
Το Αζερμπαϊτζάν εξήγαγε 859 εκατ. κ.μ. φυσικού αερίου στην Τουρκία τον Φεβρουάριο, καθιστώντας τη χώρα του Καυκάσου τον τρίτο μεγαλύτερο προμηθευτή φυσικού αερίου της χώρας μετά τη Ρωσία και τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με την έκθεση της Τουρκικής Ρυθμιστικής Αρχής Αγοράς Ενέργειας (EMRA), η Τουρκία εισήγαγε 1,804 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους.
Στο σύνολο του 2019, η χώρα του Καυκάσου εξήγαγε 9,593 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου στην Τουρκία.
Η Τουρκία εισάγει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν μέσω του αγωγού Νότιου Καυκάσου (Μπακού-Τιφλίδα-Ερζερούμ) και του αγωγού φυσικού αερίου Υπερ-Ανατολίας (TANAP). Από τα τέλη του 2006, ο αγωγός του Νότιου Καυκάσου διοχετεύει το φυσικό αέριο από το Shah Deniz στο Αζερμπαϊτζάν, στη Γεωργία και στην Τουρκία. Η επέκταση του αγωγού του Νότιου Καυκάσου αποτελεί μέρος του έργου Shah Deniz Full Field Development.
Μέτοχοι της SCP Co. είναι οι: BP (28,8%), AzSCP (10,0%), TPAO (19%), Petronas (15,5%), Lukoil (10%), NICO (10%) και SGC Midstream (6,%).
Το μήκος του TANAP είναι 1.850 χλμ., με αρχική χωρητικότητα 16 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου. Περίπου 6 δισ. κ.μ. αυτού του αερίου προορίζονται για την Τουρκία, ενώ ο υπόλοιπος όγκος θα παραδοθεί στην Ευρώπη.
Η κατανομή μεριδίων στο TANAP έχει ως εξής: Southern Gas Corridor CJSC (51%), SOCAR Turkey (7%), Botas (30%) και BP (12%).
Φωτό: Jim Black/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τελευταία Ενημέρωση: Πέμπτη 08/05 – 20.00 Λευκός καπνός υψώθηκε από την Καπέλα Σιξτίνα και οι καμπάνες της βασιλικής του Αγίου Πέτρου σήμαναν, σημάδι ότι…
Η ανάγκη μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, πέραν της χρήσης καινοτόμων τεχνολογιών και νέων καυσίμων στα πλοία, φέρνει στο προσκήνιο κανονιστικές πρωτοβουλίες τόσο…
Στην υπογραφή μιας σημαντικής συμφωνίας προέβη πρόσφατα η αμερικανική Commonwealth LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η Commonwealth LNG υπέγραψε συμφωνία πώλησης και αγοράς…
Σε απρόσμενο «νικητή» της εμπορικής κόντρας Πεκίνου-Ουάσιγκτον φαίνεται πως εξελίσσονται οι αποστολές σιτηρών της Βραζιλίας. Σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου 2025,…
Στη «δίνη» του εμπορικού πολέμου που έχει πυροδοτήσει η επιθετική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ φαίνεται να βρίσκεται (και) ο κλάδος των επιβατικών αερομεταφορών των…
Τα τελευταία δεδομένα για τα διυλιστήρια των ΗΠΑ αναμένεται να επιδράσουν θετικά στη ζήτηση για MR tankers. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της…
Με διπλό ρεκόρ ολοκληρώθηκε ο Απρίλιος για το Βιετνάμ, το οποίο «είδε» τις εισαγωγές από την Κίνα και τις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ να…
Οι από κοινού φιλοδοξίες Ρεπουμπλικάνων και Δημοκρατικών περί αναβίωσης ναυπηγικής και ναυτιλιακής βιομηχανίας στις ΗΠΑ οδήγησαν στο «SHIPS for America Act», ένα αμερικανικό όνειρο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ