
Η τρέχουσα πανδημία έχει διαταράξει τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού με πολλούς, διαφορετικούς τρόπους. Ειδικότερα, οι καθυστερήσεις στις διακινήσεις μεταξύ των μεγάλων περιοχών εφοδιασμού της Κίνας και άλλων περιοχών της Ασίας, καθώς και των καταναλωτικών αγορών της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, οδήγησαν σε σημαντική συσσώρευση αγαθών που παρήχθησαν στις πρώτες περιοχές και που τώρα δεν είναι αναγκαίες για τις αγορές των δεύτερων, αναφέρει το TT Club.
Αυτές οι συσσωρεύσεις περιλαμβάνουν εμπορευματοκιβώτια τόσο σε λιμάνια μεταφόρτωσης όσο και στους τερματικούς σταθμούς προορισμού, καθώς και φορτία εισαγωγής που έχουν παραδοθεί σε αποθήκες και κέντρα διανομής. Πρόκειται κυρίως για μη απαραίτητα προϊόντα, για τα οποία υπάρχει μικρή ζήτηση, καθώς τα σημεία πώλησης είναι κλειστά ή οι προμήθειες για τις γραμμές παραγωγής είναι στατικές ή μειωμένης χωρητικότητας.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, οι τελευταίες εκτιμήσεις δείχνουν ότι το 90% της χωρητικότητας αποθήκευσης της χώρας είναι πλήρες και η Ένωση Αποθηκών Ηνωμένου Βασιλείου (UKWA) προβλέπει ότι σύντομα δεν θα υπάρχουν πλέον διαθέσιμοι χώροι αποθήκευσης.
«Η ασφάλεια είναι σαφώς το πρωτεύον ζήτημα, καθώς οι εταιρείες αναζητούν εναλλακτικό χώρο αποθήκευσης», λέει ο Michael Yarwood, από το TT Club. «Είτε πρόκειται για δομές που δεν χρησιμοποιούνται συνήθως για αποθήκευση, είτε φορτωμένα οχήματα σταθμευμένα δίπλα σε μια πλήρη αποθήκη, είτε απλώς άλλου είδους εγκαταστάσεις, η ασφάλεια σε τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να μην είναι στα ίδια επίπεδα με αυτά που θα έπρεπε.
»Τα φυσικά χαρακτηριστικά μιας προσωρινής εγκατάστασης αποθήκευσης μπορεί επίσης να είναι ανεπαρκή και για άλλους λόγους, π.χ. υγειονομικού ενδιαφέροντος. Επιπλέον, πρέπει να ληφθούν υπόψη η φύση του φορτίου και η ικανότητα σωστού χειρισμού και αποθήκευσης επικίνδυνων υλικών και ειδικών προϊόντων (όπως υψηλή τιμή ή ελεγχόμενη θερμοκρασία). Αυτοί οι παράγοντες μπορεί επίσης να επεκταθούν σε ακατάλληλο ή κατώτερο εξοπλισμό χειρισμού και στην ανάγκη εξωτερικής ανάθεσης σε εργατικό δυναμικό και προσωπικό ασφαλείας από προηγουμένως άγνωστες πηγές. Όποτε είναι δυνατόν, θα πρέπει να διατηρούνται τα καθιερωμένα πρότυπα και η λήψη μέτρων δέουσας επιμέλειας», καταλήγει ο M. Yarwood.
Φωτό: Isaac Ezeoke/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ εξέφρασε τις βραδινές ώρες της 23ης Ιουνίου (τοπική ώρα) τα «συγχαρητήριά του σε όλους», υποστηρίζοντας πως το Ισραήλ και…
Το Κατάρ ανακοίνωσε ότι κλείνει προσωρινά τον εναέριο χώρο του ως μέρος των μέτρων που έχουν ληφθεί εν μέσω των εξελίξεων στην περιοχή, αναφέρεται…
Το Ιράν ξεκίνησε μια πυραυλική επίθεση με την ονομασία «Άγγελμα Νίκης» εναντίον αμερικανικών βάσεων στο Ιράκ και το Κατάρ, μετέδωσε το ιρανικό πρακτορείο Tasnim.…
Συμφωνία που ανοίγει νέους ορίζοντες για την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία και σηματοδοτεί την επανεκκίνηση της ναυπήγησης πλοίων στη χώρα μας υπέγραψαν νωρίτερα ο όμιλος…
Σε αυξημένη επιφυλακή βρίσκονται οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, υπό τον φόβο περαιτέρω κλιμάκωσης της έντασης στην Ερυθρά Θάλασσα και ενδεχόμενου κλεισίματος των…
Η ΟΛΠ Α.Ε., υποδέχθηκε στις 18η Ιουνίου στο λιμάνι του Πειραιά το ιστορικό ιστιοφόρο «Nave Italia», το οποίο παρέμεινε ελλιμενισμένο στην προβλήτα της κρουαζιέρας…
Ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Γιάννης Κεφαλογιάννης μεταβαίνει εκτάκτως με ελικόπτερο στη Χίο, καθώς η κατάσταση στο νησί από τις διαδοχικές πυρκαγιές…
Η Safe Bulkers ολοκλήρωσε τη δωρεά της προς την ΕΛΔΥΚ μέσω της παράδοσης οχήματος, την Παρασκευή 20 Ιουνίου. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ