
Το Αζερμπαϊτζάν εξήγαγε 859 εκατ. κ.μ. φυσικού αερίου στην Τουρκία τον Φεβρουάριο, καθιστώντας τη χώρα του Καυκάσου τον τρίτο μεγαλύτερο προμηθευτή φυσικού αερίου της χώρας μετά τη Ρωσία και τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με την έκθεση της Τουρκικής Ρυθμιστικής Αρχής Αγοράς Ενέργειας (EMRA), η Τουρκία εισήγαγε 1,804 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους.
Στο σύνολο του 2019, η χώρα του Καυκάσου εξήγαγε 9,593 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου στην Τουρκία.
Η Τουρκία εισάγει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν μέσω του αγωγού Νότιου Καυκάσου (Μπακού-Τιφλίδα-Ερζερούμ) και του αγωγού φυσικού αερίου Υπερ-Ανατολίας (TANAP). Από τα τέλη του 2006, ο αγωγός του Νότιου Καυκάσου διοχετεύει το φυσικό αέριο από το Shah Deniz στο Αζερμπαϊτζάν, στη Γεωργία και στην Τουρκία. Η επέκταση του αγωγού του Νότιου Καυκάσου αποτελεί μέρος του έργου Shah Deniz Full Field Development.
Μέτοχοι της SCP Co. είναι οι: BP (28,8%), AzSCP (10,0%), TPAO (19%), Petronas (15,5%), Lukoil (10%), NICO (10%) και SGC Midstream (6,%).
Το μήκος του TANAP είναι 1.850 χλμ., με αρχική χωρητικότητα 16 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου. Περίπου 6 δισ. κ.μ. αυτού του αερίου προορίζονται για την Τουρκία, ενώ ο υπόλοιπος όγκος θα παραδοθεί στην Ευρώπη.
Η κατανομή μεριδίων στο TANAP έχει ως εξής: Southern Gas Corridor CJSC (51%), SOCAR Turkey (7%), Botas (30%) και BP (12%).
Φωτό: Jim Black/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ