
Στις αρχές Μαρτίου παρουσιάστηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση οι πολυαναμενόμενες «New Industrial Strategy for Europe» και «SME Strategy for a sustainable and digital Europe», οι οποίες και χαιρετίστηκαν από τη SEA Europe, την Ένωση Ευρωπαϊκών Ναυπηγείων και Ναυτιλιακών Εξοπλισμών.
Την Τετάρτη 13 Μαΐου, η SEA Europe εξέδωσε ένα Position Paper και για τις δύο στρατηγικές, χαιρετίζοντας ουσιαστικά τις προθέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να «επικεντρωθεί σε βιώσιμες βιομηχανίες και βιομηχανίες έξυπνης κινητικότητας» καθώς και να αναγνωρίσει τη ναυπηγική βιομηχανία ως μίας από τις βιομηχανίες με «την ευθύνη και τη δυναμική να οδηγήσει τη μετάβαση αυτή, να υποστηρίξει τη βιομηχανική ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης και να βελτιώσει τη συνδεσιμότητα».
Στο πλαίσιο αυτό, η SEA Europe καλεί την Επιτροπή να καταστήσει τον ναυπηγικό κλάδο και τον κλάδο του ναυτιλιακού εξοπλισμού προτεραιότητα για τις επερχόμενες στρατηγικές σε θέματα όπως το «Smart and Sustainable Mobility» και «Offshore Renewable Energy».
Στο Paper η SEA Europe επικεντρώνεται σε πολιτικές που σχετίζονται με τα ναυπηγεία και τον ναυτιλιακό εξοπλισμό, όπως:
1. Το διεθνές εμπόριο και τον αθέμιτο ανταγωνισμό
2. Την προστασία δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας
3. Τη χρηματοδότηση
4. Τα διοικητικά εμπόδια
5. Τις δεξιότητες
Ο κ. Christophe Tytgat, γενικός γραμματέας της SEA Europe, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «προκειμένου να αποδειχτούν αποδοτικά τα νέα μέτρα υπό τη στρατηγική της ΕΕ και να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις της βιομηχανίας της ναυτιλιακής τεχνολογίας, θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι ιδιαιτερότητες και οι ανάγκες των ναυπηγείων και των κατασκευαστών ναυτιλιακών εξοπλισμών».
Ο κ. Tytgat πρόσθεσε ότι «σε μια περίοδο σημαντικών προκλήσεων, η Ευρώπη πρέπει να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να παράσχει στον κλάδο της ναυτιλιακής τεχνολογίας αποτελεσματικές, γρήγορες και στοχευμένες τομεακές λύσεις, με στόχο τη διαφύλαξη της ηγετικής θέσης της Ευρώπης στον κλάδο, των θέσεων εργασίας στην Ευρώπη καθώς και της ανεξαρτησίας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας».
Τέλος ανέφερε ότι, εάν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, το χάσμα με την Ασία θα διογκωθεί, με σημαντικές επιπτώσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού της ναυτιλιακής τεχνολογίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ