεία πώλησης είναι κλειστά ή οι προμήθειες για τις γραμμές παραγωγής είναι στατικές ή μειωμένης χωρητικότητας.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, οι τελευταίες εκτιμήσεις δείχνουν ότι το 90% της χωρητικότητας αποθήκευσης της χώρας είναι πλήρες και η Ένωση Αποθηκών Ηνωμένου Βασιλείου (UKWA) προβλέπει ότι σύντομα δεν θα υπάρχουν πλέον διαθέσιμοι χώροι αποθήκευσης.
«Η ασφάλεια είναι σαφώς το πρωτεύον ζήτημα, καθώς οι εταιρείες αναζητούν εναλλακτικό χώρο αποθήκευσης», λέει ο Michael Yarwood, από το TT Club. «Είτε πρόκειται για δομές που δεν χρησιμοποιούνται συνήθως για αποθήκευση, είτε φορτωμένα οχήματα σταθμευμένα δίπλα σε μια πλήρη αποθήκη, είτε απλώς άλλου είδους εγκαταστάσεις, η ασφάλεια σε τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να μην είναι στα ίδια επίπεδα με αυτά που θα έπρεπε.
»Τα φυσικά χαρακτηριστικά μιας προσωρινής εγκατάστασης αποθήκευσης μπορεί επίσης να είναι ανεπαρκή και για άλλους λόγους, π.χ. υγειονομικού ενδιαφέροντος. Επιπλέον, πρέπει να ληφθούν υπόψη η φύση του φορτίου και η ικανότητα σωστού χειρισμού και αποθήκευσης επικίνδυνων υλικών και ειδικών προϊόντων (όπως υψηλή τιμή ή ελεγχόμενη θερμοκρασία). Αυτοί οι παράγοντες μπορεί επίσης να επεκταθούν σε ακατάλληλο ή κατώτερο εξοπλισμό χειρισμού και στην ανάγκη εξωτερικής ανάθεσης σε εργατικό δυναμικό και προσωπικό ασφαλείας από προηγουμένως άγνωστες πηγές. Όποτε είναι δυνατόν, θα πρέπει να διατηρούνται τα καθιερωμένα πρότυπα και η λήψη μέτρων δέουσας επιμέλειας», καταλήγει ο M. Yarwood.
Φωτό: Isaac Ezeoke/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ