
Η τρέχουσα πανδημία έχει διαταράξει τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού με πολλούς, διαφορετικούς τρόπους. Ειδικότερα, οι καθυστερήσεις στις διακινήσεις μεταξύ των μεγάλων περιοχών εφοδιασμού της Κίνας και άλλων περιοχών της Ασίας, καθώς και των καταναλωτικών αγορών της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, οδήγησαν σε σημαντική συσσώρευση αγαθών που παρήχθησαν στις πρώτες περιοχές και που τώρα δεν είναι αναγκαίες για τις αγορές των δεύτερων, αναφέρει το TT Club.
Αυτές οι συσσωρεύσεις περιλαμβάνουν εμπορευματοκιβώτια τόσο σε λιμάνια μεταφόρτωσης όσο και στους τερματικούς σταθμούς προορισμού, καθώς και φορτία εισαγωγής που έχουν παραδοθεί σε αποθήκες και κέντρα διανομής. Πρόκειται κυρίως για μη απαραίτητα προϊόντα, για τα οποία υπάρχει μικρή ζήτηση, καθώς τα σημεία πώλησης είναι κλειστά ή οι προμήθειες για τις γραμμές παραγωγής είναι στατικές ή μειωμένης χωρητικότητας.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, οι τελευταίες εκτιμήσεις δείχνουν ότι το 90% της χωρητικότητας αποθήκευσης της χώρας είναι πλήρες και η Ένωση Αποθηκών Ηνωμένου Βασιλείου (UKWA) προβλέπει ότι σύντομα δεν θα υπάρχουν πλέον διαθέσιμοι χώροι αποθήκευσης.
«Η ασφάλεια είναι σαφώς το πρωτεύον ζήτημα, καθώς οι εταιρείες αναζητούν εναλλακτικό χώρο αποθήκευσης», λέει ο Michael Yarwood, από το TT Club. «Είτε πρόκειται για δομές που δεν χρησιμοποιούνται συνήθως για αποθήκευση, είτε φορτωμένα οχήματα σταθμευμένα δίπλα σε μια πλήρη αποθήκη, είτε απλώς άλλου είδους εγκαταστάσεις, η ασφάλεια σε τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να μην είναι στα ίδια επίπεδα με αυτά που θα έπρεπε.
»Τα φυσικά χαρακτηριστικά μιας προσωρινής εγκατάστασης αποθήκευσης μπορεί επίσης να είναι ανεπαρκή και για άλλους λόγους, π.χ. υγειονομικού ενδιαφέροντος. Επιπλέον, πρέπει να ληφθούν υπόψη η φύση του φορτίου και η ικανότητα σωστού χειρισμού και αποθήκευσης επικίνδυνων υλικών και ειδικών προϊόντων (όπως υψηλή τιμή ή ελεγχόμενη θερμοκρασία). Αυτοί οι παράγοντες μπορεί επίσης να επεκταθούν σε ακατάλληλο ή κατώτερο εξοπλισμό χειρισμού και στην ανάγκη εξωτερικής ανάθεσης σε εργατικό δυναμικό και προσωπικό ασφαλείας από προηγουμένως άγνωστες πηγές. Όποτε είναι δυνατόν, θα πρέπει να διατηρούνται τα καθιερωμένα πρότυπα και η λήψη μέτρων δέουσας επιμέλειας», καταλήγει ο M. Yarwood.
Φωτό: Isaac Ezeoke/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ