
Στις αρχές Μαρτίου παρουσιάστηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση οι πολυαναμενόμενες «New Industrial Strategy for Europe» και «SME Strategy for a sustainable and digital Europe», οι οποίες και χαιρετίστηκαν από τη SEA Europe, την Ένωση Ευρωπαϊκών Ναυπηγείων και Ναυτιλιακών Εξοπλισμών.
Την Τετάρτη 13 Μαΐου, η SEA Europe εξέδωσε ένα Position Paper και για τις δύο στρατηγικές, χαιρετίζοντας ουσιαστικά τις προθέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να «επικεντρωθεί σε βιώσιμες βιομηχανίες και βιομηχανίες έξυπνης κινητικότητας» καθώς και να αναγνωρίσει τη ναυπηγική βιομηχανία ως μίας από τις βιομηχανίες με «την ευθύνη και τη δυναμική να οδηγήσει τη μετάβαση αυτή, να υποστηρίξει τη βιομηχανική ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης και να βελτιώσει τη συνδεσιμότητα».
Στο πλαίσιο αυτό, η SEA Europe καλεί την Επιτροπή να καταστήσει τον ναυπηγικό κλάδο και τον κλάδο του ναυτιλιακού εξοπλισμού προτεραιότητα για τις επερχόμενες στρατηγικές σε θέματα όπως το «Smart and Sustainable Mobility» και «Offshore Renewable Energy».
Στο Paper η SEA Europe επικεντρώνεται σε πολιτικές που σχετίζονται με τα ναυπηγεία και τον ναυτιλιακό εξοπλισμό, όπως:
1. Το διεθνές εμπόριο και τον αθέμιτο ανταγωνισμό
2. Την προστασία δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας
3. Τη χρηματοδότηση
4. Τα διοικητικά εμπόδια
5. Τις δεξιότητες
Ο κ. Christophe Tytgat, γενικός γραμματέας της SEA Europe, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «προκειμένου να αποδειχτούν αποδοτικά τα νέα μέτρα υπό τη στρατηγική της ΕΕ και να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις της βιομηχανίας της ναυτιλιακής τεχνολογίας, θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι ιδιαιτερότητες και οι ανάγκες των ναυπηγείων και των κατασκευαστών ναυτιλιακών εξοπλισμών».
Ο κ. Tytgat πρόσθεσε ότι «σε μια περίοδο σημαντικών προκλήσεων, η Ευρώπη πρέπει να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να παράσχει στον κλάδο της ναυτιλιακής τεχνολογίας αποτελεσματικές, γρήγορες και στοχευμένες τομεακές λύσεις, με στόχο τη διαφύλαξη της ηγετικής θέσης της Ευρώπης στον κλάδο, των θέσεων εργασίας στην Ευρώπη καθώς και της ανεξαρτησίας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας».
Τέλος ανέφερε ότι, εάν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, το χάσμα με την Ασία θα διογκωθεί, με σημαντικές επιπτώσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού της ναυτιλιακής τεχνολογίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ